دسته‌بندی نشده, فیلم نقد و بررسی گوشی

بررسی کامل ال جی K41s

ال‌جی قصد دارد با موبایل‌های عالی و مقرون به صرفه، خود را در بازار به جایگاهی که داشت بازگرداند و موبایل‌های جدیدی که معرفی کرد صحت این موضوع را ثابت می‌کنند. یکی از این موبایل ها K41s است که جزء موبایل های سال ۲۰۲۰ ال‌جی به شمار می‌رود

طراحی

در نگاه اول به قسمت جلویی این موبایل، شاهد موضوع خارق‌العاده‌ای نیستیم ولی وقتی به پشت آن نگاه می‌کنیم، چهار دوربین با چینش زیبای افقی جلوه‌ای خاص و کارایی بالای دوربین را نشان می‌دهد که کمی جلو تر این چهار دوست کنار هم را نام می‌بریم. به جلو بازگردیم، نمایشگر ۶.۵۵ اینچی با حاشیه های بسیار کم و والپیپرهای زیبا . در پشت چهار دوربین که بیرون زدگی از بدنه واقعا کمی داره در کنار یک فلش ال‌ای‌دی وحسگر اثرانگشت در پشت گوشی و پایین‌تر از آن، لوگوی سازنده یعنی ال‌جی را می بینیم

در سمت راست دکمه‌ی پاور و محل خشاب سیم‌کارت‌ها قرار دارد. این موبایل در دو نسخه تک سیم و دو سیم به فروش می‌رسد که در هر دو نسخه محل قرار گیری حافظه خارجی MicroSD جداگانه وجود دارد

در سمت چپ دکمه‌های تنظیم صدا و گوگل اسیستنت!! این دکمه برای استفاده از دستیار صوتی گوگل هست یعنی چیزهایی که میخواید رو بهش بگید تا انجام بده! سریع و دقیق و راحت مثلاً تو مخاطبین شما ممکنه کلی اسم وجود داشته باشه، میتونید با فشار دادن این دکمه و گفتن Call to و اسم مخاطب مورد نظر، باهاش تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از گوگل لنز اطرافتان را بررسی کنید مثلا متنی را ترجمه کنید یا راجع به محصولی که می‌بینید اطلاعات کسب کنید و یا متن‌های که می‌بینید را در دستگاه ثبت کنید بدون این که تایپ کنید.

پایین موبایل محل قرار گیری جک هدفون، میکروفون، سوکت شارژ از نوع Type-C و اسپیکر می باشد .

در بالای گوشی میکروفون دوم هم به چشم میخورد تا تماس‌های بهتر و ضبط صدای عالی تر و استریو داشته باشیم.

باید بگم که متریال ساخت این موبایل برای پشت، پلی‌کربنات است که هم جلوه ی خوب و هم سبکی را به همراه دارد.

این موبایل از استاندارد نظامی MIL-STD810G برخوردار است که مقاومت بیشتری در ضربه، تغییرات دما، دمای بالا و دمای پایین و لرزش و رطوبت دارد.

این از جلوه‌ی ظاهری که قرار است در دست شما قرار بگیرد اما خود موبایل چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوربین

وقتی که قفل K41s رو باز می‌کنیم و آن صدای دلچسب رو می‌شنویم، به قسمت دوربین می‌رویم، این دوربین‌ها گسترده هستند!

عکس شفاف دوربین اصلی را می‌بینیم! این دوربین ۱۳ مگاپیکسل است. نظرتان راجع به ثبت تصویر پرتره‌ی خاصِ هنری چیست؟ اینجاست که دوربین بعدی ۲ مگاپیکسلی به کمک می‌آید و شما از تصویر گرفته شده لذت می‌برید و با دوستانتان به اشتراک می‌گذارید.

نزدیک‌تر می‌رویم، از فاصله‌ی نزدیک اشیاء جزئیات دیگری را دارند. از فاصله‌ی ۴ سانتی‌متر از سوژه عکس بگیرید و خلاقیت ها را در عکستان به وجود بیاورید. در اینجاست که دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی به کارمان می‌آید.

اهل عکاسی از مناظر هستید؟ با دوربین ۵ مگاپیکسلی زاویه فوق‌عریض میتوانید منظره‌ی بیشتری را در قاب عکس ثبت کنید.

در بخش دوربین های پشت، حالت‌های پرتره، عکاسی، فیلمبرداری، دوربین هوش مصنوعی، فیلترها، فلش جامپ کات، غذا، یوتوب لایو و ماکرو قرار دارد.

دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی.  خودتان و دوستداران‌تان در یک قاب عکس سلفی کنار هم باشید.

در دوربین سلفی میتوان از فلش استفاده کرد که در این حالت صفحه سفید روشن میشود تا تصویر روشن تر و واضح‌تر ثبت بشود. در سلفی قابلیت‌های پرتره، فیلمبرداری، دوربین هوش مصنوعی، زیبایی، تایمر سلفی و فیلتر ها قرار دارند.

دوربین هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که چه چیزی در قاب است و طبق آن، عکس را بهبود می‌بخشد. هوش مصنوعی این موبایل میتواند سوژه‌های بسیار مثل افراد، حیوانات، غذا، گیاه، طلوع یا غروب خورشید، کوهستان، شهر و مناظر بیشتری را تشخیص دهد.

دوربین جلو و عقب توانایی فیلمبرداری 1080p یا فول اچ‌دی را در نرخ فریم 30fps دارند.

صفحه نمایش

صفحه ‌نمایش جزء مهم‌ترین بخش‌های موبایل است. اولین چیزی که به چشم میخورد نمایشگر است. در LG K41s نمایشگر IPS LCD با کیفیت با رزولوشن +HD و با نسبت 20:9 قرار دارد تا با صفحه‌ی بزرگ و خوش‌دست رو به رو باشیم. این صفحه‌نمایش حدود ٪۸۱.۷ از کل بدنه ی این موبایل را در بر گرفته و به این صورت ما در هر اینچ مربع ۲۸۲ پیکسل داریم که با توجه به اقتصادی بودن موبایل، رقم خوبیست.

دوربین سلفی این موبایل در بالای نمایشگر به صورت ناچ V شکل قرار گرفته است. این ناچ قابلیت شخصی سازی دارد تا بتواند پنهان شود یا با رنگ‌های جذاب دیده شود و این جزء مزایای ال‌جی به شمار می‌رود.

حالت مطالعه‌ی این موبایل بسیار عالی عمل می‌کند. لازم به ذکر است که در حالت مطالعه، نمایشگر رنگ‌ها را مایل به رنگ نارنجی و گرم نشان میدهد تا از خستگی چشم جلوگیری شود. در حالت مطالعه می‌توانیم میزان دمای رنگ را تنظیم کنیم یا حتی صفحه را سیاه و سفید کنیم تا متن بهتر به چشم بخورد. در حالت کلی هم میتوان رنگ‌های نمایش داده شده در این موبایل را تنظیم و به دلخواه شخصی درآورد.

پردازنده

بعد از بخش‌های دوربین و نمایشگر، پردازنده مورد توجه اکثر افراد هست تا قدرت موبایل را متوجه بشوند. ال‌جی کی۴۱اس از چیپست P22 ساخت کمپانی مدیاتک استفاده میکند. این پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز قدرتی مناسب کارهای روزمره، بازی‌های نیمه‌سنگین، استفاده از نقشه‌ها و مسیریاب‌ها را دارد و اگر قرار نیست کار‌های فوق‌سنگین انجام دهید، در هزینه های خود صرفه‌جویی کنید و K41s را انتخاب کنید.

گرافیک این موبایل مدل PowerVR GE8320 است. اجرای بازی ها و کار های سه بعدی برعهده‌ی این دوست عزیزمان است. تا به حال این GPU وظیفه‌شناس بوده و توانسته از پس خیلی از کارهایمان برآید و حس خوب همه فن حریف بودن را القاء کند.

حافظه داخلی

این موبایل حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت که حدود ۲۰ گیگابایت از آن قابل استفاده است را دارد و ۳ گیگابایت رم اجرایی برنامه‌ها برای استفاده از چند برنامه به صورت همزمان و با سرعت خوب همراه آن است. می‌توان با استفاده از حافظه‌ی جانبی MicroSD فضای ذخیره‌سازی این موبایل را تا اندازه‌ی دلخواه بیشتر کرد.

رابط کاربری

رابط کاربری زیبای K41s ما را به یاد پرچمدار‌های ال‌جی می‌اندازد. ساده و روان و دوست داشتنی. این رابط‌کاربری به همراه اندروید ۹ ( Pie ) روانی و کارایی بسیار خوبی را دارد.

این‌بار میتوان دکمه های پایین موبایل را پنهان کرد و با استفاده از حالت‌های حرکتی به صفحه قبل رفت یا از برنامه خارج شد و یا بخش برنامه های اخیر را باز کرد. تمام کار هایی که با دکمه‌ها انجام میشد اینبار با حرکت انگشتان امکان‌پذیر است. حالت تاریکی هم در این موبایل قرار گرفته تا با فعال کردن این قابلیت از خستگی چشم جلوگیری شود و همچنین مصرف باتری کمتر شود و صفحه‌ای مشکی در موبایل و برنامه هایمان داشته باشیم، این قابلیت طرفداران زیادی دارد.

اگر اهل کارکردن تک دستی با موبایل هستید و حس میکنید سایز موبایل برایتان مناسب نیست، نیاز نیست موبایل کوچکتری خریداری کنید. میتوان با فعال کردن حالت تک دستی K41s صفحه را کوچک کرد، همان اندازه ای که شما دوست دارید. کار‌های‌تان را تک دستی انجام دهید و فیلم‌ها را روی نمایشگر بزرگ ببینید.

باتری

بخش جذاب باتری. افراد زیادی وقتی اسم باتری به گوششان می‌رسد، نگران از اتمام باتری و خاموش شدن موبایل‌شان هستند به خصوص وقتی در خارج از منزل یا محیط کار این شرایط بد اتفاق بیافتد. نگرانیها تمام شده. وقتی K41s همراه شما باشد می‌توانید تمام روز از آن استفاده کنید. برای مسیریابی، گوش دادن به موزیک، گشت و گذار در اینترنت، تحقیق، تصویربرداری و… تمام کارهایی که قرار است در روز انجام دهید را لیست کنید و انجام دهید بدون نگرانی.

باتری عظیم 4,000mAh این موبایل به شما این امکان را می‌دهد که با خیال آسوده هر جایی بروید یا کارهایتان را انجام دهید یا حتی بازی کنید.

در بخش باتری می‌توان از بهبود دهنده‌ی هوش مصنوعی استفاده کرد تا با آنالیز فعالیت شما، برنامه ها را باز یا بسته کند تا موبایل همیشه در پس زمینه در حال انجام کار های بیهوده نباشد و در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

و البته زمانی که نیاز است می‌توانید حالت صرفه‌جویی باتری را در حالت حداکثر بگذارید تا پردازش در حداقل قدرت انجام شود و نور صفحه کم شود و حالت تیره فعال شود به این صورت می‌توانید مدت زمان خیلی طولانی تری با موبایل‌تان باشید.

سیستم صوتی

صدای بلند همیشه نیاز است. زمان فیلم دیدن یا بازی کردن یا حتی زنگ خوردن. اسپیکر 1W این موبایل به خوبی در قسمت پایین جای‌گذاری شده و صدای بلندی دارد. ویژگی های صوتی K41s فقط اسپیکر آن نیست بلکه وقتی درحال استفاده از هندزفری سیمی هستیم میتوانیم با فعال کردن DTS:X صدای فراگیر و سه‌بعدی و واضح داشته باشیم. این ویژگی ۳ پروفایل از پیش تعیین شده و ۱۰ باند اکولایزر قابل تنظیم که ۱۳ حالت از قبل تنظیم شده دارد.

ال‌جی K41s دارای بلوتوث نسخه ۵ کم مصرف برای اتصال به دستگاه‌ های بلوتوثی با کیفیت بالا، Wi-Fi، جی‌پی‌اس پیشرفته، اتصال فلش با OTG، دارای خدمات گوگل GMS و شبکه ی 4G برای اتصال بهتر و سریع‌تر به اینترنت و قابلیت های کاربردی دیگر است.

به زودی میتوانید LG K41S را در سایت mylgworld به آدرس زیر خریداری کنید :

https://mylgworld.com/product/lg-k41s/

تهیه شده توسط تیم تحریربه LG WORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *