دسته‌بندی نشده

لپتاپ رول شونده ال جی

ال جي تلويزيون رول‌شونده خود را با قيمت پايه ۸۷ هزار دلار به فروش مي‌رساند و انتظار مي‌رود گوشي آن با نمايشگر رول‌شونده نيز اوايل سال ۲۰۲۱ از راه برسد. ال جي در سال‌هاي اخير تمرکز بالايي روي نمايشگرهاي رول‌شونده داشته و شمار بالايي از آن‌ها را توسعه داده است. حالا به نظر مي‌رسد اين شرکت کره‌اي به دنبال توسعه لپ‌تاپ با اين فناوري است.

طبق پتنت اخير اين کمپاني، احتمالا شاهد عرضه لپ‌تاپ با طراحي جديد خواهيم بود. اين محصول از نمايشگر رول‌شونده بهره مي‌برد که در ابعاد ۱۳.۳ تا ۱۷ اينچ در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد.
طبق تصوير مربوط به اين پتنت، کيبورد و تاچ‌پد اين لپ‌تاپ هم جمع مي‌شوند تا در زمان عدم استفاده، فضاي کمتري را اشغال کنند. در حالت کلي با يک محصول مفهومي بسيار جذاب روبه‌رو هستيم، اما نمي‌دانيم تا اندازه چنين ايده‌اي عملي است.

همانطور که مي‌دانيد، تمام پتنت‌ها وارد محصولات در دنياي واقعي نمي‌شوند و شرکت‌ها تنها ايده‌هاي خود را به ثبت مي‌رسانند. با اين وجود نمايشگرهاي رول‌شونده احتمالا آينده دنياي فناوري را شکل مي‌دهند و در بسياري از محصولات مورد استفاده قرار مي‌گيرند. علاوه بر اين، ال جي روي اين نمايشگرها سرمايه‌گذاري زيادي کرده است.

به تازگي شرکت اوپو از اولين گوشي مفهومي خود مجهز به نمايشگر رول‌شونده با نام «اوپو ايکس ۲۰۲۱» رونمايي کرده است. علاوه بر اوپو، شرکت TCL نيز در گذشته چنين محصولي را به نمايش گذاشته بود.

انتظار مي‌رود در سال آينده شرکت‌هاي بيشتري از چنين محصولاتي رونمايي کنند و شايد شاهد ورود نمايشگرهاي رول‌شونده به دستگاه‌هاي مختلف مانند تبلت‌ها نيز باشيم.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *