دسته‌بندی نشده

مشخصات تلویزیون OLED ال جی C9

تلویزیون ال جی C9

در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی دیگر از شاهکارهای جدید ال جی یعنی C9 که در سال 2019 تولید شده است و یکی از بهترین ها برای گیمینگ است بپردازیم . در صورتی که قصد خرید یک تلویزیون فول امکانات همراه با کیفیت عالی و طراحی بسیار زیبا رو دارید تا پایان این بررسی را با ما همراه باشید .

نوع  : OLED

 پنل : WRGB   

 رزولوشن : 4k

 LG C9 OLED یک تلویزیون عالی است. مانند تمام تلویزیون های OLED دیگر، به لطف یکنواختی رنگ سیاه و سفید ، عملکرد اون در اتاق تاریک عالی است. زمان پاسخ دهی اون عالی است، حرکات را به طور واضح و بدون هیچ تاری نمایش می دهد اما این هنگام تماشای فیلم باعث لکنت می شود. LG C9 همچنین از HDMI 2.1 در 4 پورت پشتیبانی می کند اگرچه در حال حاضر این مزیت کمی دارد، زیرا منابع HDMI 2.1 در دسترس نیست.

تلویزیون اولد ال جی C9 جدیدترین محصول عرضه شده در سال 2019 می باشد که دارای صفحه نمایش بزرگ با تکنولوژی OLED و کیفیت تصویر 4K است. از مهمترین خصوصیات تصویری تلویزیون ال جی می توان به فناوری تصویر Dolby Vision اشاره داشت. این تلویزیون مجهز به قابلیت اتصال به اینترنت همراه با سیستم عامل webOS است که از هوش مصنوعی ThinQ بهره می برد. همچنین تلویزیون ال جی مجهز به دستیار صوتی Google Assistant است. پردازنده هوشند آلفا 9 یا همان a9 از برجسته ترین خصوصیات تلویزیون OLED ال جی محسوب می شود. قسمت صدای تلویزیون ال جی نیز به فناوری Dolby Atmos مجهز شده است.

خطر سوختن تلویزیون ال جی C9 : متأسفانه، مانند همه تلویزیون های OLED، احتمال سوختن دائمی وجود دارد، (یعنی اگر در دوره های طولانی مدت یک محتوای ثابت را تماشا کنید، خطر سوختن دائمی وجود دارد. به عبارتی یک تصویر ثابت را نباید برای چندین ساعت روی صفحه تلویزیون نمایش دهید). و همچنین روشنایی صفحه نمایش بسته به محتوای (ABL) تغییر می کند، که ممکن است برخی افراد را ناراحت کند.

مزیت های تلویزیون ال جی C9

  • نمایش رنگ مشکی عمیق
  • تاری حرکت بسیار کم و و تاخیر ورودی کم
  • کیفیت تصویر از زاویه های غیر مستقیم، دقیق باقی می ماند

معایب تلویزیون ال جی C9

  • با توجه به محدودیت روشنایی اتوماتیک (ABL)، روشنایی در محتوای مختلف، متفاوت است.

LG C9 یکی از بهترین تلویزیون های OLED جدید 2019 است و به طور مستقیم جایگزین LG 2018 C8 می شود. تمام OLED ها کیفیت تصویر کلی مشابهی را ارائه می دهند. بنابراین تفاوت اصلی بین C9 و رقبای آن یک سری امکانات اضافی و طراحی است. رقبای اصلی اون LG B9، LG E9، Sony A9G و Sony A8 هستند. همچنین رقبای اصلی ان در LEDها عبارتند از Sony Z9F و سامسونگ Q90R.

طراحی تلویزیون OLED ال جی C9

Curved منحنی : نه

طراحی تلویزیون ال جی OLED C9 2019 فوق العاده است. به طور کلی و با وجود تفاوت های جزئی، این بسیار شبیه به LG C8 2018 است. پایه اون به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند و تکان بسیار کمی وجود دارد. البته موضع اون کمی متفاوت است، اون به اندازه C8 بلند نیست، بنابراین پنل به میز نزدیک است و قسمت جلویی پایه به اندازه کافی چسبیده نیست. تلویزیون به خوبی ساخته شده است، بنابراین هیچ مشکلی در استفاده از آن وجود ندارد اما اون نازک است، بنابراین در هنگام حرکت آن باید مراقب باشید.

پایه تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می کند و نباید هیچ مشکلی ایجاد کند. پایه بسیار شبیه به پایه C8 است و تقریبا به اندازه عرض کامل تلویزیون است، بنابراین هنوز نیاز به یک میز بسیار بزرگ دارد. به طور کلی، پشت C9 2019 نزدیک به LG C8 است. مانند مدل قبلی، برخی از ورودی ها به طور مستقیم در پشت تلویزیون است، اما بیشتر آن ها در اطراف تلویزیون است. در مدل 2019 یک پوشش پلاستیکی در پشت پایه وجود دارد و با برداشتن این پوشش یک کانال دیده میشه که می توان برای مدیریت کابل استفاده کرد.

همانند OLED های قبلی الجی، نیمه پایین تلویزیون بیشتر لوازم الکترونیکی تلویزیون را در بر می گیرد و نیمی از آن بسیار نازک تر است. بنابراین هنگام حرکت C9 باید مراقب باشید، زیرا این بخش نازک می تواند به راحتی انعطاف پذیر باشد. حاشیه های OLED C9 بسیار نازک هستند. مانند مدل های قبلی، تقریبا هیچ فاصله ای بین لبه قاب و شروع پیکسل ها وجود ندارد.

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی C9

LG C9 دارای کیفیت ساخت عالی است. بخش پنل تلویزیون کمی انعطاف پذیر است، اما انتظار نمی رود این مورد سبب ایجاد مشکل شود. این بسیار شبیه به C8 و B8 2018 است.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی C9

C9، مثل همه تلویزیون های OLED، کیفیت تصویری عالی ارائه می دهد. به لطف توانایی پنل OLED در خاموش و روشن کردن پیکسل ها به طور جداگانه، C9 دارای نسبت کنتراست کامل و تولید رنگ مشکی و سفید عمیق است که باعث این تلویزیون برای مشاهده در اتاق تاریک عالی باشه. اون همچنین یکنواختی مشکی تقریبا کامل و بدون نیاز به لوکال دایمینگ را ایجاد می کند. C9 دارای زاویه دید گسترده ، یکنواختی خاکستری عالی و طیف گسترده ای از رنگ ها است.

با این حال، C9 کامل نیست، و به دلیل مشکلات معمول oled ها ممکنه برخی افراد از خرید اون امتناع کنند. اگر چه اوج روشنایی خوبی دارد، ABL تهاجمی زمانی که صفحه بزرگ روشن مثل زمان تماشای هاکی وجود دارد، نور تمام صفحه را کم می کند. و مانند تمام پنل های OLED، امکان سوختن دائمی وجود دارد. اگرچه تصویری دقیق برای اکثر موارد نمایش داده می شود، واحد مورد آزمایش ما شاهد یک هاله سفید در برخی از صحنه های بسیار تاریک بوده که ممکن است برخی از بینندگان را ناراحت کند. و ما نمی دانیم که آیا این بر هر واحد تاثیر می گذارد یا نه.

C9 به عنوان یک پنل OLED، قادر به خاموش کردن جداگانه پیکسل ها است، بنابراین اساسا نسبت کنتراست بی نهایت دارد. همچنین LG C9 دارای ویژگی لوکال دایمینگ نیست، چرا که نور پس زمینه وجود ندارد.

یکنواختي خاکستری تلویزیون ال جی C9

50% Std. Dev : 0.989 %50%

DSE : 0.128 %

یکنواخت خاکستری عالی . و اثر بسیار کمی روی صفحه نمایش وجود دارد که برای طرفداران ورزش عالی است. یکنواختی صحنه های کمی تاریک حتی بهتر است، که این عالی است. اما مانند نمایشگرهای OLED قبلی، برخی از خطوط افقی و عمودی بسیار ضعیف در یک اتاق سیاه رنگ در هنگام نمایش صحنه های سیاه وجود دارد.

یکنواختی رنگ سیاه تلویزیون ال جی C9

Native Std. Dev : 0.249 %

Std. Dev. w/ L.D : N/A

با توجه به اینکه C9 می تواند پیکسل ها را به طور جداگانه خاموش یا روشن کند، یکنواختی مشکی نزدیک به کامل دارد. هیچ شکاف قابل توجهی در اطراف صلیب وجود ندارد، که بسیار عالی است، به خصوص اگر شما محتوای را با زیرنویس ها در پس زمینه تاریک تماشا کنید.

زاویه دید

مانند تمام تلویزیون های OLED دیگر، C9 دارای زاویه دید گسترده ای است. سطوح روشنایی و سیاه و سفید حتی در زاویه دید غیر مستقیم هم بسیار خوب و حتی بهتر از تلویزیون های LED است. اما متاسفانه، رنگ ها تغییر می کنند و دقت در زاویه های متوسط را از دست می دهند، اون بدتر از سونی Z9F و سامسونگ Q90R است که از پانل های VA و یک فیلتر زاویه دید خاص استفاده می کنند.

C9 دارای بازتاب انعکاسی برجسته است، بسیار مشابه C8 سال گذشته است. مانند بسیاری از تلویزیون های با کیفیت بالا، پوشش ضد انعکاسی یک رنگ بنفش کوچک را اضافه می کند. C9 در یک اتاق روشن، هیچ مشکلی وجود نباید داشته باشد اما اگر شما پنجره های زیادی دارید، ممکن است به اندازه کافی روشن نباشد تا به طور کامل بر درخشش غلبه کند.

وسعت رنگ (Color Gamut)

C9 می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را نمایش دهد، که برای تماشای محتوای HDR عالی است. این می تواند تقریبا کل فضای رنگی DCI P3 را نمایش دهد، که عالی است و به خوبی از Rec. فضای رنگ 2020 را پوشش می دهد. در حالت Cinema TV، تلویزیون به منحنی PQ هدف، بسیار نزدیک است، اما دارای ریزش شدید در اوج روشنایی تلویزیون است، بنابراین برخی از جزئیات روشن ممکن است خرد شود. در حالت بازی، EOTF تقریبا یکسان است.

زمان پاسخ دهی

مانند همه تلویزیون های OLED دیگر LG C9 دارای زمان پاسخ تقریبا لحظه ای است. در برخی از صحنه های تقریبا سیاه ، دنباله خیلی کوچکی دیده میشود اما این نباید بسیار قابل توجه باشد. این زمان پاسخ بسیار سریع می تواند برخی از صحنه ها را دارای لکنت کند، که این ممکن است برخی افراد را ناراحت کند.

ورودی های تلویزیون تلویزیون ال جی C9

کیفیت صدا

الجی OLED C9 کیفیت صدای کلی مناسب و معقولی را ارائه می دهد. صدای این تلویزیون بسیار بلند می شود، دیالوگ های بسیار واضح تولید می کند و مقدار قابل توجهی از پانچ را در باس خود دارد. با این حال، آن نمیتواند به شدت تپش یا صحنه های خرابکاری را به خوبی تولید کند و اعوجاج هارمونیک بالاتری نسبت به C8 و B8 داشته باشد، به ویژه در حجم حداکثر. و برای دریافت یک صدای بهتر، توصیه می شود از یک سیستم بلندگوی اختصاصی یا ساندبار استفاده کنید.

ویژگی های هوشمند

سیستم عامل : WebOS               نسخه : 4.5

LG OLED C9 دارای ویژگی های بسیار خوبی است. سیستم عامل نسبت به سال گذشته زیاد تغییر نکرده است و هنوز هم کار با اون بسیار آسان است،به خصوص با ریموت که می تواند به عنوان یک موس استفاده شود. چند ویژگی جدید هوشمند وجود دارد، از جمله ویژگی صفحه اصلی داشبورد که می تواند با دستگاه های IoT ارتباط برقرار کند، و مشابه ویژگی SmartThings سامسونگ است.

انتخاب برنامه : خیلی زیاد

صاف بودن برنامه ها : متوسط

توانایی پخش : دارد

پخش USB درایو : دارد

USB Drive HDR پخش : دارد

HDR در Netflix : دارد

HDR در ویدیو آمازون : دارد

HDR در یوتیوب : دارد

مانند دیگر تلویزیون های ال جی، C9 دارای انتخابی عالی از برنامه های داخلی است. فروشگاه محتوا الجی یکی از گسترده ترین انتخاب برنامه های موجود است.

ریموت کنترل

اندازه : بزرگ

کنترل صدا : با ویژگی های زیاد

CEC منو کنترل : دارد

سایر ویژگی های هوشمند : ندارد

ریموت بسیار شبیه به مدل سال گذشته است، اما چند ویژگی اضافه دارد. در حال حاضر می توان برنامه را از راه دور به عنوان یک ریموت جهانی، با دستگاه های دیگر بیش از IR، که اگر آنها از HDMI-CEC پشتیبانی نمی کند عالیه کار کند. این بسیار شبیه ویژگی OneRemote سامسونگ است.

لوازم داخل جعبه تلویزیون

  • کتابچه راهنمای
  • باتری ها
  • ریموت کنترل
  • گیره مدیریت کابل ها
  • کابل برق قابل جابجایی
  • VESA Spacers
  • راهنمای نصب سریع

ما در این مطلب تلویزیون ال جی C9 را به طور تخصصی برای شما بررسی کردیم. اگر در این باره سوال یا نظری دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *