دسته‌بندی نشده

تلویزیون‌های ۸K واقعی SIGNATURE OLED و NanoCell ال جی

تلویزیون‌های ال جی اولین تلویزیون‌های دنیا هستند که فراتر از تعریف رسمی صنعت برای تلویزیون‌های ۸K Ultra HD ساخته شده‌اند.

تلویزیون‌های ۸K واقعی SIGNATURE OLED و NanoCell ال جی در سال ۲۰۲۰ تجربه مشاهده واقعی را میسر می‌کنند.

ال جی الکترونیکس اعلام کرد که تلویزیون‌هایش اولین تلویزیون‌های دنیا هستند که از الزامات سرسختانه انجمن فناوری مشتری (CTA) فراتر رفته‌اند تا نسل جدید محصولات ۸K Ultra HD و خدماتشان را با کیفیت جزییات ۴ برابری نسبت به ۴K و ۱۶ برابری نسبت به تلویزیون HD معرفی کنند.

نقش و لوگوی رسمی صنعت ۸K Ultra HD توسط انجمن فناوری مشتری که یک انجمن امریکایی است برای ایجاد تعریفی واضح و شفاف برای فروشندگان و مشتریان فراهم شده است تا به آنها بیشتر و بهتر کمک کند محصولاتی را که مطابق با نیازهای اصلی ۸K Ultra HD هستند بشناسند. تلویزیون‌های Real 8K واقعی ال‌جی که قرار است در نمایشگاه CES 2020 معرفی شوند اولین تلویزیون‌هایی هستند که فراتر از الزامات خاص CTA شامل وضوح، ورودی‌های دیجیتال، HDR، ارتقای کیفیت، عمق بیت و معیارهای سنجش ساخته شده‌اند.

88e5a6db-b952-4b02-b51d-7ad4b1e2336c

انجمن فناوری مشتری مبنای تعریف ۸K را در آستانه خاصی گذاشت که کمیته بین‌المللی مترولوژی نمایشگر (ICDM) معین کرده است. خط مشی سنجش بر اساس نوسان کنتراست یا CM است و وضوح باید ۵۰ درصد از حداقل آستانه CM را داشته و برای شایستگی کیفیت ۸K UHD حداقل ۳۳ میلیون پیکسل فعال را در خود گنجانده باشد. استانداردهای دیگر صنعت مانند سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) هم از مدولاسیون کنتراست به عنوان الگوی صنعت بهره می‌برد.

از آغاز ژانویه، هر کدام از تلویزیون‌های ۸K ال‌جی لوگوی ۸K UHD از CTA را خواهند داشت. مدل‌های جدید سال ۲۰۲۰ بر پایه پیشگامی ال‌جی به عنوان تنها سازنده تلویزیون ۸K واقعی در دو بخش OLED با SIGNATURE OLED 8K و LCD با  ۸K NanoCell ساخته شده‌اند و همه آنها ارزش‌های CM را تا دامنه ۹۰ درصدی ارائه می‌دهند. اما برخی مدل‌های دیگر صنعت در محدوده ارقام دو رقمی پایین‌تر مانده‌اند.

آزمایشات دیگری که توسط Intertek، سازمان‌ جهانی تایید و تست محصولات، انجام شد تلویزیون ۷۵ اینچ NanoCell 8K ال‌جی را برای فراتر رفتن از الزامات CM که توسط ICDM ایجاد شده است تایید و تحسین کرد؛ این دستگاه در حالت افقی ۹۰ از استاندارد CM و در حالت عمودی ۹۱ درصد از استاندارد CM را برآورده می‌کند. موسسه مشهور و بین‌المللی دیگری به نام VDE نظیر همین نتایج عالی را گزارش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *