دسته‌بندی نشده

اشنایی با کلید های کنترل کولر گازی اینورتر الجی

اگر با نحوه استفاده از ریموت کنترل در کولرهای گازی ال‌جی آشنا نیستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ریموت کنترل (کنترل از راه دور) کولرهای گازی ال‌جی شباهت زیادی به هم دارند و بیشتر کلیدهای آنها مشترک است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی داریم شما را با عملکرد هر کدام از کلیدهای روی کنترل آشنا کنیم تا خنک شدن برایتان موضوعی بغرنج و عذاب‌آور نباشد.

دکمه روشن/خاموشیا (ON/OFF)

شما می‌توانید با انتخاب این دکمه کولر را خاموش کرده یا در حالت و تنظیماتی که در آخرین بار خاموش کرده‌اید، روشن کنید.

دکمه Mode یا انتخاب حالت کار دستگاه

یکی از اصلی‌ترین کلیدهای روی ریموت کنترل کولر گازی است و ۴ حالت را نمایش می‌دهد. بر حسب نوع کولر یا ریموت کنترل شما، شما با هر بار فشار دادن آن می‌توانید حالت کولر را عوض کنید. روی صفحه نمایش پنل داخلی یا روی ریموت کنترل  نشانه یا تصویر هر یک از این ۴ حالت را می‌توانید مشاهده کنید که در ادامه می‌توانید با عملکرد آنها آشنا شوید.

  • کلید Fan : عملکرد این کلید چیزی شبیه پنکه است و شما می‌توانید نماد پنکه را روی نمایشگر ریموت کنترل ببینید. شما با فعال کردن این گزینه کندانسور یا موتور کولر را خاموش می‌کنید و فقط فن داخلی مشغول به کار است. حالت Fan بیشتر مختص فصل بهار است که نیاز به سرما یا گرما ندارید اما می‌خواهید هوا در جریان باشد.
  • کلید Cool : نماد حالت Cool یا سرمایش به شکل یک دانه برف است. حالت خنک کردن یا سرمایش برای فصل تابستان در نظر گرفته شده است. با انتخاب این حالت از سرمایش کولر لذت می‌برید.
  • کلید HEAT: این کلید به شکل یک خورشید روی نمایشگر کنترل نشان داده می‌شود و مخصوص فصل زمستان برای تولید گرما است.
  • کلید AI: این گزینه کولر شما را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تعیین دمای کولر، همیشه دمای کولر گازی را در دمای دلخواه شما قرار می‌دهد. این گزینه مختص استفاده در مواقعی است که شما برای مدت طولانی در جایی حضور ندارید و کولر گاز قادر خواهد بود دمای آنجا را چه در سرما چه در گرما تنظیم نماید.
071acfd4-53e3-4f32-9981-0eba280179b3

دکمه  Temp

برای کم و زیاد کردن درجه هوای اتاق به کار می‌رود و معمولاً توصیه می‌شود دما روی ۲۲ درجه تا ۲۵ درجه تنظیم شود. زیرا این دمای تعادلی بدن انسان است و در این دما نه بدن شما عرق می‌کند و نه سرد می‌شود.

دکمه Fan Speed

برای انتخاب چهار نوع سرعت کم، متوسط، زیاد و نامنظم (کوهستانی) به کار می‌رود. شما می‌توانید با هر بار زدن این دکمه حالت دلخواه خود را تنظیم کنید.

دکمه Jet یاTurbo

برای خاموش و روشن کردن Jet Cool کار می‌رود. با زدن گزینه Jet در بسیاری از کولرها، کولر با بیشترین قدرت خود به کار ادامه خواهد داد.

دکمه  Swing

این دکمه برای روشن و خاموش کردن حرکت پره‌ها یا تعیین سمت باد به سمت بالا/پایین به کار می‌رود. دقت کنید که نحوه کار این گزینه در کولرهای مختلف متفاوت است. مثلاً بعضی از کولرها فقط قابلیت بالا یا پایین شدن را داشته و بقیه موارد دستی می‌باشد.

دکمه On/Off ساعت زمان سنج

این دکمه برای تنظیم زمان روشن و خاموش شدن تایمر دستگاه به کار می‌رود.

دکمه Set/Clear

شما با زدن دکمه تنظیم زمان سنج می‌توانید زمانی را برای خاموش یا روشن شدن دستگاه انتخاب کنید.

دکمه Sleep

این دکمه برای تنظیم خاموش شدن خودکار دستگاه به کار می‌رود.

دکمه  Room Temperature

این دکمه برای کنترل درجه حرارت فعلی اتاق به کار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *