دسته‌بندی نشده

هوش مصنوعی الجی خرابی لوازم منزل را پیش بینی میکند

کمپانی ال جی به فاصله چند روز تا همایش ایفا ۲۰۱۹ اعلام کرده که سرویس پشتیبانی فعال این شرکت سال جاری میلادی در چندین کشور اروپایی به کار گرفته شده و سال ۲۰۲۰ به منازل مردم در آسیا و آمریکای شمالی خواهد آمد.

کمپانی ال جی اوایل سال جاری میلادی در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه CES گفت که به وسیله دیوایس های برخوردار از هوش مصنوعی زندگی انسان ها را تغییر خواهد داد. این شرکت با برند ThinQ در حال تحقق این رویا بوده و چند ماه قبل بخش جدیدی را برای فعالیت جدی در هوش مصنوعی راه اندازی کرد.

حال کمپانی کره ای قصد دارد با سرویس پشتیبانی فعال خود موسوم به LG Proactive Customer Care به این هدف دست یابد. هنوز از جزییات عملکرد هوش مصنوعی در این سرویس اخباری منتشر نشده است.

LG-Proactive-Customer-Care-01

ال جی می گوید وسایل منزل مثل ماشین لباس شویی و یخچال به این سرویس متصل می شوند و هوش مصنوعی به صاحب خانه نکاتی در مورد استفاده بهتر از این وسایل به او می دهد. همچنین در صورتی که هوش مصنوعی نقصی در عملکرد این وسایل پیدا کند صاحب خانه را پیش از خراب شدن آنها باخبر می کند. به عنوان مثال هوش مصنوعی دمای یخچال را اندازه می گیرد و اگر از میزان تعیین شده سه درجه بالاتر و پایین تر برود کاربر را در جریان قرار می دهد.

یکی از مسائلی که سبب ایجاد نگرانی شده بحث حفاظت از داده های کاربران است. دستگاه هایی که از هوش مصنوعی بهره می برند داده های بسیار زیادی از کاربر ذخیره می کنند و اطلاع از اینکه چه کسانی به داده های کاربران دسترسی دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. البته ال جی از امنیت چیپ پردازش هوش مصنوعی خود اطمینان کامل داشته و گفته حتی در حالت آفلاین نیز بی نقص عمل می کند.

باید تا زمان عرضه هوش مصنوعی ال جی منتظر مانده تا از جزییات عملکرد آن مطلع شویم. ال جی قرار است پس از نصب این سرویس در منازل هوش مصنوعی را فعال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *