ال جی اینوتک ماژول‌های دوربین گرمایشی با عملکرد ویژه را توسعه خواهد داد

ال جی LG Innotek در اواخر ماه فوریه خبر داد که با موفقیت توانسته ماژول‌های دوربین گرمایشی با عملکرد ویژه را برای خودروهای خودران را توسعه بدهد که از برترین و دقیق‌ترین طراحی و فناوری جهانی بهره می‌برند. این شرکت استراتژی‌ مدون و دقیقی را را در پیش گرفته تا بازار دوربین‌های خودروهای خودران را در دست بگیرد. این شرکت کره‌ای در تولید و توسعه باتری‌های این خودروها نیز نقش مهمی داشته و نشان می‌دهد که تمرکز ویژه‌ای بر روی این بخش وجود دارد. طبق گفته ی LG Innotek توسعه در این بخش با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت تا بتوان شاهد پیشرفت‌های ملموس‌تری در حوزه خودروهای خودران باشیم.

دوربین گرمایشی محصولی است که با نصب یک ماژول گرمکن روی دوربین سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) ساخته می‌شود. سازندگان و تولیدکنندگان خودرو به طور فزاینده‌ای از دوربین‌های گرمایشی به‌عنوان جزء ضروری برای رانندگی ایمن خودران استفاده می‌کنند. این ماژول می‌تواند موجودات زنده را به وسیله حرارت تشخیص دهد و خطر و احتمال تصادف را تا درصد بسیار بالایی کاهش دهد بنابراین وجود این محصول روی خودروهای خودران کاملا ضروریست و از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور قطع از سال‌های آینده خبرهای بیشتری از این خودروها خواهیم شنید. باید منتظر ماند و دید.

ال جی
ماژول‌ دوربین گرمایشی ال جی

 

وقتی که یخ روی لنز دوربین خودرو ایجاد می‌شود یا زمانی که برف روی آن می‌نشیند، دوربین نمی‌تواند موانع اطراف خودرو را تشخیص بدهد و همین نیز ممکن است منجر به تصادفات جدی شود. به همین دلیل است که ما برای دوربین به سیستم گرمایشی نیاز داریم که تصاویری واضحی را ارائه کند. سرما ممکن است عملکرد تشخیص را با اختلال مواجه کند بنابراین سیستم گرمادهنده فعال می‌شود تا سرما و یخ زدگی روی چراغ از بین برود تا بتوان به درستی از سیستم تشخیص حرارت و تشخیص موجود زنده استفاده کرد. خودروهای خودران به شدت به این تکنولوژی وابسته‌اند و در صورت اختلال تصادفات سنگینی رخ خواهد داد.

عملکرد دوربین گرمایشی ال جی چگونه است؟

ال جی اینوتک توانسته یک ماژول دوربین گرمایش مستقیم بسازد که در برابر برف و یخ‌بندان در دمای انجماد مقاومت می‌کند. ماژول دوربین گرمایشی با عملکرد بالا که ال‌جی اینوتک تولید کرده است، پایین لنزها را گرم می‌کند تا انرژی کمتری مصرف کند و در عین حال نیز به سرعت برف و یخ‌زدگی را از بین می‌برد. طبق گفته سازندگان و مهندسان این سازه از حداکثر طراحی بهینه و ارگونومیک در تولید استفاده شده تا با کمترین انرژی بیشترین بهره‌وری را در پی داشته باشد. وقتی در فصل سرما خودرو دچار یخ زدگی می‌شود این سیستم با فعالیت خود و گرم کردن دوربین از اختلال کندی عملکرد جلوگیری می‌کند.

استفاده از این محصول ال جی تا نیمی از زمان معمولی برای ذوب یخ‌زدگی را کاهش می‌دهد. در آزمایشی که در دمای بسیار پایین منفی ۱۸ درجه سانتیگراد انجام شده بود، ماژول دوربین گرمایشی با عملکرد بالا وضوح لنز یخ‌زده را تنها در چهار دقیقه به دمای اتاق بازگردانده است. این در حالی است که محصولات موجود در بازار به طور متوسط هشت دقیقه طول می‌کشند تا کاملاً یخ‌زدگی لنز را در همان محیط از بین ببرند. سرعت عملکرد این سیستم در هنگام رانندگی تاثیر خود را نشان خواهد داد و اگر ک‌ترین تعللی در این زمینه رخ دهد منجر به تصادفات فوق‌العاده سنگین و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد در اینجا می‌توان به اهمیت سرعت پی برد.

ال جی
برنامه توسعه ال جی برای ماژول های گرمایشی دوربین

 

ویژگی این ماژول توسعه یافته نیز این است که از مواد ضریب دمای مثبت یا PTC استفاده می‌کند. مواد PTC زمانی که دما از یک نقطه خاص بالاتر می‌رود، مقدار جریان را کاهش می‌دهند و دما را در محدوده مناسب حفظ می‌کنند. به لطف توانایی این مواد برای کنترل دما، ال جی اینوتک توانست یک گرمکن را در پایین لنز نصب کند که به سرعت برف و یخ‌زدگی را از بین می‌برد. این کار نگرانی درباره کاهش عملکرد لنز به دلیل گرم شدن بیش از حد را نیز برطرف می‌کند. بنابراین هم میزان گرما و هم سرما و کنترل حائز اهمیت است. و کنترل هر دوی آنها در عملکرد درست سیستم موثر است.

رئیس ال جی اینوتک یعنی مون هیوکسو بیان کرده:

«ال جی اینوتک کسب‌وکار راهکارهای سنجش خودکار را تقویت می‌کند که ارزش‌های متفاوتی را تقویت می‌کند که ارزش‎‌های متفاوتی را برای مشتری ارائه می‌کند و شامل ماژول‌های دوربین خودرو، LiDAR و رادارها با تکیه بر فناوری بی‌رقیب ماژول دوربین است و تلاش‌های این شرکت برای مشارکت در بازار قطعات حمل و نقل آینده محور را افزایش می‌دهد.» آخرین اخبار و اطلاعات ال جی را از وبلاگ LGWORLD دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.