نمایشگرهای ال جی OLED TV و Transparent OLED گواهی سازگار با محیط زیست گرفتند

شرکت ال جی دیسپلی که شرکتی پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در دنیا است، اخیرا اعلام کرده که نمایشگرهای OLED TV و Transparent OLED این شرکت موفق شدند تا گواهی‌های سازگاری با محیط‌زیست را از مؤسسات جهانی دریافت کنند چراکه این شرکت استفاده از پلاستیک را در محصولات خودش کاهش داده و در عین حال استفاده از مواد بازیافتی را افزایش داده است. استفاده از پلاستیک در لوازم خانگی امری بدیهی است و نمی‌توان آن را صفر رساند اما با راهکارهایی میتوان درصد آن را کاهش داد و بیشتر از مواد بازیافتی استفاده کرد. برای بهبود شرایط محیط زیست زندگی سالم‌تر باید قدم‌هایی در این زمینه برداشته شود.

با این گواهی‌ها، رهبری فناوری همه‌جانبه OLED در سازگاری با محیط‌زیست در کنار کیفیت بالای تصویر و نوآوری بسیار بالا تثبیت شده است. این در حالی است که جدیدترین پنل‌های OLED TV این شرکت و همچنین تنها پنل‌های Transparent OLED جهان از فناوری جدید META Technology 2.0 بهره می‌برند. ال جی همیشه در کارهای نوآورانه و خلاقانه پیشرو شرکت‌های جهان بوده همیشه سعی کرده با ابتکارات به روز و جدید و استفاده از فناوری‌های روز زندگی را راحت‌تر و مدرن‌تر کند. سالم نگه داشتن محیط زیست به نفع تمام انسان‌ها و جانداران روی کره زمین است.

ال جی
مکانیزم پخش نور OLED TV ال جی

 

شرکت UL Solutions شرکت مستقل ایمنی جهانی است که گواهی «محصول کم پلاستیک» خود را به تمام پنل‌های OLED TV و Gaming OLED شرکت ال جی دیسپلی اهدا کرده است. این گواهی به محصولاتی اعطا می‌شود که محتویات پلاستیکی آن‌ها کمتر از ۵ درصد وزن کل محصولات است. همین نیز نشان می‌دهد که در این محصولات ۹۰ درصد کمتر از پلاستیک در مقایسه با پنل‌های LCD TV استفاده شده است. همانطور که می‌دانید پنل‌های OLED این شرکت با کیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین پنل‌های بازارهای جهانی به شمار می‌رود و کاهش استفاده از پلاستیک در آن ها می‌تواند تاثیر بسزایی بر کاهش پلاستیک داشته باشد.

ال جی شرکت دوست دار محیط زیست

بر خلاف پنل‌های LCD، که به نسبت امروز قدیمی‌تر محسوب می‌شوند پنل‌های OLED این شرکت نیازی به انتشار نور از پشت صفحه ندارند چراکه هر پیکسل در نمایشگر OLED به‌تنهایی نور ساطع می‌کند. علاوه بر این، پنل‌های OLED استفاده از صفحات فیلم را به حداقل می‌رسانند و امکان کاهش قابل توجه پلاستیک را فراهم می‌کنند. ال جی دیسپلی همچنین با جایگزینی قطعات اصلی پنل OLED با مواد قابل بازیافت، استفاده از پلاستیک را کاهش داده است. استفاده از مواد بازیافتی تولید پلاستیک را نیز کاهش می‌دهد این امر می‌تواند کمک کننده کاهش استفاده از پلاستیک در دنیا باشد.

پنل Transparent OLED که تنها توسط ال جی دیسپلی در جهان تولید انبوه می‌شود، توانسته گواهی Eco-Product را از شرکت سوئیسی بازرسی، تأیید، آزمایش و صدور گواهی SGS دریافت کرده است. این گواهی به این معنی است که شرکت در تولید پنل‌های OLED به نسبت حجم و وزن محصول کمتر از 5 درصد پلاستیک استفاده کرده و توانسته این گواهی ارزشمند را دریافت کند. این رویه مطمئناً در ادامه بیش از پیش نیز کاهش خواهد یافت و ال جی امیدوار است بتواند این آمار را به صفر نزدیک کند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به بهترین نحو انجام شود.

ال جی
ضخامت بسیار کم OLED ال جی

 

این گواهی تنها به محصولاتی اعطا می‌شود که همسو با مقررات جهانی محیط‌زیست هستند و معیارهای ارزیابی سازگار با محیط‌زیست SGS در کل چرخه عمر محصول از تولید تا دفع را برآورده کنند. این اولین گواهی سازگار با محیط‌زیست برای Transparent OLED ال جی است و دستاوردی است که به شکل‌گیری استانداردهای زیست‌محیطی صنعت برای نمایشگرهای نسل بعدی کمک می‌کند. از آنجایی که تولید لوازم خانگی مستلزم استفاده از پلاستیک است اگر بتوانیم این موضوع را به طور کنترل شده مدیریت کنیم مطمئناً آسیب کمتری به محیط زیست خود میزنیم

از سال 2021 میلادی، تلاش‌های ال جی دیسپلی برای توسعه محصولات سازگار با محیط‌زیست باعث شده تا این شرکت تکنیک ارزیابی چرخه عمر (LCA) را اجرا کند که به طور جامع تمام اثرات زیست‌محیطی که ممکن است در چرخه عمر محصول رخ بدهد را ارزیابی می‌کند. از طریق این رویکرد، شرکت به کاهش استفاده از مواد و اجزا، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی در حین ساخت و کاهش ضایعات در مراحل دفع متعهد است. شرکت برنامه‌ریزی‌های طولانی مدتی برای پیشبرد این اهداف خود در نظر دارد و به ثمر رساندن اهداف به خود مصمم است.

مین کیو جین رئیس بخش تبلیغات نمایشگر بزرگ ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما متعهد به پیشبرد فعالانه توسعه OLED سازگار با محیط‌زیست هستیم که در واکنش به روندهای ESG است و در عین حال، به طور هم‌زمان به طور فعال برتری فناوری پنل‌های OLED ال‌جی را ترویج می‌کند که نه‌تنها کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد بلکه تمرکز بر محیط‌زیست را نشان می‌دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.