بررسی باتری گوشی LG LEON

باتری گوشی LG LEON

در این نوشته از وبلاگ ال جی ورلد به بررسی همه جانبه باتری گوشی LG Leon و ویژگی‌های آن پرداخته خواهد شد و راهکارهایی بیان می‌گردد که از طریق آن می‌توانید بهترین باتری گوشی LG Leon را خریداری کنید و از نقاط قوت آن برخوردار و بهره‌مند شوید؛ همراه ما باشید!

اگر تمایل دارید بطور کلی با ویژگی‌ها و مشخصات باتری های گوشی ال جی آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود حتماً نگاهی به نوشته مهمترین نکات برای خرید باتری گوشی ال جی در این وبلاگ داشته باشید تا در هنگام خرید دیدی بازتر داشته باشید و با نکات بنیادین و مهمی که در این زمینه باید به آن دقت کنید، آشنا شوید؛ در این نوشته ما بطور اختصاصی باتری گوشی LG Leon را بررسی خواهیم نمود.

بررسی همه جانبه باتری گوشی LG Leon:

با گذر زمان و بر اثر موارد مختلف، در نهایت عمر باتری گوشی به پایان خواهد رسید و ناچار به تعویض باتری خواهیم بود؛ اما یک سؤال، آیا هر باتری‌ای را می‌توان بر گوشی LG Leon سوار کرد تا انرژی بطور کامل به تمامی اجزاء و قطعات برسد؟ همراه ما باشید تا بطور کامل با تمامی نکات و ویژگی‌های باتری آشنا شوید.

 

خرید باتری گوشی LG LEON
گوشی LG LEON

 

نمای ظاهری و مشخصات کلی:

گوشی LG Leon در سال 2014 وارد بازار شد؛ درست زمانیکه گوشی‌های ال جی در اوج محبوبیت بودند و استقبال به نسبت خوبی از آنها صورت می‌گرفت. این گوشی که به نوعی می‌توان آن را میان‌رده تلقی نمود، از ظرفیتی 1900 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد که در حال حاضر این ظرفیت بسیار پایین می‌باشد اما در آن زمان به نسبت بد نبود (پرچمدارانی همچون G3 و G4 که در همان حدود معرفی شدند، ظرفیتی 3000 میلی‌آمپرساعتی داشتند!)

همچون اکثر گوشی‌های آن دوره شاسی پرسی در این محصول دیده نمی‌شود، قاب پشتی به راحتی باز می‌گردد و شما می‌توانید به باتری دست پیدا کنید؛ پس در واقع شما نسخه اورجینال باتری را خواهید دید و همین زمینه یکی از نقاط قوت مهمی است که سبب می‌شود شما بتوانید باتری اورجینال را با نسخه‌ای که تصمیم به خرید آن دارید مقایسه کنید!

باتری گوشی LG Leon دارای یک روکشی نقره‌ای رنگ با نوشته‌های مشکی می‌باشد که در جلوی آن نوع باتری (لیتوم-یونی) و ظرفیت آن نوشته و مشخص شده‌است. اما آنچه حائز اهمیت است و بیشتر از هر چیزی باید به آن توجه داشته باشیم، نوشته‌ها و بخش‌هایی است که در سطح پشتی باتری وجود داشته و از راهکارهای تشخیص نسخه اصل از تقلبی، جایگاه صحیح همین المان‌ها و رنگ‌شان می‌باشد؛ چراکه کوچکترین مغایرتی معادل با اصل نبودن باتری است!

اما مهم‌ترین بخشی که در سطح پشتی می‌باشد، سریال باتری بوده که در باتری گوشی LG Leon شامل BL-41ZH می‌باشد. مورد مهم دیگر ظرفیت باتری بوده که در سمت راست شماره سریال بر مبنای وات ساعت نوشته شده‌است. موارد دیگر نیز به لحاظ تطابق با ظاهر باتری بسیار حائز اهمیت‌اند که جلوتر به آنها اشاره خواهیم کرد.

قیمت این باتری در سایت فروشگاهی ال جی ورلد هم‌اکنون ۵۳۰ هزار تومان است. از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید این است که باتری را ارزان نخرید زیرا مدل‌های تقلبی و بی‌کیفیت معمولاً با قیمتی ارزان‌تر سعی دارند تا افراد را به سمت خود بکشند و جنس بی‌کیفیت و تقلبی را به او بفروشند! مشکل زمانی بزرگ‌تر می‌شود که این روش تشخیص سخت‌تر شده و حتی برخی فروشندگان نمی‌توانند مدل فیک را از اورجینال تمییز دهند‍!

 

قیمت باتری گوشی LG LEON
نسخه اورجینال باتری گوشی LG Leon

 

چگونه نسخه اورجینال باتری گوشی LG Leon را از فیک تشخیص دهیم؟

پیش از پاسخ به این پرسش باید اشاره کرد که نقاط قوت نسخه اصل باتری گوشی LG Leon نسبت به محصولات های کپی چیست؟ پاسخ بسیار ساده است، در این محصولات، از ظرفیت حقیقی باتری استفاده شده‌است که همین موضوع سبب می‌شود تا انرژی بطور کامل و صحیح به تمامی بخش‌های گوشی برسد و عملکرد انرژی در آن به بهترین شکل صورت بگیرد! همچنین این دست باتری‌ها کمتر داغ خواهند نمود و عملکردی پایدارتر را به نمایش خواهند گذاشت!

در حال محصولاتی با تطابق حداکثری که موسوم به های کپی می‌باشند، بیشتر و دقیق‌تر از هر زمانی در بازار حضور یافته‌اند و محصولاتی را به مخاطب عرضه می‌نمایند که به لحاظ ظاهری با مدل اصلی مو نمی‌زند اما به لحاظ عملکردی انرژی موردنیاز گوشی را تأمین نکرده و می‌تواند به آن آسیب برساند! همانطور که گفتیم باتری‌های High-Copy در برخی موارد حتی برای فروشندگان نیز غیر قابل تشخیص است و ممکن است آنها را به خطا بیندازد!

نکته‌ای که درباره گوشی‌هایی همچون LG Leon مطرح است این است که به سبب قدیمی بودن و میان رده بودن، احتمال تولید محصولات فیک و های کپی برای آنها کمتر است، چراکه خریداران آن زیاد نیستند و به لحاظ مالی برای کارخانه سازنده به صرفه نیست! اما این احتمال صفر نبوده و در هر صورت باید به آنچه که در جلوتر ذکر خواهد شد، توجه کافی را داشته باشیم!

۱. تطابق مدل باتری خریداری شده با باتری اصلی:

همانطور که اشاره شد در سطح پشتی هر باتری‌ای شماره سریال آن درج شده‌است که در یک نگاه به ما می‌گوید بهترین و مناسب‌ترین  باتری گوشی کدام است (البته این موضوع مشروط بر اصل بودن آن می‌باشد)! سریال باتری گوشی LG Leon همانطور که ذکر شد BL-41ZH می‌باشد، پس هر عدد و رقمی به غیر از آن حاکی از عدم اصالت باتری می‌باشد!

 

مشخصات باتری گوشی LG LEON
شما به راحتی با باز کردن شاسی پلاستیکی می‌توانید به باتری گوشی LG Leon دست یابید!

 

۲. مقایسه باتری با مدل تعویض شده:

همانطور که بالاتر اشاره شد، باتری گوشی LG Leon اکسترنال و قابل تعویض می‌باشد و شاسی گوشی از نوع پرسی نیست، پس به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و نسخه اورجینال و کارخانه‌ای را دید! اگر تصمیم به خرید حضوری داشتید در هنگام خرید باید به موارد ظاهری همچون رنگ نوشته‌ها، پورت اتصال به گوشی، رنگ بدنه و… توجه داشته باشید!

از مواردی که شاید در سطح اینترنت به آن بر بخورید اما در هنگام خرید نتوانید آن را بررسی کنید و حتی ممکن است در  عملکرد باتری مشکل بوجود بیاورد، بررسی برچسب NFC چسبیده شده به سطح داخلی باتری بوده که برای دستیابی به آن باید بخشی از برچسب نقره‌ای رنگ باتری را جدا نمود. این کار اشتباه بوده و حتی ممکن است به باتری و اتصالات آن آسیب برساند!

۳. ظرفیت باتری و همخوانی با ظرفیت گوشی:

ظرفیت باتری گوشی LG Leon چیزی حدود 1900 میلی‌آمپرساعت بوده و اگر باتری خریداری شده با این ظرفیت تطابق و همخوانی نداشته باشد، انرژی کافی به گوشی نمی‌رسد و سبب می‌شود تا گوشی بطور جدی آسیب ببیند! این موضوع به خصوص در باتری‌های تقلبی با ظرفیتی کمتر از حد معمول، بسیار خطرناک است!

از جمله این آسیب‌ها می‌توان به مواردی همچون داغ کردن باتری، تحت‌الشعاع قرار دادن مدار داخلی گوشی و ضعیف شدن برخی قطعات و در دراز مدت از کار افتادن آنها اشاره کرد که در نهایت سبب کاهش عمر مفید گوشی و هنگ کردن آن در درصدهای پایین‌تر شارژ می‌گردند!

۴. خرید از فروشگاهی معتبر:

اما با حضور محصولات کپی و تقلبی بصورت دقیق‌‌تر و بیشتر از هر زمان، نمی‌توان موارد مطرح شده را بطور کامل بررسی کرد. از همه این موارد گذشته، شاید برخی تمایلی به خرید حضوری نداشته باشند و ترجیح دهند خرید خود را آنلاین، انجام دهند، در آن صورت مشخص نیست که چه محصولی به دست فرد خواهد رسید! اما راحت‌ترین و بهترین راهکار که ضمانت خرید نسخه اورجینال باتری گوشی LG Leon را به ما می‌دهد، خرید از فروشگاهی معتبر و صاحب‌نام است!

علت این موضوع دادن ضمانت از بابت اصل بودن و سلامت باتری می‌باشد که در صورت بروز هر گونه مشکل و مغایرت ناخواسته‌ای، باتری شما را تعویض می‌نماید. فروشگاه مای ال جی ورلد بعنوان نمایندگی رسمی فروش محصولات ال جی با بیش از ۷ سال تجربه در حوزه فروش لوازم جانبی و محصولات ال جی این ضمانت را می‌دهد که محصول خریداری شده، اورجینال و باکیفیت است!

هر آنچه بعنوان راهکارهای تشخیص باتری اورجینال از فیک ذکر شد، تنها نکاتی بود که پیش از خرید بایستی به آنها توجه کنید. بخش زیادی از میزان عمر باتری وابسته به نحوه مراقبت شما از باتری می‌باشد که نکات کامل آن در صفحه باتری گوشی LG Leon در فروشگاه ال جی ورلد وجود دارد!

برای مثال یکی از نکاتی که شاید به تازگی شنیده باشید این است که در هنگام شارژ نباید قاب محافظ بر روی گوشی قرار گیرد چراکه در آن صورت تهویه محدود خواهد گشت و باعث داغ کردن باتری گوشی و مطابق آن کاهش عمر آن می‌گردد!

اگر می‌خواهید از آخرین اخبار مرتبط با دنیای ال جی آگاه باشید و هیچ قرعه‌کشی و جشنواره‌ای را از دست ندهید، پیج رسمی اینستاگرام مای ال جی ورلد را فالو کنید تا بروز بمانید و شانس‌تان را از بابت برنده شدن یکی از محصولات ال جی محک بزنید؛ همچنین اگر تمایل به آشنایی بیشتر با محصولات فروشگاه دارید، پیج فروشگاهی ال جی ورلد شاپ را فالو کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.