روش تشخیص کابل شارژ اصل از فیک

تشخیص کابل شارژ اصل از فیک

در این نوشته از وبلاگ ال جی ورلد به مواردی کلی خواهیم پرداخت که به شما کمک خواهد کرد تا از میان کابل‌های شارژ موجود در بازار، محصولی را خریداری کنید که کیفیت کافی را داشته باشد و به عبارتی دیگر بتوانید تشخیص کابل شارژ اصل از فیک را به راحتی انجام دهید و تا حدودی با تفاوت‌های کلی آنها آشنا شوید!

تمامی مواردی که ذکر می‌شود مشروط بر آن است که فروشگاهی که از آن خرید محصولتان را انجام می‌دهید، به شما ضمانت پس از فروش بدهد و در صورت بروز مشکل، کابل شارژ را پس گیرد و یک نسخه اصل برایتان ارسال نماید؛ چراکه شاید آزمون‌های تشخیص کابل شارژ اصل از فیک چندان در هنگام خرید (به ویژه مجازی) چندان شدنی نباشد!

 

خرید کابل شارژ اورجینال ال جی
نمونه‌ای از پارگی سیم بر اثر استفاده نامناسب

 

کابل‌های شارژ در تلفن همراه در واقع واسطه‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانند جریان الکتریکی را از طریق آداپتور مناسب گوشی به آن منتقل نمایند و سبب شارژ شدن گوشی شوند. بر اثر گذشت زمان و رخداد مواردی مثل خم شدن، کشیدگی و پارگی سیم، ما ناچار به خرید کابل شارژی خواهیم بود که بتواند گوشی را مثل گذشته شارژ نماید.

اینکه این آداپتور بسته به میزان جریان ورودی گوشی بایستی تنظیم گردد و در صورت عدم تطابق، به باتری گوشی آسیب خواهد رسید، در حال حاضر بحث ما نیست و بعدتر درباره آن صحبت خواهیم نمود!

چگونگی تشخیص کابل شارژ اصل از فیک:

راه‌های بسیاری برای متوجه شدن این موضوع وجود دارد اما بهتر است در ابتدا از خود بپرسیم که آیا تمامی این راهکارها ممکن است که در هنگام خرید بکار گرفته شوند؟

  • اتصال کابل شارژ به رایانه:

یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی هنگام خرید مدنظر قرار دهید تا بتوانید به بهترین شکل تشخیص کابل شارژ اصل از فیک را انجام دهید این است که توجه داشته باشید کاربرد این محصول، صرفاً به شارژ کردن گوشی محدود نمی‌شود! بنابراین علاوه بر آنکه کابل وظیفه انتقال جریان الکتریکی را بر عهده دارد، بستری برای انتقال و دریافت داده نیز به شمار می‌‌رود!

حال اگر اینطور نباشد چه می‌شود؟ وقتی گوشی را همراه با کابل به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ‌تان متصل می‌نمایید، بطور طبیعی پس از اینکه حالت انتقال داده (Transfer Files) را در گوشی‌تان انتخاب کردید بایستی در صفحه کامپیوتر مواردی مثل دیدن فایل نمایش داده شود.

وقتی کابل اصل نباشد با اتصال، پیامی مبنی بر عدم شناسایی USB نشان داده می‌شود که حاکی از آن است که این کابل تقلبی است و نمی‌تواند داده را منتقل نماید!

 

خرید کابل شارژ تایپ C ال جی
کابل شارژ تایپ C ال جی

 

  • مواد به کار رفته برای ساخت:

بطور معمول قیمت کابل تایپ C اورجینال ال جی در سایت رسمی این شرکت کره‌ای چیزی در حدود 11 دلار ثبت شده‌است! این در حالیست که عمدتاً در بازار قیمت‌هایی به مراتب کمتر از این مقدار را می‌بینیم که همین موضوع می‌تواند یکی از نشانه‌های عدم اصالت باشد اما همه آن نیست!

در هنگام خرید برای تشخیص کابل شارژ اصل از فیک حتماً بایستی نگاهی کلی به ظاهر آن بیندازید زیرا در این کابل‌ها ظرافت ساختاری کمتری وجود دارد. همچنین هزینه تمام شده برای ساخت آنها بسیار کم بوده در نتیجه مواد بکار رفته در آنها از حداقل کیفیت برخوردار است! این موضوع اما صرفاً در ظاهر بروز نمی‌کند و شما در عمل نیز شاهد آن هستید که گوشی شما در مدت زمان زمان طولانی‌تری شارژ می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب آسیب رسیدن به ساختار باتری و IC آن گردد! برای اینکه از دقیق‌تر متوجه شوید که جریان ورودی به گوشی شما چقدر می‌باشد حتماً نرم‌افزار آمپر را نصب کنید!

این نرم افزار میزان جریان ورودی به گوشی شما را اندازه‌گیری کرده، در نتیجه شما می‌توانید بطور دقیق از آن مطلع شوید! تنها کافی است که گوشی در حالت Battery Saver نباشد و درصد آن کمتر از 80 باشد، آنگاه با تطبیق جریان ورودی استاندارد به گوشی با این روش تشخیص کابل شارژ اصل از فیک صورت می‌گیرد!

  • تفاوت‌های ظاهری:

یکی دیگر از مواردی که معمولاً شناسایی آن از طریق خرید حضوری میسر است، تفاوت‌های ساختاری‌‌ای است که بعضاً در برخی از کابل‌های تقلبی دیده می‌شود و ما را یک قدم به تشخیص کابل شارژ اصل از فیک نزدیک‌تر می‌سازد!

 

قیمت کابل شارژ اورجینال ال جی
عدم برقراری زاویه قائم با سطح زیرین، از راهکارهای تشخیص کابل شارژ اصل از فیک

 

برای مثال عدم تناسب کانکتور شارژر با بخش مادگی گوشی از مواردی است که بسیار شایع می‌باشد و سبب می‌شود تا کانکتور اتصال مناسبی با سوکت برقرار نکند و یا بسیار بلندتر از اندازه معمول باشد! یکی دیگر از موارد، داشتن حالت قائم کانکتور نسبت به سطح زیرین خود می‌باشد که در صورت داشتن زاویه بیشتر و یا کمتر از آن، متوجه یک ناهنجاری خواهیم بود.

اما این تفاوت‌هایی که ما را به تشخیص کابل شارژ اصل از فیک نزدیک می‌سازد صرفاً به اینجا ختم نمی‌شود؛ در بخش USB کابل شارژ اورجینال ما رنگ طلایی را خواهیم دید در حالیکه در مدل‌های تقلبی این رنگ معمولاً نقره‌‌ای است.

 

بررسی کابل شارژ ال جی
آرایش پین ها در یک کابل شارژ اورجینال

 

تفاوت مهم دیگر که ما را به تشخیص کابل شارژ اصل از فیک نزدیک می‌سازد، پین‌هایی است در ساختار کابل بکار رفته است؛ برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، آرایش پین‌ها در شارژ اصلی چیدمان خاصی دارد که به نظر بی نظم می‌آید؛ این در حالیست که در کابل‌های شارژ تقلبی، این آرایش منظم می‌باشد!

سعی کردیم تا مواردی که ممکن است بطور عمومی در کابل‌های شارژ دیده می‌شود را بطور کامل خدمت شما بیان کنیم تا بتوانید خرید بهتر داشته باشید و حساسیت بیشتری به این موارد داشته باشید!

اما راحت‌ترین راه که شما را از هرگونه اقدام برای تشخیص کابل شارژ اصل از فیک بی نیاز می‌سازد این است که آن را از جایی خریداری کنید که به شما ضمانت اصل بودن آن را دهد و در صورت مغایرت، پشتیبانی پس از فروش داشته باشد.

اگر از گوشی ال جی استفاده می‌کنید، شما می‌توانید کابل‌های شارژ اورجینال را از سایت ال جی ورلد بعنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر با 7 سال سابقه فروش محصول خریداری کنید! همچنین شما از 15 روز گارانتی تعویض برخوردار خواهید بود تا از بابت کیفیت و اصالت کالا آسوده خاطر باشید.

برای اطلاع از آخرین اخبار، جشنواره‌ها، تخفیفات و محصولات موجود در سایت فروشگاهی ال جی ورلد، حتماً صفحه اینستاگرامی MYLGWORLD را فالو کنید! در این صفحه شما می‌توانید اطلاعات بسیاری را درباره هر محصول بدست آورید و همچنین هیچ چیزی را از دنیای پهناور ال جی از دست نخواهید داد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.