ساندبار و سینما خانگی، 2 رقیب سرسخت!

ساندبار و سینما خانگی

در این مطلب از وبلاگ ال جی ورلد می‌خواهیم با شما درباره تفاوت ساندبار و سینما خانگی صحبت کنیم و از جهات مختلفی آنها را مقایسه کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و درباره نسل جدید ساندبار ها بیشتر بدانیم.

اگر در سطح اینترنت، تفاوت ساندبار و سینما خانگی را جستجو کرده باشید، قطعاً سایت های بسیاری به این موضوع پرداخته اند و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

از جمله مواردی که با آنها رو به رو می‌شوید، می‌توان به اندازه کوچک‌تر، سیم‌های کمتر و تنوع درگاه ارتباطی در ساندبار در مقایسه با کیفیت صدای سینمایی در سینمای خانگی و همچنین عملکرد بهتر در خانه‌های بزرگ‌تر، می‌توان اشاره کرد.

اما در اینجا باید بگوییم که ساندبار ها نیز بیکار نشسته‌اند و روندی رو به پیشرفت را پی گرفته اند! در این نوشته ما تمرکزمان را بر روی ساندبار ال جی قرار داده ایم که تاکنون توانسته است پیشرفت های بسیاری را در زمینه توسعه صدا داشته باشد و رقیب سرسخت خود، یعنی سینمای خانگی را از میان بردارد!

از آنجا که شرکتی مثل ال جی، همواره در جهت مینیمالیستی حرکت کرده است، با حذف سیم‌های اضافی و دستگاه‌های بزرگ، معضل فضاگیری در خانه‌های کوچک را از میان برداشته است و حتی اگر شخصی مشکلی با فضا نداشته باشد، با امکان استفاده از اسپیکر های اضافی در جاهای درست، بهترین و بهینه ترین تجربه شنیداری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر بخواهیم نیم نگاهی به ساندبار های ال جی بیندازیم، با ویژگی های زیر رو به رو خواهیم شد:

ساندبار

1. دیافراگم کربنی:

یکی از تفاوت های ساندبار و سینما خانگی در دیافراگم‌ها و ووفرهای کربنی برای تولید فناوری صدای Hi-Fi خلاصه می‌شود!

در ساندبار ال جی مدل SNC4R این ویژگی وجود داشته که در صورتی که تمایل به خرید آن داشته باشید، می‌توانید از طریق سایت ال جی ورلد اقدام به خرید این محصول بکنید و اطلاعات بیشتر درباره آن را بدست آورید.

ساندبار

2. کنترل صدای تطبیق پذیر:

در هر محصول صوتی که خریداری کنید، می‌توانید بطور دستی، بسته به محتوایی که مشغول به شنیدن آن هستید (اخبار، بازی، فیلم و…)، نمایه و مد صدایی را تعیین کنید تا تجربه بهتر و واقعی تری از آن داشته باشید. یکی دیگر از تفاوت‌های ساندبار و سینما خانگی درست در همین جاست!

با حضور ساندبار های ال جی اما باید بگوییم که از این موضوع گذر کرده‌ایم و ساندبار این کار را خودش برایمان انجام می‌دهد بی آنکه نیازی باشد تا ما کاری کنیم! در مدل هایی مثل SNC4R، SN7Y و SH7Q، این ویژگی ها وجود دارد، در صورتی که تمایل به خرید هر یک از این محصولات دارید، بر روی لینک مرتبط با هر یک کلیک کنید تا به بخش فروشگاهی وارد شوید.

ساندبار

3. توان خروجی و تعداد کانال:

بسته به مدل هر یک از ساندبار ها، توان خروجی و تعداد کانال صوتی مشخصی تعریف شده است. اگر بخواهم به سریعترین شکل ممکن آن را توصیف کنم، باید بگوییم که توان خروجی تعیین می‌کند که صدای خروجی ساندبار، چقدر قدرت داشته باشد و کانال های صوتی نیز مجاری خروجی صدا می‌باشند که هر یک، بازه فرکانسی خاصی را در بازه شنوایی انسان پوشش می‌دهد و طبیعتاً این کار را یک کانال به تنهایی یک کانال نمی‌کند.

بنابراین تعداد کانال صوتی بیشتر به معنای آنکه صدا قوی تر خواهد شد، نیست، زیرا این موضوع توسط توان خروجی تعیین می‌گردد. کانال های صوتی اما در دقت تجربه شنیداری شما و ایجاد صدایی سه بعدی و واقعی‌تر، تأثیر دارند.

بسته به محیط و شرایط زندگی، وسعت و مساحت خانه و اینکه چقدر کاربری داشته باشید، می‌توانید ساندبار و ساب ووفر و کانال های صوتی مرتبط با آن را خریداری کنید. شاید برخی تفاوت ساندبار و سینما خانگی را در همین کانال‌های صوتی ببینند اما همانطور که می‌بینیم هر دو محصول از آن بهره می‌گیرند!

بگذارید چند مثال را با ساندبار های ال جی برایتان بزنم:

ساندبار

اگر خانه شما آپارتمانی است و ابعاد بسیار بزرگی ندارد، پیشنهاد ما ساندبار با دو کانال و یک ساب ووفر با توان 200 وات یعنی مدل SNC4R یا اگر بخواهید حرفه ای تر بشنوید، پیشنهاد SN7Y با 3 کانال خروجی و توان خروجی 380 وات می‌باشد.

ساندبار

اما اگر خانه شما بزرگ است و از بابت جا و همسایه ها معذوریتی در میان نیست، پیشنهاد ما اسپیکر هایی با توان بالاتر و تعداد کانال بیشتر است! برای مثال جدیدترین ساندبار ال جی تحت عنوان S95QR با توان خروجی 810 وات و کانال صوتی 9.1.5، گزینه‌ای بسیار خاص می‌باشد که تجربه‌ی شنیداری منحصر به فردی را برای شما به ارمغان آورده و از فناوری صدای Hi-Fi پشتیبانی می‌کند.

اگر بخواهید محتاط تر هم باشید باز دست شما باز است! ساندبار S75Q با توان 380 وات و کانال صوتی 3.1.2 می تواند تجربه ی صوتی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان آورد و با نرخ تبدیل Hi-Res که از CD سه برابر بیشتر است، تجربه‌ی صوتی ای بسیار نزدیک به حالت ضبط را در اختیار شما می‌گذارد. مدل دیگر S80Q می‌باشد که بعد تر درباره ویژگی خاص آن صحبت می‌کنیم! توان آن 480 وات بوده و تعداد کانال صوتی اش 3.1.3 می‌باشد.

ساندبار

4. پشتیبانی از کابل HDMI برای کیفیت صدای 4K و سینمایی:

اگر می‌خواهید صدایی با کیفیت بسیار بالا و پشتیبانی از فناوری Dolby Vision که تجربه‌ای سینمایی را برای شما رقم می‌زند داشته باشید، حتماً از ساندبار هایی مثل SN7Y ، S75Q ، S80Q و S95QR استفاده کنید. حتی شما می‌توانید کابل را به کنسول بازی یا نمایشگر دی وی دی خود نیز متصل کنید تا از شنیدن صدایی خاص و سه بعدی از همه جهات، لذت ببرید.

همچنین برخی از ساندبار ها نیز با کانال های ارتفاع بالایشان و کانال های صوتی بهینه و ارسال کننده صدا به بالا، شما را بطور کامل در محتوای دلخواهتان غوطه ور و شناور می‌سازند! بنابراین ساندبار و سینما خانگی در این زمینه بسیار به یکدیگر شباهت دارند و در حال رقابت با یکدیگرند!

ساندبار

5. تطبیق پذیری با تلویزیون های ال جی:

بقول گفته های تبلیغاتی ال جی، این دو برای هم ساخته شده‌اند! بخصوص در مدل SH7Q ، میزان تطبیق هوش مصنوعی تلویزیون با پردازشگر ساندبار، سبب می‌گردد تا کنترل صدایی تطبیقی بیش از پیش دقیق تر را داشته باشید. چیزی که در مقایسه ساندبار و سینما خانگی کمتر به آن برمی‌خوریم!

همچنین دیگر می‌توانید با کنترل تلویزیون نیز، تنظیمات و میزان صدای ساندبار را شخصی سازی کنید و خودتان را از بند موارد اضافی، خلاص کنید!

توان این ساندبار 800 وات بوده که در رده ساندبار های قوی قرار می‌گیرد و دارای 5 کانال و یک ساب ووفر است، برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ساندبار SH7Q ال جی، به سایت ال جی ورلد حتماً سری بزنید!

ساندبار

6. فناوری مریدین:

اگر مقالات مرتبط با ایربادز را دنبال کرده باشید، ردپای این شرکت صوتی بی‌نظیر را قطعاً دیده‌اید! شرکتی که هنجار های صوتی معمول را شکسته و قصد دارد با این ویژگی، صدایی دلپذیر و بسیار خاص را به مخاطبانش ارائه دهد.

ال جی نیز با دانستن این ظرفیت، کمک این شرکت را بکار گرفته تا صدایی هر چه بهتر و قوی تر را به مشتریانش ارائه کند.

ساندبار

7. LG WOWCAST:

همانطور که گفتیم، برخی مدل های ساندبار ال جی از کابل HDMI بهره می‌گیرند تا کیفیت بالاتر رود، اما در اینجا باید گفت که ما از ساندبار استفاده می‌کنیم تا از سیم های در چشم و اضافی خلاص شویم، پس برای این سیم چه باید کرد؟

پاسخ در پس LG WOWCAST نهفته است! یک رابط وای فای که با دو کابل USB و HDMI ، بطور مخفیانه در پشت تلویزیون وصل می‌گردد و سبب می‌شود تا سیمی در چشم نباشد! با این کار ، ارتباط میان تلویزیون و ساندبار ، از طریق وای فای برقرار می‌شود.

ساندبار

از سایر ویژگی هایی که اشاره ای گذرا به آن می‌کنیم می توان به بازیافت پذیری بسته‌بندی و حتی خود محصول ( مثلاً در مدل های SH7Q و S95QR ) ، نرخ تبدیل وضوح و درگاه های اتصال بلوتوثی ، HDMI و نوری است که اطلاعات بیشتر درباره هر محصول را می‌توانید در سایت ال جی ورلد مشاهده کنید.

در نهایت احتمالاً حقایقی که درباره ساندبار ها خواندید، در کنار آنچه که می‌دانستید ( مثل سیم ها و جای کمتر )، دید جدیدی را به شما داد و متوجه شدید که نباید صرفاً بر اساس ظاهر گفت که ساندبارها برای کاربران معمولی تلویزیون می‌باشد و ساندبار و سینما خانگی به لطف پیشرفت فناوری می‌توانند صدایی مناسب را به گوش ما برسانند!

با این همه ویژگی و بهره گرفتن از کانال های صوتی متنوع، با توجه به مناسب ترین دستور نصب و قرار گیری، بی شک بیشتر از هر زمانی می‌توانید از فیلم یا بازی خود لذت ببرید، بی آنکه نیاز به فضای خیلی زیادی باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره‌ها، حتماً پیج اینستاگرامی ال جی ورلد را فالو کنید.

مقالات مرتبط:

ساندبار ال جی با هدف ارتقای صدای فراگیر آمده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.