مقایسه اسپیکر Xboom ON7 با ال جی Xboom ON9

اسپیکر Xboom ON7 ال جی Xboom ON9

در گذشته بررسی جامع و کاملی بر روی دو اسپیکر Xboom ON7 و ال جی Xboom ON9 داشتیم که چنانچه تمایل دارید با مشخصات فنی و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود حتماً نیم نگاهی به آنها داشته باشید! بدیهیست وقتی به دنبال اسپیکر بلوتوثی می‌گردید اولین چیزی که مد نظر قرار می‌دهید قدرت صدای آن است البته این قدرت باید با کیفیت قابل قبولی هم همراه باشد. متاسفانه بسیاری از کاربران فقط به حجم و بلندی صدا توجه می‌کنند و کیفیت را مد نظر قرار نمی‌دهند در این صورت شما شاید با حجم بلندی از صدا مواجه باشید اما به دلیل نداشتن کیفیت لازم از گوش دادن به موسیقی لذت نخواهید برد.

اما هدف از این نوشته مقایسه اسپیکر Xboom ON7 با ال جی Xboom ON9 می‌باشد تا اگر برای خرید این دو اسپیکر بر سر دو راهی ماندید و تردید داشتید، بتوانید بسته به کاربری و سلیقه‌تان مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. این نوشته تنها به بیان تفاوت‌های میان این دو اسپیکر خواهد پرداخت و در آغاز نیز نگاهی کلی به اعضای خانواده Xboom ON خواهیم داشت؛ همراه ما باشید! معنی مقایسه یعنی بررسی جز به جز و دقیق دو محصول که بتواند نتیجه مطلوبی را برای مخاطب به همراه داشته باشد. از طرف دیگر مقایسه باید منطقی و به دور از احساس و جانبداری انجام شود.

آشنایی با مشخصات کلی اسپیکرهای سری Xboom ON:

پخش کننده خانگی و یا پارتی باکس‌های سری Xboom ON از بهترین انواع اسپیکرهای بزرگ موجود در بازار می‌باشند که در سال 2020 عرضه جهانی شدند. این بهترین بودن بی دلیل نبوده و به سبب بهره‌گیری از ویژگی‌های خاصی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت! با وجود اینکه بیش از سه سال از عرضه ان ال جی می‌گذرد اما به دلیل کیفیت بالا و صدای شفاف و بیس بی‌نظیری که تولید می‌کند هنوز هم می‌تواند رقیب محصولات نو و جدیدی باشد که به تازگی وارد بازار شدند. حتی قیمت این محصولات ال جی آنقدر مناسب است که بسیاری از کاربران را  شگفت زده می‌کند.

با این پارتی باکس ها تا ساعت‌ها می‌توانید سرگرم باشید زیرا کنترل پنل قدرتمند این خانواده، امکانات بسیاری نظیر تغییر تیون، کارائوکه، تنظیمات متنوع صدا و… را در اختیار شما قرار می‌دهند. بطور مداوم نمی‌توانید کنار کنترل پنل بایستید؟ تنها کافی است از ریموت کنترل و یا نرم‌افزار LG Xboom استفاده کنید! یکی از بزرگترین برتری‌های سری اوان محصولات ال جی بهره‌مندی از برق مستقیم شهریست و خبری از باتری در آنها نیست این موضوع دو مزیت بزرگ دارد اول اینکه دیگر نگران تمام شدن انرژی باتری نیستید دوم نیازی به تعویض باتری به دلیل از بین رفتن عمر مفید آن پس از سال‌ها استفاده نیست.

 

مشخصات اسپیکر Xboom ON7
کنترل پنل قدرتمند اسپیکر Xboom ON7

 

خانواده ON بیش از هر زمانی، شنیدن آهنگ را برای شما دیدنی می‌کند! نورپردازی LED اطراف ووفرها سبب می‌گردد تا محیطتان آماده یک مهمانی شگفت‌انگیز و جذاب شود (بویژه در ON9 که دارای دو ووفر است)؛ اینکه چه رنگی به نمایش در آید و بسته به ضرب آهنگ، نورپردازی تغییر نماید، همه و همه از طریق نرم افزار LG Xboom قابل تنظیم می‌باشد! ایکس بوم ON9 قدرتمندترین سری اسپیکرهای ال جی که تاکنون وارد بازار ایران شده می‌توانید از صدای بلند و شفاف آن لذت ببرید. از طرفی دیگر هم اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید میتوانید ON7 را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم بطور مفصل ویژگی‌هایی مثل ذخیره مهمانی از طریق فلش (Party Saver) ، اتصال همزمان 3 گوشی و اشتراک پلی لیست ها، کارائوکه استار، Party Strobe یا رقص نور با فلش و… را توضیح دهیم، از حوصله این نوشته خارج می‌شود بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های این خانواده حتماً نوشته‌های مرتبط به آنها را در وبلاگ رسمی ال جی ورلد مطالعه بفرمایید. مدل های موجود در فروشگاه رسمی مای ال جی ورلد شامل ال جی Xboom ON9، اسپیکر Xboom ON7 و Xboom ON5 می‌باشند که در اینجا ما دو مدل قدرتمند و پرطرفدار ON9 و ON7 را با یکدیگر مقایسه خواهیم نمود!

تفاوت‌های اسپیکر Xboom ON7 با ال جی Xboom ON9:

 

کانال‌های صوتی و صدای خروجی:

خرید اسپیکر Xboom ON7
نمایی جلویی اسپیکر Xboom ON7

 

اسپیکر Xboom ON7 از 5 کانال صوتی تشکیل شده‌است که شامل 1 ووفر 8 اینچی، 2 توییتر 2 اینچی و همچنین دارای 2 کانال صوتی Mid-Range یا میانی است که به نوعی می‌توان آن را نقطه عطف و تمایز اصلی این اسپیکر از سایر رقیبان از برندهای دیگر دانست. توان خروجی در این اسپیکر 500 وات می‌باشد. این مشخصات فنی نشان دهنده قدرت بسیار بالای اسپیکر XBOOM ON7 در برابر رقیبان بزرگ و حتی گران قیمت‌تر از خود است یکی از بزرگترین نقطه قوت‌های اسپیکرهای ال جی داشتن قیمت مناسب‌تر نسبت به رقباست که باعث جذاب‌تر شدن رقابت در بازار شده است.

خرید اسپیکر ال جی Xboom ON9
نمای جلویی اسپیکر xboom ON9

 

ال جی Xboom ON9 اما دارای 4 کانال صوتی می‌باشد! 2 ووفر 8 اینچی و 2 توییتر 1 اینچی که از اینجا متوجه می‌شویم که این اسپیکر تمرکزش را بر تولید باسی عمیق‌تر و قدرتمندتر قرار داده‌است. توان خروجی این اسپیکر اما 1800 وات می‌باشد که به همین سبب برای جلوگیری از داغ کردن اسپیکر به یک فن داخلی مجهز شده است. قرار دادن فن خنک کننده باعث می‌شود تا شما حتی با ساعت‌ها روشن ماندن دستگاه مشکلی از بابت داغ شدن وجود نداشته باشد ضمن اینکه شما می‌توانید با انتخاب مود BASS Blast از طریق نرم‌افزار LG XBOOM بیس و صدای آن را تا چند برابر افزایش دهید.

بنابراین تا اینجا نتیجه می‌گیریم که فرزند میانی خانواده ON، یعنی اسپیکر Xboom ON7 تمرکز خود را بر تولید صدایی دقیق‌تر و تیزتر قرار داده و فرزند ارشد خانواده یعنی ال جی Xboom ON9 بیشتر بر فرکانس‌های پایینی و ایجاد بیس قدرتمند تمرکز کرده‌است. اگر به دنبال بیس قدرتمند هستید مدل ON9 می‌تواند شما را از هر نظر راضی نگه دارد. اگر هم به دنبال صدایی شفاف‌تر با جزئیات بیشتر می‌گردید ON7 پیشنهاد ما به شما خواهد بود اما به صورت کلی هر دو محصول صدایی واضح و جذاب به شما ارائه خواهند داد و اختلاف آنها در جزئیات صداست.

از بهترین مزایایی که می‌توان در این دو اسپیکر دید، امکان اتصال این دو اسپیکر به یکدیگر می‌باشد و شما می‌توانید بطور همزمان از هر دو سیستم برای ایجاد صدایی قدرتمند و شفاف بهره بگیرید. اگر هدفتان از گوش دادن به موسیقی، تفکیک دقیق تمامی بازه‌های فرکانسی، داشتن بیسی طبیعی و شنیدن موسیقی در جایی با ابعاد متوسط است، ON7 گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. اما اگر می‌خواهید مهمانی‌تان تحولی اساسی داشته باشد و موسیقی لرزه بر اندام حاضران بیندازد، پیشنهاد می‌کنیم از اسپیکر ON9 استفاده کنید.

بررسی اسپیکر Xboom ON7 و ال جی Xboom ON9
مقایسه کلی ابعاد این دو اسپیکر

 

ابعاد و اندازه:

به لحاظ ابعاد این دو اسپیکر تنها وجه اشتراکشان در عرض می‌باشد و در پارامترهای عمق و ارتفاع، ابعاد اسپیکر ON9 بیشتر می‌باشد. به لحاظ وزن نیز ON7 اسپیکری با وزن 16.3 کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با ON9 که 22.9 کیلوگرم وزن دارد، به مراتب سبک‌تر است و اگر قصد جابه‌جایی مکرر آن را داشته باشید، گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.به لحاظ فرم ظاهری نیز این دو اسپیکر تفاوت بسیاری دارند که عامل اصلی این تفاوت همان کانال های خروجی صدای متفاوت در این دو اسپیکر می‌باشد.

قیمت اسپیکر Xboom ON9
نورپردازی جذاب و قدرتمند اسپیکر ON9

 

نورپردازی:

همانطور که در نوشته‌های قبلی ذکر شد، محل چراغ‌های LED در اسپیکرهای ال جی در کنار ووفر می‌باشد و از آنجا که ON9 دارای 2 ووفر 8 اینچی می‌باشد بنابراین نورپردازی قدرتمندتری را نسبت به ON7 دارد و می‌تواند تجربه شنیدن را برای شما دیدنی‌تر کند!اما اگر بخواهیم بطور گذرا تنها نامی از ویژگی‌ها و فناوری‌های بکار رفته در این دو اسپیکر ببریم می‌توانیم به قابلیت اتصال تلویزیون، بهره‌گیری از ریموت کنترل، نرم‌افزار مخصوص، Party Strobe، Party Saver، قابلیت کارائوکه و بلوتوث 5.1 برای جلوگیری از ایجاد نویز و اتصال سریع اشاره کنیم.

قیمت اسپیکر Xboom ON7
نورپردازی اسپیکر ON7

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کلی نیز این است که اگر جایی متوسط دارید، ترجیح‌تان داشتن صدایی واضح و کامل می‌باشد و تقریباً جابه‌جایی زیادی انجام می‌دهید، پیشنهاد ما اسپیکر ال جی مدل Xboom ON7 می‌باشد اما چنانچه قدرت و بیس تولید شده صدا برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است و خیلی قصد جابه‌جایی اسپیکر را ندارید، Xboom ON9 گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. از آنجا که می‌توان دو اسپیکر را بطور همزمان به یکدیگر متصل نمود، اگر شرایط و محیط کافی را برای این کار داشتید، پیشنهاد ما این است، چراکه صدای خروجی شما تمام و کمال خواهد شد و علاوه بر بلندی کافی از حداکثر میزان وضوح نیز برخوردار می‌شود.

اگر قصد خرید این دو اسپیکر را دارید، نگاهی هم به سایت فروشگاهی ال جی ورلد بیندازید تا با مشخصات فنی این محصولات آشنایی بیشتری پیدا کنید و در خریدی هوشمندانه‌تر و مناسب‌تر داشته باشید. در این سایت همچنین اصالت کالا تضمین خواهد شد و از بابت سلامت فیزیکی نیز آسوده خاطر خواهید بود. چنانچه دوست دارید با محصولات دنیای ال جی ما بیشتر آشنا شوید و اخبار مرتبط با ال جی را داشته باشید، شما می‌توانید از طریق وبلاگ ال جی ورد به جدیدترین اخبار ال جی در سریع‌ترین زمان دسترسی داشته باشید و در صورت عرضه محصولات جدید از آن مطلع شوید.

حتماً در اینستاگرام پیج MYLGWORLD را فالو کنید تا چیزی را از دست ندهید. همچنین در این صفحه تمامی تخفیفات و جشنواره‌های مرتبط با ال جی ورلد نیز اطلاع رسانی می‌شوند. در انتهای این مقاله خوشحال می‌شویم اگر نظر خود را درباره این دو محصول جذاب ال جی در بخش نظرات با ما در میان بگذارید انتخاب شما کدام یک خواهد بود اسپیکر XBOOM ON7 یا ON9؟ نظرات شما می‌تواند ما را در بهبود عملکرد فروشگاه یاری کند ضمن اینکه اگر سوالی هم راجع به اسپیکرهای ال جی داشتید می‌توانید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.