چگونه قاب های سیلیکونی را تمیز کنیم؟

قاب های سیلیکونی

قاب های سیلیکونی یکی از متنوع‌ترین و جذاب‌ترین قاب‌های موجود در بازارند که براحتی هر سلیقه‌ای را می‌توانند دربرگیرند و به هرجایی راه یابند؛ از یک جلسه رسمی در نظر بگیرید تا مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی! تنوع رنگ آنها نیز از انواع بی‌رنگ که به آن قاب ژله‌ای شفاف می‌گوییم شروع می‌شود و تا قاب‌های فانتزی و رنگارنگ ادامه پیدا می‌کند! اما مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این دست قاب‌ها بایستی به آن توجه داشته باشید و تا حدودی نیز نمی‌توان از آن اجتناب کرد، کدر شدن تدریجی این قاب‌ها و زردی آنهاست!

به سبب آنکه بسیاری از افراد از این دست قاب‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است به سوالاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم برخورد نمایند: چرا قاب های سیلیکونی و ژله‌ای زرد می‌شوند؟ چگونه قاب های سیلیکونی را تمیز کنیم؟ آیا در صورت کدر شدن و زرد شدن قاب ژله‌ای دوباره می‌توان آن را مثل روز اول نمود؟ چگونه قاب های سیلیکونی را تمیز کنیم؟ سرعت جذب چربی در کدام قاب‌ها کمتر می‌باشد؟

در ادامه این نوشته بطور کامل به سوالات مطرح شده پاسخ داده خواهد شد و تمامی ابهامات رفع خواهد شد، پس با ما همراه باشید تا با نظافت و نحوه مراقبت از قاب‌ها آشنا شوید؛ مراقبت‌هایی که در قبال حمایت خوب این قاب‌ها از گوشی ما صورت می‌گیرند!

 

قیمت قاب های سیلیکونی در بازار
نمونه‌ای از یک قاب سیلیکونی کدر (برای آیفون)

 

چرا قاب های سیلیکونی و ژله ای کدر می‌شوند؟

زرد شدن و کدر شدن در نتیجه موارد زیادی همچون جذب چربی و آلودگی از محیط اطراف، کف دست و جیب شلوار و همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب می‌تواند بوجود بیاید! تمامی موارد ذکر شده تا حد زیادی اجتناب ناپذیرند و نمی‌توان قول داد که مثلاً گوشی آفتاب را جذب ننماید و یا کف دست ما در هنگام استفاده از گوشی بطور کامل تمیز و پاکیزه باشد، چراکه ممکن است در خیابان باشیم، گوشی ناگهان زنگ بخورد و مجبور باشیم به آن پاسخ دهیم. البته برای این کار می‌توان از بادزها بهره گرفت تا دست ما حداقل تماس را با گوشی داشته باشد.

اما باز ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، اگر قصد انتقال وجه، عکس گرفتن، فرستادن یک عکس یا مدرک و… را داشته باشیم، مجبوریم گوشی را در دست بگیریم و در نتیجه آلودگی‌ها از دست می‌توانند به گوشی منتقل شوند. بسیاری از افراد نیز پس از استفاده از گوشی آن را در جیب‌شان قرار می‌دهند و بستری مناسب (گرم و مرطوب) را برای رشد انواع میکروارگانیسم‌ها فراهم می‌آورند! در تمامی این کارها نیز نور خورشید حضور داشته و اثر خود را می‌گذارد!

چگونه قاب های سیلیکونی و ژله ای را تمیز کنیم؟

راهکارهای بسیاری برای تمیز کردن قاب های سیلیکونی و ژله ای وجود دارد که در ادامه به ذکر آنها پرداخته خواهد شد، اما پیش از آن بایستی حتماً توجه داشته باشید که این راهکارها هر چقدر هم موثر و مناسب باشند، ممکن است نتوانند بطور 100 درصدی مؤثر واقع گردند و کماکان ردپایی از کدری و نبود رنگ در آنها دیده شود، پس پیشنهاد می‌شود اگر قاب را تازه خریداری کرده‌اید، حتماً بصورت دوره‌ای نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید و با این کار سبب افزایش عمر قاب های سیلیکونی شوید!

اگر قاب های سیلیکونی را تزیین نموده‌اید و برچسب و مواردی از این دست را به آن چسبانده‌اید، حتماً توجه داشته باشید که پیش از نظافت، آنها را از گوشی جدا کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود.

 

خرید قاب های سیلیکونی
آماده‌سازی محلول تمیزکننده آب و مایع

 

روش اول: آب، مایع ظرفشویی و مسواک

احتمالاً مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین روشی که بتوان برای نظافت قاب های سیلیکونی یافت، بهره‌گیری از همین مایع و صابون است و استفاده تدریجی از این روش، کمترین آسیب ممکن را در دراز مدت به گوشی وارد خواهد کرد.

در ابتدا بایستی قاب را با حداقل کشش و فشار از شاسی پشتی گوشی جدا نمود چراکه قاب‌های سیلیکونی ماهیتی نرم و منعطف دارند و در صورتیکه تحت کشش قرار گیرند ممکن است گشاد شوند و مجدداً به خوبی نتوانند در گوشی جا روند. سپس بایستی یک الی دو قطره مایع ظرف‌شویی را در یک فنجان از حلال مناسب (آب) رقیق کرد تا علاوه بر کف کافی، آسیبی به گوشی نرسد و سالم باقی بماند!

 

تمیز کردن قاب های سیلیکونی
با استفاده از یک مسواک از مرکز قاب به سمت طرفین آن حرکت می‌کنیم

 

در اینجا به یک وسیله نظافتی مناسب نیاز داریم که بهترین گزینه ممکن، استفاده از یک مسواک قدیمی است! سری مسواک را در محلول غوطه‌ور می‌سازیم و با حرکتی دورانی از سمت مرکز به اطراف حرکت می‌کنیم. این کار را چندین بار تکرار می‌کنیم و در فواصل زمانی میان، فرصت کافی را به مایع می‌دهیم تا میکروب‌ها و آلودگی‌ها را بزداید!

تنها بخشی که در اینجا باقی می‌ماند، گوشه‌ها و لبه‌های قاب می‌باشد که تمیز کردن آنها شاید دشوارتر به نظر برسد. برای تمیز کردن این بخش‌ها نیز می‌توان از مسواک استفاده کرد و اگر احساس می‌کنید که مسواک نمی‌تواند بطور کامل لبه‌ها را تمیز کند، یک سواب یا گوش‌پاک‌کن، گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

در نهایت امر نیز گوشی را با آبی با حرارت ملایم (نه سرد و نه داغ) شستشو دهید و به آن زمان کافی بدهید تا خشک شود. اگر احساس نمودید که قاب به خوبی تمیز نشده‌است با روش دوم، کار تا حد زیادی جلو افتاده و قاب های سیلیکونی قطعاً تمیز می‌شوند!

 

مشخصات قاب های سیلیکونی
جوش شیرین برای حداکثر تمیزی قاب های سیلیکونی!

 

روش دوم: جوش شیرین و مسواک

جوش شیرین (H2CO3)، یک آمفوتر است، یعنی در ترکیب با آب می‌تواند رفتاری اسیدی یا بازی را از خود به نمایش بگذارد. از آنجاکه در هنگام شستشو با مایع ظرفشویی با یک باز طرف هستیم، این ترکیب در هنگام واکنش، رفتاری اسیدی از خود نشان می‌دهد و آلودگی‌ها را با این رفتار از بین خواهد برد!

بنابراین توجه داشته باشید که در ابتدا بایستی از مایع و آب استفاده کنید و سپس سراغ جوش شیرین بروید، چون در دراز مدت رنگ قاب را می‌تواند ببرد (البته این موضوع در قاب‌های ژله‌ای اهمیتی ندارد). در دفعات آخر شستشو با کف و آب، زمانیکه مقداری از رطوبت و کف وجود دارد مقدار کمی جوش شیرین را روی قاب بریزید و مجدداً آن را با مسواک ماساژ دهید تا قاب به خوبی تمیز گردد!

روش سوم: الکل و پنبه الکلی

این روش به هیچ وجه خدمت شما توصیه نمی‌گردد، هرچند استفاده از آن برای ضدعفونی بسیاری از وسایل رایج است! الکل در هر غلظتی که باشد (مؤثرترین غلظت آن 70 درصد است که بیشترین عملکرد میکروب‌زدایی را دارد)، خاصیت خورندگی داشته و بر اثر استفاده دراز مدت می‌تواند سبب پوسته پوسته شدن قاب و آسیب رسیدن به آن گردد!

سرعت جذب چربی در کدام قاب‌ها کمتر می‌باشد؟

با توجه به آنکه فرآیند تمیز کردن قاب های سیلیکونی و ژله‌ای ممکن است کاری سخت باشد و بسیاری تمایل به انجام این کار نداشته باشند، ترجیح دهند از قاب‌هایی استفاده کنند که چربی و آلودگی را کمتر به خود جذب نماید و در استفاده طولانی بتواند پاکیزه باقی بماند. در صفحه کاور و گارد سایت فروشگاهی ال جی ورلد می‌توانید انواع محافظ‌های گوشی را بیابید و از میان آنها، قاب‌هایی که حالت سخت‌تر را دارند انتخاب نمایید. مثلاً قاب فیبر کربن بجای قاب های سیلیکونی، گزینه‌ای مطمئن و مناسب می‌باشد چراکه در کنار حمایت کافی و کارآمد، براحتی تمیز شده و رد آلودگی و کثیفی درآن نمایان نمی‌شود!

امیدواریم مطالب ذکر شده به کار آید و مجدداً بتوانید جان و جلوه تازه‌ای به گوشی خود بدهید و آن را از کدری نجات دهید! اگر هم حوصله‌ای برای انجام این کارها ندارید اما می‌خواهید مرتب باشید، حتماً قاب‌های سختی مثل فیبر کربن را امتحان کنید!

برای اطلاع یافتن از آخرین اخبار مرتبط با دنیای ال جی، آشنایی با تمامی محصولات موجود در فروشگاه و بررسی مشخصات آنها در یک نگاه و همچنین آگاهی یافتن از زمان برگزاری جشنواره‌های فروش ویژه و بهره‌مند شدن از تخفیفات آنها پیشنهاد می‌شود صفحه رسمی فروشگاه ال جی ورلد در اینستاگرام را فالو کنید؛ در این صفحه همچنین قرعه‌کشی‌های دوره‌ای نیز برگزار می‌گردند که با شرکت در آنها می‌توانید شانس خود را برای بردن یکی از محصولات موجود در فروشگاه محک بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.