دسته‌بندی نشده, فیلم نقد و بررسی گوشی

معرفی کامل الجی K61

گوشی‌ها همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی بشر در عصر ارتباطات اند؛ چرا که یک گوشی هوشمند، می‌تواند انواع و اقسام امکانات و ترکیبی از چندین گجت هوشمند را در ابعادی بسیار کوچک به ارمغان بیاورد.

با گذر زمان، قیمت گوشی‌ها بالا رفت و برندها با ساخت گوشی‌هایی مقرون به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر، راه حلی برای صرفه‌جویی در بودجه‌ی مشتریان ارائه کردند.

بازار میان‌رده‌ها یکی از حساس‌ترین بازار‌ها برای هر برند است و هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان این بازار، قصد باخت به رقبای خود را ندارند و به همین دلیل، با کاستن از میزان سود خود، فروش خود را حفظ می‌کنند.

ال‌جی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ ال‌جی با پیروی از این قانون، سری های جدیدی را خلق کرد.
سری های جدیدی که با ارائه امکانات گوشی‌های گران‌تر، قیمت اقتصادی خود را حفظ کرده‌اند.

یکی از این سری‌های اقتصادی، سری K ال‌جی است؛ سری K با تمرکز بر قیمت، امکانات و کیفیت، توانست به یکی از بازیگران بازار میان‌رده‌ها تبدیل شود.

امروز LG K61 محصول مورد بررسی ما است که قصد داریم بخش‌های مختلف آن را بررسی کنیم.

ارتباطات

ال‌جی در گوشی K61 از اینترنت 4G و به همراه مودمی با پشتیبانی از Cat 6 بهره گرفته است؛ قابلیت استفاده از 4.5G در K61 فراهم است و سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 300 و 50 مگابیتی در این گوشی موجود است. خبر خوب در این گوشی، پشتیبانی از باندهای موجود در ایران است و این موضوع به معنی سیگنال‌دهی پایدار و قوی است.

وای‌فای دوبانده نیز در K61 تعبیه شده است و شما می‌توانید بدون نگرانی از بی‌ثباتی اینترنت، در اینترنت گشت و گذار کنید.

قابلیت NFC به همراه بلوتوث 5.0 تکمیل کننده‌ی این مجموعه است که به شما تضمین یک تجربه بی‌بدیل از ارتباطات کم نقص در عصر ارتباطات را می‌دهد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت به عنوان بخشی مهم تلقی می‌شود؛ چرا که دست ها مدت زیادی با گوشی در تماس هستند و کیفیت ساخت و طراحی مناسب در هنگام کار با گوشی، می‌توانند تجربه ای به یاد ماندنی را برای کاربران رقم بزنند و به همین دلیل، نباید از این بخش به سادگی گذر کرد.

ال‌جی در K61 از متریال مناسبی برای ساخت بدنه‌ی آن، بهره گرفته است؛ قاب پشتی و فریم از جنس پلی‌کربنات است اما هنگام در دست گرفتن، حس شیشه‌ای بودن دستگاه به شما القاء می‌شود و همچنین روکش صفحه نمایش گوشی نیز از جنس شیشه و خمیدگی 2.5D است.

موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید، موفقیت K61 در کسب گواهینامه MIL-STD810G است؛ این گواهینامه به معنی مورد اطمینان بودن مقاومت این گوشی در شرایط بسیار سخت است.

در بخش طراحی نیز، ال‌جی K61 از وزن 191 گرمی به همراه ضخامت 8.4 میلی‌متری برخوردار است؛ در کارکرد روزانه با K61 شما هیچ احساس خستگی نخواهید کرد چرا که طراحی بدنه به طوری است که شاسی آن به راحتی در دست می‌نشیند و به اصطلاح خوش‌دست است.

صفحه نمایش

بخش جلویی گوشی از یک صفحه‌نمایش 6.53 اینچی با نسبت 82.5 درصدی به بدنه تشکیل شده است؛ حفره نمایشگر نیز در بالای گوشی و در سمت چپ میزبان دوربین سلفی تکی است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

صفحه‌نمایش ال‌جی K61 از پنل IPS LCD با وضوح +FHD و تراکم 394 پیکسل در هر اینچ تشکیل شده است که نسبت تصویر 19.5:9 را دارا است.

صفحه‌نمایش K61 مناسب کارهای مختلفی است: از تماشای فیلم و وب‌گردی گرفته تا کارکرد در محیط خارجی

زاویه‌ دید مناسب، دقت رنگ قابل قبول، تماشای زنده و پویای رنگ‌های مختلف و مواردی از این قبیل، K61 را به انتخابی خوب برای کاربران بدل می‌کند.

در هنگام کارکرد در محیط داخلی، تصاویر با جلوه‌ای مناسب و زیبا نمایش داده می‌شوند و با وجود حالت مخصوص خواندن یا همان فیلتر نور آبی، چشمان شما هیچ احساس خستگی نخواهید کرد؛ حداقل میزان روشنایی در این گوشی نیز مناسب استفاده در محیط‌های تاریک است به طوری که در هنگام استفاده مشکلی برای چشمان شما پیش نیاید.

برای محیط‌های خارجی نیز، روشنایی نمایشگر گوشی قابل قبول است و محتوای نمایش داده شده از کنتراست و روشنایی مناسبی برخوردار است و مشکل خاصی برای تماشای محتوا ایجاد نمی‌کند.

نرم‌افزار و سخت‌افزار

LG K61, LMQ630EAW

در بخش نرم‌افزاری نیز ال‌جی کم و کاستی در گوشی اقتصادی خود نگذاشته است؛ این گوشی با سیستم عامل اندروید 9 عرضه شده است.

گشت و گذار در محیط‌های مختلف این گوشی روان صورت می‌گیرد و همچنین قابلیت‌های کاربردی تعبیه شده در این رابط کاربری، یکی از مزیت‌های K61 در بخش نرم‌افزار محسوب می‌شود.

اعمال تم‌های مختلف، اتصال به نمایشگرهای جانبی، طراحی شیک و جذاب و دارک مود بهینه شده، چند مورد از دریای امکانات رابط کاربری ال جی K61 به حساب می‌آیند.

اما به بخش سخت‌افزار که یکی از مهم‌ترین قسمت های یک گوشی هوشمند است می‌رسیم!

همه ما در تهیه یک گوشی جدید، به قدرت و عملکرد سخت‌افزار آن دقت می‌کنیم چرا که دوست نداریم پس از مدتی، گرفتار آزار و اذیت های یک تراشه کند و ضعیف و یا اتفاقات ناخواسته شویم.

ال‌جی با توجه به این خواسته کاربران، تلاش کرده است تا با ارائه قدرت سخت افزاری مناسب با قیمتی معقول، در جهت برآورده کرده این نیاز بکوشد.

تراشه Helio P35 به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 به عنوان مغز متفکر این گوشی عمل می‌کند؛ پردازنده مرکزی K61 از هشت هسته تشکیل شده است که چهار هسته A53 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته A53 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز ساخته شده‌اند.

فناوری ساخت تراشه Helio P35 از نوع 12 نانومتری است و نسبت به رنج قیمتی خود، از مصرف و بهینگی مناسبی بهره می‌برد و در این بین، قابلیت یادگیری ماشینی می‌تواند تا حدی از کارهای کاربر مطلع شود و با بهینه سازی گوشی، عملکرد K61 را برای کاربر بهتر از قبل کند.

پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 نیز عملکرد قابل قبولی از خود به جای می‌گذارد و می‌تواند بازی های آرکید و تفننی را به خوبی اجرا کند.

در کنار این سیستم، 4 گیگابایت رم به همراه 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند برای کارهای روزمره و عادی ایده آل باشد.

خشاب سه اسلاته در K61 نیز توانایی استفاده همزمان از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه جانبی تا سقف 2 ترابایت را دارا است؛ بنابراین نیازی به انتخاب بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه را نخواهید داشت و می‌توانید از تمام جایگاه‌ها به صورت اختصاصی استفاده کنید.

دوربین

دوربین گوشی‌ها می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش های آنان باشد؛ دوربین با ثبت خاطرات و یا تصاویر زیبای زندگی، می‌تواند یکی از کارا ترین لوازم برای ما باشد.

گوشی‌ها با محدودیت ابعادی که دارند، شاید نتوانند در حد دوربین‌های حرفه ای DSLR باشند اما با همین ابعاد کم نیز می‌توان عکس های فوق‌العاده‌ای گرفت.

ال‌جی K61، در بخش دوربین اصلی مجهز به چهار دوربین مجزا است:

  • دوربین 48 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و گشودگی دیافراگم F/1.8
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض 118 درجه ای و گشودگی دیافراگم F/2.2
  • دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم F/2.4
  • دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم F/2.4

در وهله اول، با سنسور ½ اینچی در K61 مواجه می‌شویم. عکس ها در حالت پیش فرض با تکنولوژی Quad Bayer و با رزولوشن 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند اما به صورت دستی می‌توان حالت عکس‌برداری 48 مگاپیکسل را فعال کرد؛ تکنولوژی Quad Bayer با ادغام 4 پیکسل و تبدیل آن به یک پیکسل بزرگ، نورگیری عکس را به صورت چشم‌گیری افزایش دهد.

رنگ‌های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، طراوت و شادابی جذابی دارند و رنج دینامیکی مناسبی در عکس‌های ثبت شده به چشم می‌خورد.

جزئیات و شارپنس و شفافیت عکس‌ها نیز در وضعیت خوبی قرار دارند و می‌توان در حالت عکس‌برداری هوش مصنوعی نیز، میزان کنتراست عکس را افزایش داد؛ حالت هوش مصنوعی در K61 با شناسایی و اسکن سوژه، بهترین تنظیمات را برای آن اعمال می‌کند و عکس بهتری را خلق می‌کند.

دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض K61 که از دریچه لنزی با فاصله کانونی 13 میلی‌متری عکس‌برداری می‌کند، می‌تواند گستره‌ی عریضی از یک سوژه مانند مناظر طبیعی را به شما ارائه دهد؛ به طوری که لازم نباشد برای عکس گرفتن از یک سوژه، عقب بیایید و خود را به لبه‌ی پرتگاه نزدیک کنید!
لبه‌های عکس های فوق عریض مانند برخی از رقبا کشیده و تار نیستند و جزئیات از قلم نیافتاده‌اند.

حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی در K61 برای جداسازی سوژه از پس‌زمینه عکس به کار گرفته شده است.
افکت بوکه در عمل، تصویر پشت سر شما را تار می‌کند و تمرکز عکس تنها روی شما خواهد بود.

به طور مثال شما می‌توانید عکس‌های هنری با جلوه‌های ویژه و زیبا از خود ثبت کنید و دیگران را حیرت زده کنید؛ کیفیت جداسازی سوژه از پس زمینه نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوری که تنها شما در عکس خواهید بود و افکت بوکه، دیگران را در قاب عکس شخصی شما تار می‌کنند.

سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکس های ماکرو نیز عملکرد جالبی دارد و می‌تواند عکس‌هایی از فاصله نزدیک را به نمایش در بیاورد و دنیایی زیبا از فاصله‌ی نزدیک را نشان دهد.

همان‌طور که گفتیم، حفره‌ی نمایشگر در قاب جلویی گوشی شامل دوربین تکی برای عکس های سلفی می‌شود؛ سنسور این دوربین رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد که برای ثبت سلفی‌های با کیفیت، کافی به نظر می‌رسد.

با قابلیت‌های زیباسازی پوست و افکت های ویژه تعبیه شده در دوربین سلفی K61، عکس‌های زیبای تکی و گروهی بگیرید و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

باتری

هیچ گوشی با بازدهی باتری کم به کار نمی‌آید؛ زیرا گوشی بدون شارژ، عملاً هیچ کارایی‌ای ندارد!

بازدهی باتری هر چه بیشتر باشد، کاربر می‌تواند مدت طولانی تری را با خیالی راحت بگذراند و بدون دغدغه شارژر به کار خود برسد.

ال‌جی در K61 باتری حجیم 4000 میلی‌آمپرساعتی را به کار گرفته است که با وجود بهینه سازی های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با مصرف مناسب، می‌تواند ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ، منبع تغذیه گوشی باشد.

حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف شارژ نیز در K61 به کار گرفته شده است که کاربر می‌تواند به صورت دستی به آن ها مراجعه کند و مصرف باتری را تحت کنترل بگیرد.

شارژ این دستگاه نیز از طریق درگاه USB Type-C انجام می‌گیرد و دیگر لازم نیست به دنبال جهت کابل شارژ برای اتصال به گوشی بگردید.

از قابلیت‌های جانبی این گوشی نیز می‌توان به قابلیت DTS:X مخصوص هندزفری‌های سیمی اشاره کرد؛ این قابلیت با بهینه سازی و افزایش کیفیت صدا، تجربه‌ای جدید را به کاربر ارائه می‌دهد.
افکت‌های سه بعدی و مخصوص محیط‌های مختلف نیز در این گوشی موجود است.

دکمه‌ی اختصاصی گوگل اسیستنت را به این لیست بلند بالای امکانات K61 اضافه کنید!
این دکمه که به صورت جداگانه روی فریم دستگاه تعبیه شده، دستیار صوتی گوگل اسیستنت را فرا می‌خواند و به سادگی می‌توانید از دریای امکانات برترین دستیار صوتی جهان استفاده کنید و به کارهای خود با سرعت رسیدگی کنید.

جمع‌بندی

در روزهایی که قیمت گوشی در بازار کشورمان هر لحظه در حال نوسان است، کمتر گوشی ارزان‌قیمتی پیدا می‌شود که بتواند کاربر را از خرید خود راضی نگه دارد.

ال‌جی K61 جزء این دسته است و می‌تواند گزینه مناسبی در لیست خرید افراد مختلف باشد.

در نهایت باید گفت مزایایی که K61 در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از جمله دوربین با کیفیت و پر امکانات، باتری با بازدهی مناسب، کیفیت ساخت بالا، طراحی به روز و مواردی از این قبیل، آن را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل می‌کند که نظیر آن در کمتر گوشی در این رنج قیمتی دیده شده است.

به زودی میتوانید LG K61 را در سایت mylgworld بخرید

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *