آیا کابل شارژ تقلبی گوشی را خراب می‌کند؟

کابل شارژ تقلبی

پیشتر درباره راهکارهایی برای تشخیص کابل شارژ اصل از فیک در وبلاگ نوشتیم که شما می‌توانید آنها را مطالعه کنید. در این نوشته اما دید را کمی فراتر خواهیم برد و می‌گوییم که یک کابل شارژ تقلبی چه اثرات مضری می‌تواند بر گوشی بگذارد؛ همراه ما باشید!

کابل‌های شارژ بسترهای اصلی انتقال جریان الکتریکی از آداپتور شارژ به سمت IC، باتری و در نهایت تمامی قطعات گوشی می‌باشند تا بتوانند کار کنند و فرآیند خود را بطور دقیق انجام دهند. گوشی‌های قدیمی تر از کابل Micro USB و کابل های شارژ جدید که متعاقباً سریع تر نیز می‌باشند، از کابل‌های تایپ C استفاده می‌کنند.

 

خرید کابل شارژ اورجینال تایپ C ال جی
کابل شارژ تایپ C و آداپتور شارژ سریع اورجینال ال جی

 

اگر گوشی را یک مدار در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که شامل خازن‌ها، مقاومت‌های الکتریکی، سیم، دیود نورده و… می‌باشند که همگی تحت یک جریان خاص در حال حرکت می‌باشند. حال تصور کنید که این واسطه جریان کیفیت خوبی نداشته باشد؛ برای مثال جریان آن کم باشد و مقاومت بالایی داشته باشد؛ بنابراین اختلاف پتانسیل یا ولتاژ اجزای مدار کاسته شده و این موضوع در دراز مدت می‌تواند سبب شود تا قطعات از کار بیفتند و آسیب ببینند!

به همین دلیل است که بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که حتماً بایستی از کابل و آداپتور اصلی گوشی استفاده کنید تا آسیبی متوجه گوشی نشود! اما متأسفانه بسیاری ترجیح می‌دهند تا هزینه کمتری کنند و کابل شارژ تقلبی که محصولی ارزان تر و متعاقباً بی کیفیت تر است را خریداری کنند!

آثار استفاده از کابل شارژ تقلبی:

 

خرید کابل شارژ اورجینال Micro-USB
آداپتور معمولی و کابل شارژ Micro اورجینال ال جی

 

آیا کابل در سرعت شارژ تأثیر دارد؟

پاسخ به این سوال را پیش از اشاره به کابل شارژ تقلبی به شما خواهیم گفت. اگر شما گوشی هوشمندی داشته باشید که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌نماید و آداپتور شارژ سریع نیز داشته باشد اما کابل شارژ از نوع معمولی باشد شما خواهید دید که علامت شارژ سریع ظاهر نشده و با حالت معمولی گوشی شارژ می‌شود!

در حقیقت کابل‌های شارژ سریع از ضخامت بیشتری نسبت به انواع معمولی برخوردار می‌باشند که سبب می‌شود تا مقدار جریان عبوری از کابل افزایش یابد! درست مثل یک لوله آب که با افزایش ضخامت، آب بیشتری را از خود عبور می‌دهد، البته مشروط بر وجود پمپی که بتواند آب را به آن برساند؛ در این مثال منظور از پمپ همان آداپتور است!

به نوعی می‌توان گفت که ضخامت سیم با مقاومت آن رابطه عکس دارد؛ یعنی هر چه سیم ضخیم تر باشد، مقاومت آن کمتر خواهد بود و اتلاف جریان کمتری را از مبدا (آداپتور) تا مقصد (باتری گوشی) خواهیم داشت! البته قطعاً ضخامت تنها یکی از عوامل مؤثر بر این موضوع می‌باشد و موارد دیگری مثل جنس سیم، دمای محیط و مواد بکار رفته در تولید آن نیز بر این موضوع مؤثرند.

 

قیمت کابل شارژ اورجینال ال جی
نمونه‌ای از متریال بکار رفته در سیم یک کابل شارژ

 

با استناد بر این موارد، می‌توان نتیجه گرفت از آنجا که در کابل شارژ تقلبی، کاهش هزینه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، تا حدودی احتمال دارد که نتوانند از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کنند و در نتیجه شارژ شدن گوشی با افت سرعت مواجه خواهد شد!

همچنین متریال بکار رفته در این کابل‌ها معمولاً موادی ارزان قیمت می‌باشد و نوعی از سیم است که در آن مقاومت بسیار زیاد است، بنابراین بایستی توجه داشته باشید که سرعت شارژ کردن گوشی شما به اندازه کافی باشد و کابل شارژ تقلبی خریداری نکنید.

معایب استفاده از کابل شارژ بلند چیست؟

یکی دیگر از مواردی که خوشایند بسیاری از افراد به سبب طول بلند سیم و بی‌نیازی از تغییر وضعیت (اینرسی) آن را دوست می‌‌دارند، کابل شارژ بلند است! کابل شارژ بلند هر چند در ظاهر بسیار خوشایند است اما اگر یک نسبت در آن بدرستی صورت نگیرد، می‌تواند سبب آسیب به گوشی و افت سرعت شارژ شود!

 

خرید کابل شارژ اورجینال ال جی
نمونه‌ای از کابل شارژ بلند که می‌تواند از شارژ سریع پشتیبانی کند!

 

کابل‌های شارژ معمولاً طولی 2 الی 3 متری دارند که هر چه این طول بیشتر شود، مقاومت نیز بیشتر شده و در نتیجه جریان عبوری از سیم کاهش پیدا می‌کند و سرعت شارژ کمتر خواهد شد. اما پیشتر اشاره شد که ضخامت سیم بر مقاومت تأثیر معکوس خواهد گذاشت، بنابراین با این نتیجه‌گیری می‌توان گفت که در این کابل‌های شارژ بایستی ضخامت را افزایش داد!

اما از آنجایی که در تولید کابل شارژ تقلبی بلند، هزینه تولید بسیار پایین می‌باشد و استانداردی در تولید آنها رعایت نمی‌شود، سرعت شارژ شدن کاهش یافته و در نتیجه این موضوع در دراز مدت می‌تواند به گوشی و قطعات آن آسیب برساند و حتی سبب داغ کردن گوشی شود! پس هنگام خرید کابل شارژ بلند بایستی به استانداردهای آن توجه داشته باشید!

کیفیت پایین و خراب شدن سریع کابل شارژ تقلبی

یکی دیگر از موارد که می‌تواند در نتیجه کیفیت پایین کابل شارژ تقلبی به وقوع بپیوندد، بوجود آمدن قطع و وصلی کابل می‌باشد که در زمان کوتاهی رخ می‌دهد و می‌تواند سبب شود که بخاطر این قطع و وصل شدن سریع جریان، باتری گوشی‌تان آسیب ببیند!

این عامل متأسفانه به سادگی قابل تشخیص نیست و بایستی تجربه استفاده از کابل شارژ تقلبی وجود داشته باشد تا از خراب شدن سریع آنها که می‌تواند برای گوشی و قطعات آن آسیب‌زا باشد، آگاه باشید!

 

قیمت آداپتور شارژ سریع ال جی
آداپتور شارژ سریع و usb نوع c ال جی از نمایی دیگر

 

بنابراین بایستی کابل شارژ اورجینال را علاوه بر تمامی مواردی که در این نوشته و نوشته قبلی ذکر کردیم را رعایت بفرمایید تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید. بهترین راه برای اینکه از هر گونه کابل شارژ تقلبی به دور بمانید این است که خرید خود را از جایی انجام دهید که محصولاتی با کیفیت و ضمانت اصل بودن را به شما ارائه دهد!

سایت فروشگاهی مای ال جی ورلد با 7 سال سابقه فروش محصولات ال جی سعی دارد تا انواع آداپتور معمولی و سریع و همچنین کابل شارژ اورجینال میکرو و تایپ C ال جی را به فروش برساند تا شما با خیالی آسوده خریدتان را انجام دهید و بتوانید به بهترین شکل گوشی ال جی تان را شارژ کنید.

اگر می‌خواهید بروز بمانید و هیچ خبری را از دنیای پهناور ال جی از دست ندهید، جشنواره‌ها و تخفیفات ما را دنبال کنید و همچنین با محصولات فروشگاهی ما بیشتر آشنا شوید، حتماً پیج اینستاگرام ال جی ورلد را فالو کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.