مقایسه اسپیکر Xboom ON5 با ال جی Xboom ON7

اسپیکر Xboom ON5 ال جی Xboom ON7

در وبلاگ فروشگاه مای ال جی ورلد دو اسپیکر Xboom ON5 و ال جی Xboom ON7 هر یک بطور جداگانه و کامل معرفی شده‌اند که اگر بخواهید با ویژگی‌ها و مشخصات هر یک بیشتر آشنا شوید می‌توانید نگاهی به آنها داشته باشید! این آخرین سری از مقایسه میان اسپیکرهای بزرگ سری ON ال جی می‌باشد؛ در صورتی که می‌خواهید مقایسه هر مدل با ON9 را بخوانید، کافی است نگاهی به وبلاگ بیندازید تا با تفاوت‌های میان آنها آشنا شوید! در این نوشته ما به مقایسه میان ال جی Xboom ON7 با اسپیکر Xboom ON5 خواهیم پرداخت و صرفاً به ذکر تفاوت‌های آنها می‌پردازیم تا بتوانید به بهترین شکل تصمیم بگیرید.

وقتی به مقایسه دو محصول میپردازیم باید به تمام نکات ریز و درشت آن اشاره کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم مقایسه کاملی را در نظر داشته باشیم از طراحی تا کیفیت صدا و تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی همه و همه از قابلیت‌های یک اسپیکر هستند که در مقایسه اهمیت پیدا می‌کنند. دو محصولی که امروز قصد مقایسه آنها را داریم از سری XBOOM شرکت ال جی است. اسپیکر ON5 و ON7 از قدرتمندترین محصولات شرکت ال جی محسوب می‌شوند اما تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند که ما در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد اگر قصد خرید اسپیکر قدرتمند را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

آشنایی کلی با مشخصات اسپیکرهای سری ON:

اسپیکرها و یا پخش کننده‌های خانگی CD خور و غول‌پیکر ال جی تحت عنوان ON به سبب ارائه ویژگی‌های منحصر به فردی مثل تنوع اتصال (USB، AUX و بلوتوث 5.1) ، Karaoke Star، امکان ضبط مهمانی، Party Strobe و… بسیار محبوب شده‌اند و حتی ON7 در میان پرفروش‌ترین اسپیکرهای فروشگاه ال جی ورلد در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه، قرار گرفت! و این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای این محصول و امکانات کامل آن است و توانسته محبوبیت کاربران را به خود جلب کند سری ایکس بوم ال جی از کامل‌ترین اسپیکرهای موجود در بازارهای جهانی هستند که تعداد فروش خوبی را هم تجربه کردند.

با این پارتی باکس ها تا ساعت‌ها سرگرم خواهید بود چراکه این خانواده دارای کنترل پنلی بسیار قدرتمند بوده که امکانات بسیاری مثل تغییر تیون، کارائوکه، تنظیمات متنوع صدا و… را در اختیار ما قرار می‌دهند! شاید بگویید که وقت آن را ندارید که بطور مداوم کنار کنترل پنل بایستید؛ ال جی مشکل را حل کرده‌است! تنها کافی است از ریموت کنترل و یا نرم‌افزار LG Xboom استفاده کنید تا کنترل پنلی جدید پیشروی شما ظاهر شود! حتی طبق گفته ال جی بسیاری از ویژگی‌های این محصول تنها از طریق نرم‌افزار موبایلش قابل کنترل است که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار LG XBOOM به راحتی به تمام امکانات اسپیکر دسترسی داشته باشید.

قیمت اسپیکر Xboom ON5
قابلیت Party Strobe در Xboom ON5 برای نورپردازی همه‌جانبه در مهمانی

 

خانواده ON بیش از هر زمانی، موسیقی را برای شما دیدنی می‌کنند! نورپردازی LED اطراف ووفرها سبب می‌گردد تا محیط آماده یک مهمانی شگفت‌انگیز و جذاب گردد (بویژه در ON9 که دارای دو ووفر است)؛ اینکه چه رنگی به نمایش در آید و بسته به ضرب آهنگ، نورپردازی تغییر نماید، همگی از طریق نرم افزار LG Xboom می‌توانند تنظیم گردند! این نورها و ال ای دیی‌های جذاب به صورت ماهرانه‌ای در قسمت ساب ووفر دستگاه قرار گرفته تا جلوه خاصی به اسپیکر بدهد. وجود نورهای RGB باعث افزایش نشاط و هیجان در میهمانی‌ها و جشن‌ها خواهد شد.

اگر بطور مفصل بخواهیم ویژگی‌هایی مثل ذخیره مهمانی از طریق فلش (Party Saver) ، اتصال همزمان 3 گوشی و اشتراک پلی لیست ها، کارائوکه استار، Party Strobe یا رقص نور با فلش و… را بررسی کنیم، بسیار از متن اصلی فاصله خواهیم گرفت و از حوصله متن خارج می‌شود، پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های این خانواده حتماً نوشته‌های مرتبط به آنها را در وبلاگ رسمی ال جی ورلد مطالعه بفرمایید. مدل های موجود در فروشگاه رسمی مای ال جی ورلد شامل Xboom ON9، ال جی Xboom ON7 و اسپیکر Xboom ON5 می‌باشند که در اینجا ما دو مدل قدرتمند و پرطرفدار ON9 و ON7 را با یکدیگر مقایسه خواهیم نمود!

تفاوت‌های اسپیکر Xboom ON5 با ال جی Xboom ON7:

خرید ال جی Xboom ON7
نمای جلویی ال جی Xboom ON7

 

کانال‌های صوتی و صدای خروجی:

ال جی Xboom ON7 از 5 کانال صوتی تشکیل شده‌است که شامل 1 ووفر 8 اینچی (برای صداهای بم و باس)، 2 توییتر 2 اینچی (صداهای فرکانس بالا و شفاف) و 2 کانال صوتی Mid-Range (صداهایی که در بازه میانی قرار می‌گیرد، مثل صدای خواننده) می‌باشد. این مجموعه نشان دهنده از یک اسپیکر کامل و بدون نقص دارد که می‌تواند بی هیچ مشکلی کار خود را به خوبی انجام دهد. در واقع حضور اسپیکرهای میدرنج در ON7 مزیت رقابتی و نقطه تمایز این اسپیکر از سایر رقبیبان می‌باشد! توان خروجی این اسپیکر بزرگ، 500 وات می‌باشد که با توجه به قیمتش فوق العاده خواهد بود.

خرید اسپیکر Xboom ON5
نمای جلویی اسپیکر Xboom ON5

اسپیکر Xboom ON5 اما نسبت به این مدل جمع و جورتر بوده و فاقد اسپیکرهای میدرنج می‌باشد؛ بنابراین ما جمعاً با سه کانال صوتی سروکار داریم که دوتای آنها توییتر 2 اینچی و یکی از آنها ووفر 8 اینچی می‌باشد! توان خروجی در این اسپیکر 300 وات می‌باشد که 60 درصد نسبت به ON7 کمتر می‌باشد. پس اگر به جزئیات آهنگ توجه دارید و می‌خواهید با دقت بیشتری به آهنگ موردعلاقه‌تان گوش دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از ال جی ON7 استفاده کنید چرا که توان بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید فضاهای بزرگتری را پوشش دهید

متأسفانه امکان اتصال سری این دو اسپیکر به یکدیگر وجود ندارد چراکه اسپیکر Xboom ON5 از این فناوری بهره نمی‌گیرد و شما نمی‌توانید آن را به ON7 متصل کنید، پس گزینه‌ی مناسب برای جاهایی که می‌خواهند چند اسپیکر را به یکدیگر متصل کنند، قطعاً Xboom ON7 می‌باشد! اگر شما دو اسپیکر ال جی را که قابلیت Twins یا همان TWS را پشتیبانی می‌کند کنار یکدیگر قرار دهید با استفاده از این ویژگی می‌تواند از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل شود و به صورت همزمان صدا را از هر دو پخش کند نکته‌ای که اینجا باید در نظر داشته باشید این است که برای اتصال باید هر دو دستگاه از برند تجاری باشد.

ابعاد و اندازه:

این دو اسپیکر تقریباً بطور کامل هم‌اندازه می‌باشند و تنها نقطه تفاوت آنها در ارتفاع می‌باشد که این اختلاف به سبب حضور اسپیکرهای Mid-Range در ON7 صورت گرفته‌است! ارتفاع ON7 بر حسب میلی‌متر 785 و ارتفاع ON5 بر حسب میلی متر 685 میلی‌متر می‌باشد. وزن این دو اسپیکر نیز بسیار به یکدیگر نزدیک می‌باشد، بطوریکه اسپیکر Xboom ON5 بر حسب کیلوگرم 17 و ال جی ON7 بر حسب کیلوگرم 19.4 می‌باشد که این موضوع تفاوت چندانی را در جابه‌جایی آنها ایجاد نمی‌کند و شما هر دو اسپیکر را به نسبت می‌توانید راحت جابه‌جا کنید. تنها نکته منفی در بخش جابجایی نداشتن چرخ برای حمل است.

قیمت ال جی Xboom ON7
نورپردازی Xboom ON7

 

نور پردازی اسپیکرهای سری ON در محل واقع شدن ساب ووفرها می‌باشد و از آنجایی که هر دو اسپیکر دارای یک ووفر می‌باشند پس تفاوتی در کمیت و کیفیت نورپردازی نخواهیم داشت و هر دو به یک میزان مهمانی را برای ما سرگرم‌کننده می‌کنند! تنها مدل ON9 که قوی ‌ترین اسپیکر سری ایکس بوم است و دارای دو ساب ووفر است که می‌تواند از آن دو نورهای RGB را نمایش دهد. اسپیکر Xboom ON5 و ON7 هر دو برای جابجایی از دو دستگیره که در کناره دستگاه قرار گرفته بهره می‌برند و شما می‌توانید به وسیله دستگیره ها به راحتی آنها را جابجا کنید با توجه به وزن مناسبشان کار سختی نیست.

اگر بخواهیم بگوییم که کدامیک از نظر کاربرد و قیمت به صرفه تر است، قطعاً پاسخ ال جی ON7 می‌باشد! چراکه شما تنها با پرداخت 2 میلیون بیشتر، صدایی شفاف‌تر و دقیق‌تر را دریافت خواهید نمود و می‌توانید اسپیکر را به اسپیکرهای دیگر ON7 و ON9 متصل کنید و صدایی فراگیر را در مهمانی، باشگاه و هرجای بزرگ دیگری داشته باشید! با خرید از فروشگاه اینترنتی مای ال جی ورلد، شما گارانتی خواهید داشت و از بابت سلامت فیزیکی و اصالت کالا ضمانت دریافت خواهید نمود. پس چنانچه قصد خرید هریک از این اسپیکرها را داشتید، حتماً نگاهی به سایت ما بیندازید!

در تاریخ 15 فروردین ماه مجموعه ایران دیجی مال یک قرعه‌کشی بزرگ ترتیب داده‌است که برای شرکت در آن و کسب اطلاعات بیشتر حتماً اینستاگرام ایران دیجی مال را فالو کنید؛ جزئیات این قرعه‌کشی بزودی در صفحه اینستاگرام اطلاع‌رسانی خواهد شد! اگر می‌خواهید آشنای و دیدی کلی به محصولات فروشگاه پیدا کنید و از آخرین اخبار مرتبط با ال جی جای نمانید، حتماً ال جی ورلد را در اینستاگرام فالو کنید تا در جریان تمام امور قرار گیرید! در این صفحه تمامی تخفیفات و جشنواره‌های مرتبط با دنیای ال جی اطلاع رسانی می‌گردد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.