مقایسه ال جی XBOOM PL2 با اسپیکر XBOOM PL5

ال جی XBOOM PL2 اسپیکر XBOOM PL5

در گذشته درباره مشخصات دو اسپیکر PL2 و PL5 بطور مفصل و کامل صحبت کردیم که در صورت تمایل و کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها می‌توانید به آنها نگاهی بیندازید و با ویژگی‌های هر یک بطور دقیق آشنا شوید.

در این نوشته از وبلاگ ال جی ورلد قصد بر آن است تا دو عضو از خانواده PL یعنی فرزند کوچکتر (PL2) و فرزند میانی (PL5) را با یکدیگر مقایسه شوند و تفاوت های آنها بیان گردد.

تفاوت اسپیکر XBOOM PL5 با ال جی XBOOM PL2:

لازم به ذکر است که در این نوشته تنها به بیان تفاوت‌های این دو اسپیکر خواهیم پرداخت و تنها اشاره‌ای کوتاه و گذرا به ویژگی‌های مشترک این خانواده استوانه‌ای شکل خواهیم داشت؛ پس اگر بین این دو مدل تردید دارید همراه ما باشید تا بهتر با تفاوت‌ها و کاربردهای هریک آشنا شوید!

خرید اسپیکر XBOOM PL5
نمایی از PL5 ال جی

طراحی ظاهری:

XBOOM PL5 فرزند میانی خانواده PL می‌باشد که به لحاظ ابعاد و وزن، چیزی در حدود دو برابر XBOOM PL2 می‌باشد که این مسئله کاملاً بسته به شخص متفاوت بوده و هر کس متناسب با نیاز و کاری که با اسپیکر دارد، می‌تواند آن را انتخاب کند.

اسپیکر PL2 با وزن 300 گرمی، محصولی بسیار مناسب برای انجام کارهای شخصی مثل گوش دادن به موسیقی و پادکست چه تنهایی و چه در حضور دوستان صمیمی می‌باشد. ال جی PL5 به سبب بهره‌گیری از ویژگی‌هایی که جلوتر ذکر خواهد شد، برای یک دورهمی شلوغ‌تر دوستانه نیز مناسب می‌باشد و حسابی همگی را به وجد می‌آورد.

بررسی اسپیکر ال جی XBOOM PL2
XBOOM PL2 به راحتی در کیف شما قرار می‌گیرد!

یک نکته قابل توچه دیگر میان این دو اسپیکر تنوع رنگ چشم‌گیر PL2 نسبت به PL5 می‌باشد؛ رنگ‌های PL2 از لحاظ تنوع و چیدمان شباهت بسیاری به آبنبات ژله‌ای دارند و درحالیکه PL5 تنها در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌گردد.

قدرت صدا و توان خروجی:

توان خروجی PL5 چهار برابر توان خروجی PL2 می‌باشد یعنی 20 وات در مقابل 5 وات! اما هر دو اسپیکر از فناوری منحصر به فرد گستراننده میدان صوتی که Sound Boost نام دارد بهره می‌برند و به لطف این ویژگی شما صدایی فراگیرتر و شفاف‌تر را خواهید شنید!

قیمت اسپیکر XBOOM PL5
با رادیاتورهای پسیو PL5، باس ها را به چشم خود ببینید!

اما تفاوت جذابی که میان این دو مدل وجود دارد، حضور رادیاتورهای پسیو می‌باشد که در XBOOM PL5 دو رادیاتور پسیو داریم که دورتادورشان نورپردازی شده و دارای قابلیت حرکت می‌باشند. مدل XBOOM PL2 اما تنها یک رادیاتور پسیو دارد که متحرک نبوده و فاقد نورپردازی می‌باشد.

شاید برایتان سوال شود که چرا با وجود یک رادیاتور ثابت و بی‌تحرک این اسپیکر در طرفین خود دو رادیاتور دارد؟

در واقع رادیاتور سمت راست از جنبه دکوری برخوردار بوده و این موضوع به منظور تقارن و شباهت هرچه بیشتر به مدل‌های دیگر تعبیه شده است! وقتی درب آن سمت را باز می‌کنید به تعدادی پورت و دکمه برخواهید خورد که پیشتر در معرفی PL2 به آن اشاره کردیم.

قیمت اسپیکر ال جی XBOOM PL2
محل قرارگیری پورت ها در ال جی XBOOM PL2

اما این پورت ها و دکمه‌ها در اسپیکر XBOOM PL5 کجا قرار خواهند گرفت در صورتیکه دارای دو رادیاتور پسیو ویبراتور و متحرک می‌باشد؟ در سطح پشتی این محصول یک درپوش پلاستیکی وجود دارد که در صورت باز کردن آن، این پورت‌ها را خواهیم دید!

اهمیت قرار داشتن این درپوش ها در مدل، به سبب حفظ خاصیت مقاومت در برابر آب و استاندارد مراقبتی IPX5 می‌باشد تا آب وارد پورت USB و Aux محصول نشود و در برابر آن مصون و محفوظ باقی بماند.

بررسی اسپیکر XBOOM PL5
استاندارد IPX5 که مقاومت اسپیکر در برابر قطرات آب را نشان می‌دهد

کیفیت صدا:

هر دو اسپیکر از فناوری صوتی مریدین بهره می‌برند و مزیت رقابتی آنها نسبت به رقیبانشان کیفیت صداست؛ هر چند که شاید رقیبان در مواردی مثل استاندارد IPX8 از آنها جلوتر باشند!

از طریق نرم افزار اختصاصی LG XBOOM می‌توانید صدا را با اکولایزر نرم‌افزار شخصی‌سازی کنید تا بازه فرکانسی دلخواهتان را تقویت و تضعیف نمایید و آهنگ‌تان را آنطور که دوست دارید بشنوید!

صدای تولید شده توسط اسپیکر XBOOM PL5 به مراتب از ال جی XBOOM PL2 قوی‌تر می‌باشد و این موضوع تنها به سبب ساختار پیچیده‌تر آن می‌باشد اما در نهایت هر دو اسپیکر به لحاظ کیفیت صدا قوی‌ترین عملکرد ممکن را برای شما به نمایش خواهند گذاشت!

اتصالات:

هر دو اسپیکر دارای بلوتوث نسل پنجم می‌باشند که با بهره‌گیری از آن می‌توانید تلفن همراه‌تان را به راحتی به گوشی متصل کنید و تا فاصله 10 متری نیز به آن متصل باقی بمانید. اما از اینجا به بعد شاهد یک تفاوت عمده میان این دو اسپیکر خواهیم بود که عبارت است از حالات Dual و Multiple!

قیمت اسپیکر ال جی XBOOM PL2
قابلیت Dual

حالت Dual در اسپیکر ال جی XBOOM PL2 وجود دارد که از طریق فشردن همزمان دکمه Dual هر دو اسپیکر PL2 که در محل درپوش آنها می‌باشد، می‌توانید دو اسپیکر را بطور سری به یکدیگر متصل نمایید و حجم و دامنه صدای گسترده‌تری را داشته باشید.

LG XBOOM PL5
قابلیت Multiple

اما اگر این صدا برای شما کفایت نمی‌کند، بد نیست نگاهی به PL5 بیندازید! اسپیکر XBOOM PL5 حالتی منحصر به فرد را تحت عنوان Multiple دارد؛ یعنی بطور همزمان می‌تواند به 100 اسپیکر ال جی متصل گردد و سایر اسپیکرها به تبعیت از آن آهنگ مدنظرتان را پخش می‌نمایند!

همچنین این اسپیکر دارای قابلیت اتصال به تلویزیون‌های ال جی می‌باشد و به عنوان یک کانال صوتی پشتیبان عمل می‌کند!

ظرفیت باتری:

XBOOM PL2 دارای باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد و حداکثر تا 10 ساعت می‌تواند به پخش محتوای دلخواهتان ادامه دهد و شما را همراهی کند. XBOOM PL5 با بهره‌گیری از ظرفیت 3900 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تا 18 ساعت همراه شما باشد و هر چیزی که می‌خواهید را پخش کند. مدت زمان شارژ کامل هر دو اسپیکر 4 ساعت می‌باشد.

سعی شد تا مقایسه‌ای دقیق میان دو اسپیکر XBOOM PL5 و ال جی XBOOM PL2 صورت بگیرد تا بیشتر با تفاوت‌های این دو مدل آشنا شوید و بسته به نیاز بتوانید مدل مدنظرتان را انتخاب کنید.

بطور کلی ال جی XBOOM PL2 بیشتر برای دورهمی‌های خلوت دوستانه و خانوادگی و همچنین مصرف شخصی مناسب می‌باشد اما اسپیکر XBOOM PL5 با بهره‌گیری از رقص نور و رادیاتورهای پسیو ویبراتور می‌تواند پاسخگوی نیاز یک دورهمی متوسط تا نسبتاً بزرگ باشد!

چنانچه قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، حتماً به سایت فروشگاهی ال جی ورلد نیز نگاهی بیندازید، در سایت ما تمامی اسپیکرها با ضمانت اصل بودن و سلامت فیزیکی خدمت شما عرضه خواهد شد، بنابراین با خیالی آسوده می‌توانید خریدی مناسب داشته باشید!

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره‌ها، تخفیفات ویژه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات هر محصول، نگاهی به پیج اینستاگرامی ال جی ورلد بیندازید، در صورت تمایل فالو کنید و ما را به دوستان خود معرفی کنید تا بتوانیم فعالیت‌های به مراتب گسترده‌تری را انجام دهیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.