مقایسه اسپیکر Xboom ON9 با ال جی Xboom ON5

اسپیکر Xboom ON9 ال جی Xboom ON5

در وبلاگ مای ال جی ورلد قبلاً دو اسپیکر Xboom ON9 و ال جی Xboom ON5 بطور کامل معرفی شده‌اند که در صورت تمایل و آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و مشخصات هر یک پیشنهاد می‌کنیم حتماً این نوشته‌ها را بخوانید. همچنین مقایسه دو اسپیکر ON9 و ON7 نیز در سایت موجود است که می‌توانید نگاهی به آن نیز داشته باشید!

در این نوشته اما قصد بر آن است تا اسپیکر Xboom ON9 با ال جی Xboom ON5 مقایسه گردد تا تفاوت‌های هر یک از این دو عضو مشخص گردد و بسته به سلیقه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید. در آغاز اشاره‌ای گذرا به ویژگی‌های اسپیکرهای ON خواهد شد و در ادامه به تفاوت‌ها خدمتتان بیان خواهد گشت! در انتها نیز یکی از ویژگی‌های خاص این دو اسپیکر که آنها را از سایر رقیبان متمایز و ممتاز می‌سازد را بررسی خواهیم نمود.

آشنایی با مشخصات کلی اسپیکرهای سری Xboom ON:

اسپیکر بزرگ، پخش کننده خانگی و یا پارتی باکس‌های سری Xboom ON یکی از بهترین و خوش صداترین اسپیکرهای بزرگ می‌باشند که در سال 2020 راه خود را به بازار یافتند! این بهترین بودن به سبب بهره‌گیری از ویژگی‌های خاصی است که این خانواده عظیم الجثه دارد!

کنترل پنل قدرتمند این خانواده، با ارائه امکانات بسیاری مثل تغییر تیون، کارائوکه، تنظیمات متنوع صدا، اعمال افکت صوتی و… ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد نمود! بطور مداوم نمی‌توانید کنار کنترل پنل بایستید و آن را کنترل کنید؟ ال جی راه را بیش از پیش برایتان ساده کرده‌است! تنها کافی است از ریموت کنترل و یا نرم‌افزار LG Xboom استفاده کنید!

با اسپیکرهای سری ON، شنیدن موسیقی بیش از هر زمانی برای شما دیدنی خواهد شد! نورپردازی LED اطراف ووفرها سبب می‌شود تا محیط شما آماده مهمانی‌ای شگفت‌انگیز و جذاب گردد (بویژه در ON9 که از دو ووفر بهره می‌گیرد)؛ اینکه چه رنگی به نمایش در آید و بسته به ضرب آهنگ، نورپردازی تغییر نماید، همه و همه از طریق نرم افزار LG Xboom قابل تنظیم است!

بررسی و خرید اسپیکر ال جی Xboom ON5
انتخاب حالت کارائوکه از طریق کنترل پنل اصلی ال جی Xboom ON5

در اینجا بطور مفصل نمی‌توان ویژگی‌هایی مثل ذخیره مهمانی از طریق فلش (Party Saver)، کارائوکه استار، و… را شرح داد، چراکه این مسئله ارتباطی به نوشته نداشته و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های این خانواده حتماً نوشته‌های مرتبط به آنها را در وبلاگ رسمی ال جی ورلد مطالعه بفرمایید. در ادامه اما نگاهی به رقص نور و اتصالات این اسپیکر خواهیم داشت!

مدل های موجود در فروشگاه رسمی مای ال جی ورلد شامل ال جی Xboom ON7، اسپیکر Xboom ON9 و ال جی Xboom ON5 می‌باشند که در اینجا ما دو مدل ارشد و کوچکتر ON9 و ON5 را با هم مقایسه خواهیم کرد!

تفاوت‌های اسپیکر Xboom ON9 با ال جی Xboom ON5:

کانال‌های صوتی و صدای خروجی:

خرید اسپیکر Xboom ON9
نمای جلویی اسپیکر Xboom ON9

اسپیکر Xboom ON9 متشکل از 4 کانال صوتی بوده که شامل 2 ووفر 8 اینچی و 2 توییتر 1 اینچی می‌باشد که متوجه می‌‎شویم ال جی در این محصحول، تمرکزش را بر روی باس عمیق و قدرتمند قرار داده‌است که این موضوع بسیار برای کسانی که به باس علاقه‌مند می‌باشند و در موسیقی مدام سراغ آن را می‌گیرند، مناسب است!

توان خروجی این اسپیکر 1800 وات است که بخاطر بالا بودن آن اسپیکر ممکن است بر اثر استفاده مداوم داغ کند؛ بنابراین شاهد یک فن در قسمت زیرین دستگاه برای عملکرد خنک کنندگی می‌باشیم!

خرید ال جی Xboom ON5
نمای جلویی ال جی Xboom ON5

ال جی Xboom ON5 اما تنها از 3 کانال صوتی تشکیل شده‌است؛ 1 ووفر 8 اینچی و 2 توییتر 2 اینچی! بنابراین متوجه می‌شویم این اسپیکر در عین ارائه باسی با شدت نصف ON9، تمرکز خود را بر بازه‌های فرکانسی بالاتر (صدای‌های زیر) قرار داده‌است!

بنابراین این اسپیکر برای کسانی که به باس خیلی سخت علاقه ندارند و می‌خواهند بر جزئیات تمرکز کنند مناسب است! اما این به این معنا نیست که باس تولیدی آن قدرتمند نیست و نمی‌تواند پاسخگوی مهمانی شما باشد! توان خروجی این اسپیکر 300 وات است که تقریباً 1/6 اسپیکر ON9 است.

پس تا اینجا دیدیم که فرزند ارشد خانواده ON، تمرکز خود را بر فرکانس‌های پایینی (صدای بم) قرار داده‌است تا لرزه بر اندام همه بیندازد و فرزند کوچکتر خانواده بر روی بازه‌های فرکانسی پایین (صداهای زیر) با تکیه بر 2 توییتر 2 اینچی تمرکز کرده‌است! متأسفانه نمی‌توان این دو اسپیکر را بطور سری به یکدیگر متصل کرد و آنها را با یکدیگر همگام ساخت چون ال جی ON5 از قابلیت اتصال به اسپیکر دیگر برخوردار نمی‌باشد؛ پس اگر تصمیم دارید چند اسپیکر را به یکدیگر متصل کنید، ON5 گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود!

ابعاد و اندازه:

تنها وجه اشتراکی که می‌توان در ابعاد این دو اسپیکر یافت عرض می‌باشد (330 میلی‌متر)؛ بنابراین در پارامترهای عمق و ارتفاع، شاهد بزرگ‌تر بودن ابعاد اسپیکر ON9 خواهیم بود. ارتفاع و عمق ON9 به ترتیب 1056 و 368 میلی‌متر می‌باشد اما در ال جی ON5 به ترتیب شامل 685 و 344 میلی‌متر می‌شود که دلیل تفاوت ارتفاع، حضور ووفر اضافی در ON5 است.

به لحاظ وزن نیز ON5 اسپیکری با وزن 14.1 کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با ON9 که 22.9 کیلوگرم وزن دارد، سبک‌تر بوده و چنانچه بخواهید اسپیکر را جابه‌جا کنید احتمالاً ON5 گزینه مناسب‌تری برای شما باشد، مگر اینکه با جابه‌جایی آن مشکلی نداشته باشید!

عمده تفاوت ظاهری این دو اسپیکر نیز به سبب حضور ووفر 8 اینچی اضافی در اسپیکر ON9 می‌باشد که آن را عظیم الجثه‌تر از ON5 نشان می‌دهد و از سویی دیگر ما شاهد توییترهای مشخص تر در ON5 می‌باشیم که به سبب ابعاد بزرگ‌تر آنها نسبت به ON9 است!

قیمت اسپیکر Xboom ON9
نورپردازی بی‌نظیر Xboom ON9

نورپردازی:

اگر به نگاهی به نوشته‌های قبلی بیندازیم از آنها در می‌یابیم که جایگاه نورپردازی LED در این اسپیکرها درست در جایی است که ووفرها قرار گرفته‌اند! بنابراین وقتی ON9 از دو ووفر بهره می‌گیرد، در خواهیم یافت که نورپردازی ON9 دو برابر ON5 می‌باشد بنابراین با این اسپیکر تجربه شنیدن شما از هر زمانی دیدنی‌تر خواهد شد!

قیمت ال جی Xboom ON5
نورپردازی ال جی Xboom ON5

ویژگی خاص پخش‌کننده‌های خانگی ال جی:

در دنیای فراوانی امروز هر شرکتی بایستی یک مزیت رقابتی از خود ارائه نماید چراکه در غیر این صورت تمامی محصولات مشابه یکدیگر خواهند شد و خریدار به سمت خرید محصولی حرکت می‌نماید که ارزان‌تر و باکیفیت‌تر باشد! پخش کننده‌های خانگی و یا همین اسپیکرهای بزرگ ال جی، علاوه بر داشتن کیفیت و قیمت مناسب، به لطف قابلیت‌های متنوع اتصال و رقص نوری متفاوت، می‌توانند به یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید این اسپیکر مبدل گردند!

ویژگی‌های اسپیکر Xboom ON9
قابلیت‌های اتصال اسپیکر xboom on9

1. قابلیت‌های متنوع اتصال:

دو مدل پارتی باکس ال جی مدل Xboom ON5 و Xboom ON9 هر دو علاوه بر اتصال بلوتوثی دارای ورودی کابل نوری، گیتار، میکروفن، USB و همچنین CD می‌باشند! یعنی اگر آهنگ و هر فایل صوتی دیگری را در هرکجا که ذخیره داشته باشید، دست شما باز بوده و براحتی می‌توانید آن را بشنوید، بی‌آنکه محدودیتی داشته باشید!

با کابل نوری شما قادر به اتصال اسپیکر به تلویزیون‌تان خواهید بود، یعنی حتی اگر اهل برگزاری مراسم و مهمانی نیز نباشید، از صدای رسای این پارتی باکس می‌توانید استفاده کنید و آن را به یک پخش‌کننده خانگی مبدل سازید! اگر از کسانی هستید که همچنان CD های قدیمی دارید و یا از افرادی هستید که تمایل به گوش دادن موسیقی از طریق CD دارند، مشکلی وجود نداشته و باز می‌توانید مثل گذشته به آهنگ‌های موردعلاقه‌تان بدون نیاز به هر کار اضافی‌ای گوش دهید!

اما ویژگی برتر و برگ برنده، اتصال گیتار و میکروفن به این اسپیکر است؛ یعنی می‌توان به نوازندگی بر روی یک آهنگ پرداخت و هیجان جشن را دوچندان کرد. در رابطه با میکروفن نیز شما قادر بر خواندن روی آهنگ خواننده اصلی هستید؛ اما سؤال، چگونه می‌توان روی اثری خواند که صدای خواننده نیز بصورت همزمان در آن پخش می‌شود؟

در اینجا باید کار را به دست ویژگی کارائوکه استار در دو اسپیکر Xboom ON9 و ال جی Xboom ON5 داد؛ ویژگی‌ای که صدای خواننده را از پیش زمینه حذف کرده و بستر و فضای کافی را برای خواندن فراهم می‌سازد!

ویژگی‌های ال جی Xboom ON5
ویژگی Party Strobe در ال جی Xboom ON5

2. نورپردازی درست سر ضرب!

پیش‌تر به نورپردازی خاص این دو اسپیکر و تفاوت آنها در بالاتر اشاره شد، اما مسئله اینجاست که این موضوع پایان کار در نورپردازی این اسپیکرها نبوده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود نیز می‌توانید مهمانی را هیجان‌انگیز کنید. در این ویژگی، 3 گوشی بطور همزمان به اسپیکر وصل می‌شوند تا فلش گوشی سر هر ضرب، روشن و خاموش گردد.

این ویژگی که Party Strobe نام دارد، یک ویژگی هوشمند در این پارتی‌باکس‌هاست که ضرب آهنگ را شناسایی نموده و با اتصال بلوتوثی به گوشی، فلش آن را در اختیار می‌گیرد و در جاهای درست آنها را خاموش و روشن می‌سازد!

جمع‌بندی؛ کدام اسپیکر را بخریم؟

بنابراین اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کوتاه داشته باشیم چنانچه جایی که در آن هستید متوسط است، باس خیلی قدرتمند را دوست ندارید، ترجیح می‌دهید تمامی بازه‌های آهنگ را بشنوید و جابه‌جای زیادی انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم اسپیکر ال جی مدل Xboom ON5 را خریداری کنید.

اما اگر در جایی بزرگ مثل یک تالار عروسی، باشگاه و… هستید، می‌خواهید اسپیکرها را بطور سری به یکدیگر متصل کنید، قدرت و باس تولید شده صدا برایتان بسیار حائز اهمیت می‌باشد و خیلی اسپیکر را جابه‌جا نمی‌کنید اسپیکر Xboom ON9 گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود!

چنانچه قصد خرید هر یک از این اسپیکرها را دارید، حتماً به سایت فروشگاهی ال جی ورلد نیز نگاهی بیندازید تا با مشخصات و ویژگی‌های آنها آشنا شوید و در خریدی هوشمندانه داشته باشید. تمامی اسپیکرها با ضمانت پس از فروش، اصالت کالا و سلامت فیزیکی عرضه می‌گردند.

پیج اینستاگرام ایران دیجی مال را فالو کنید؛ در تاریخ 15 فروردین ماه این مجموعه قرعه‌کشی بزرگی خواهد داشت که برای شرکت در آن و کسب اطلاعات بیشتر حتماً این صفحه را داشته باشید؛ درباره جزئیات آن بزودی در همان صفحه اطلاع‌رسانی خواهد شد!

چنانچه می‌خواهید آشنایی کلی‌ای با محصولات فروشگاه داشته باشید و اخبار مرتبط با ال جی را دنبال کنید، اینستاگرام MYLGWORLD را فالو کنید تا هیچ چیز را از دست ندهید! همچنین در این صفحه تمامی تخفیفات و جشنواره‌های مرتبط با ال جی ورلد نیز به اطلاع شما خواهد رسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.