معرفی محصول, موبایل

بررسی کامل LG K22

جستجو و انتخاب گوشی هوشمند همیشه بزرگ‌ترین چالش کاربران معمولی تلفن همراه بوده.
در میان دسته‌های مختلف تلفن همراه شاید بزرگ‌ترین چالش، انتخاب بین میان‌رده ها باشد. تلفنی که بتواند تمام کارهای ما را به نحو احسن انجام داده و کمترین هزینه را به ما تحمیل کند.
شرکت ال‌ جی سال‌های اخیر با تولید گوشی‌های جدید میان‌رده خود از سری خانواده K، سعی کرده کاربران را در انتخاب یک تلفن هوشمند اقتصادی کمک کند.
امروز قصد داریم در این مقاله، شما را با کوچکترین عضو سری K شرکت ال‌ جی آشنا کنیم. اسمارت‌فونی که با کمترین هزینه بهترین امکانات را به شما خواهد داد.
ال جی K22 ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین اسمارت‌فون شرکت ال‌ جی، گوشی خوش‌ ساخت و متفاوت که به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته شده است.
پس همراه من در این مقاله باشید با بررسی کامل ال جی K22.

نمای پشت و جلوی LG K22

طراحی:
قطعاً در این بازهٔ قیمتی خبری از شیشه و فلز نخواهد بود و این یک موضوع کاملاً طبیعی است.
اما ال جی K22 از طراحی بسیار باکیفیت و پلاستیک بسیار مرغوب برخوردار است.
ال‌ جی همیشه سعی کرده در طراحی به مشتری احترام گذاشته و از متریال با کیفیت استفاده کند.
دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در کنار دکمهٔ دستیار صوتی گوگل در سمت راست و خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه به همراه دکمهٔ پاور در لبهٔ سمت چپ گوشی قرار گرفته. پایین گوشی درگاه شارژ در کنار جک هدفون و میکروفون و هم‌چنین بالای گوشی میکروفون دوم قرار دارد.
ضخامت این گوشی 8.4 میلی‌متر است که برای موبایلی در این بازه قیمتی فوق العاده به حساب می آید.
پشت گوشی 2 دوربین به همراه یک فلش LED، در یک قاب بیضی شکل در سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته.
قسمت پایین وسط قاب هم لوگوی ال جی دیده می‌شود.
صفحه نمایش ال جی K22 اندازه 6.2 اینچی دارد که اندازهٔ بزرگی برای این حدود قیمتی محصوب می‌شود.
وزن ال جی K22 بالغ بر 169.5 گرم است. پس قطعا شما با یک گوشی سبک و البته خوش دست روبرو هستید.

پردازنده:
قلب تپندهٔ ال جی K22 از کمپانی بزرگ و آمریکایی کوالکام است. این گوشی از پردازندهٔ 1.3 گیگاهرتزی و 4 هسته‌ای این شرکت به نام QM215 در ال جی K22 استفاده کرده.
شما نمی‌توانید از این موبایل انتظار اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزارهای سنگین داشته باشید. قطعاً این یک نقطه ضعف برای این تلفن همراه محسوب نمی‌شود، چرا که قیمت کاملاً رقابتی و ارزان‌تر از سایر رقبای خود دارد.
اگر دنبال یک گوشی هوشمند برای وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و استفاده از پیام‌رسان ها، کارهای معمولی که یک گوشی هوشمند باید آن‌ها را انجام دهد، هستید، ال جی K22 ارزان‌ترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین گوشی مورد نظر شماست. این گوشی قطعاً شما را در استفاده از نیازهای اولیه یک تلفن همراه، همراهی و راضی خواهد کرد.
ال جی K22 در دو نسخهٔ 32 گیگابایتی به همراه 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایتی به همراه 3 گیگابایت رم به بازار عرضه شده که قطعاً مشخصات مناسبی برای استفادهٔ روزمره از تلفن همراه به حساب می آید.

دوربین‌های اصلی LG K22


دوربین:
دوربین عضوی جدایی‌ناپذیر از تلفن‌های همراه امروزی شده که فرقی نمی‌کند، گوشی ارزان باشد یا گران. تمام تلفن های همراه امروزی دارای دوربین هستند که تصاویر و لحظات به یادماندنی‌مان را ثبت کنند.
ال جی K22 دارای ساختار دوربینی سه گانه است، به طوری‌ که دو دوربین به همراه یک فلش در قاب پشتی و یک دوربین سلفی در جلوی گوشی قرار دارد که وظیفهٔ ثبت و ذخیرهٔ فیلم و عکس را بر عهده دارند.
ال جی K22 دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استاندارد است که دوربین اصلی آن محسوب می‌شود،‌ که قطعاً در این بازهٔ قیمتی یک گزینهٔ کاملاً مناسب و دارای مشخصاتی قابل قبول است. ال جی K22 با دوربین 13 مگاپیکسلی خود می تواند در نور کافی و مناسب و کمی هم حرفه‌ای‌گری درعکاسی تصاویر خوبی را ثبت کند.
ال جی K22 دارای یک دوربین ماکروی 2مگاپیکسلی نیز هست که وجود آن را می‌توان نقطهٔ قوت K22 نامید. با دوربین ۲ مگاپیکسلی این گوشی می توانید در نور کافی، تصاویر خلاقانهٔ خوبی را ثبت کنید.
ولی این را در نظر داشته باشید که با توجه به قیمت ال جی K22 چه انتظاری از دوربین‌های آن دارید. K22 می‌تواند با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم Full HD را ضبط کند که کاملاً رضایت‌بخش است.
ال جی K22 یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم دارد که آن هم مانند دوربین اصلی می‌تواند تصاویری با نرخ 30 فریم بر ثانیه و Full HD ثبت کند که می تواند در نور کافی، مناسب شبکه‌های اجتماعی باشد.

صفحه نمایش LG K22

صفحه نمایش:
معمولاً تلفن‌های همراه امروزی در این بازهٔ قیمتی از یک صفحه نمایش HD، با اندازهٔ بسیار‌کوچک بهره می‌برند که شاید خیلی هم نتوان ایرادی به این موضوع گرفت، اما ال جی تا حدود زیادی سعی کرده تا در صفحه نمایش نیز چیزی برای کاربر کم نگذاشته باشد که این واقعاً تحسین برانگیز است.

همان‌طور که در بخش طراحی نیز گفتیم، اندازهٔ صفحه نمایش این تلفن همراه 6.2 اینچ است که اندازهٔ نسبتاً بزرگی به حساب می‌آید. پس اگر عاشق دیدن فیلم و یا تماشای کنسرت در تلفن همراه خود هستید، با یک صفحه نمایش بزرگ روبرو خواهی بود، پس هیچ‌چیز را در تصاویر از دست نخواهید داد.
کیفیت صفحه نمایش این تلفن همراه +HD در رزولوشن 1520×720 است. و از آنجا که از پنل IPS استفاده می کند، رنگ‌ها کاملاً دقیق و نزدیک به واقعیت هستند. از دیدن صفحه نمایش این تلفن قطعاً لذت خواهید برد. نسبت تصویر ال جی K22 اندازه 19:9 است که نمایشگر کشیده‌ای به حساب می آید.

رنگ‌های واضح LG K22

نرم‌افزار:
قطعاً برای خیل زیادی از کاربران، امکانات نرم‌افزاری تلفن همراه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حتی میزان استفاده از قدرت سخت‌افزاری تلفن همراه تا بخش زیادی بستگی به نرم‌افزار آن دارد.
پس با این حساب، می‌توان نقش نرم‌افزار تلفن همراه را بسیار‌مهم ارزیابی کرد.
ال جی K22 از اندروید ۱۰ سوار بر آخرین رابط کاربری ال ‌جی یعنی UX 9.0 بهره می برد. هم‌چنین طبق آخرین اخبار این تلفن همراه آپدیت‌های اندروید 11 و 12 را دریافت خواهد کرد که برای یک گوشی میان‌رده، مزیتی غیر قابل انکار محسوب می‌شود. کار در محیط تلفن همراه بسیار روان و بدون حتی کوچک‌ترین لگ و باگی انجام می‌شود. بدون شک رابط کاربری ال‌ جی یکی از بهترین رابط کاربر‌ های تلفن همراه بوده و امکانات شخصی‌سازی فراوانی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

باتری مورد اعتماد LG K22 برای یک روز

باتری:
برای خیلی از کاربران، مهم‌ترین بخش تلفن همراه همین باتری است. چرا که میزان نیاز شما به شارژر هر چقدر کمتر باشد، می‌تواند چالش کمتری برای شما داشته باشد. ال جی K22 از یک باتری 3000 میلی آمپری و از جنس لیتیم-پلیمر بهره می‌برد. و از آنجا که از پردازنده و صفحه نمایش کم‌مصرف استفاده می کند، می‌تواند تا ساعات زیادی شما را همراهی کند. با استفادهٔ معمولی ال جی K22 یک روز کامل در اختیار شما خواهد بود. و این عملکرد مناسبی برای یک اسمارت‌فون اقتصادی به حساب می آید.

نمایی از LG K22 در دست


ال جی K22 یک گوشی اقتصادی و با‌کیفیت در کنار امکانات کاملاً مناسب، مشخصات سخت‌افزاری خوب و معقول در کنار قیمتی رقابتی و وسوسه‌کننده، موبایلی مناسب برای وب‌گردی، گشت زدن در فضای مجازی و مکالمه ویدئویی به حساب می آید.
اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی می گردید، ال جی K22 همراهی مناسب برای شماست.

نقاط قوت:

تلفن همراهی هوشمند با قیمت مناسب و مخصوص کارهای روزانه

بهره‌گیری از یک دوربین ماکرو که در یک گوشی میان‌رده آپشن مهمی به حساب می‌آید.

دارای یک صفحه نمایش ”6.2 که در این بازهٔ قیمتی فوق‌العاده است.

دارای تراشه شرکت کوالکام (اسنپ دراگون) که می‌توان گفت بهترین شرکت تولیدکنندهٔ تراشه برای موبایل‌های اندرویدی است.

دریافت آپدیت‌های اندروید 11 و 12

نقاط ضعف:

عدم توانایی در اجرای بازی و برنامه‌های سنگین

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *