معرفی محصول, موبایل

بررسی کامل LG K42

امروز می خواهیم راجع به یکی دیگر از میان رده های ال جی یعنی K42 در این مقاله باهاتون صحبت کنیم.
پس با من همراه باشید با بررسی کامل ال جی K42.
این که پرچمدار ها بهترین هستند، شکی نیست اما پرچم‌دار ها یک نقص بزرگ دارند، اون هم قیمتشون هست. پس قطعاً همه کاربر ها نمی توانند به پرچم‌دار ها فکر کنند اینجاست که میان‌رده ها و گوشی های اقتصادی نقش خودشون رو ایفا می‌کنند.
تمام کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل تمرکز زیادی روی بخش میان‌رده و گوشی های اقتصادی شون دارند چون بازار بزرگ و مهمی به حساب میاد.

طراحی و دیزاین


طراحی:
از طراحی ال جی K42 شروع میکنیم اولین چیزی که یک خریدار گوشی موبایل بهش بر میخوره، طراحی و نوع ساخت گوشی موبایل هست.
معمولاً تو این بازهٔ قیمتی کمپانی‌ها خیلی روی طراحی تمرکز ندارند و اصولاً کیفیت خوبی در بخش طراحی ندارند اما بدون شک ال جی K42 یکی از خوش ساخت ترین و خوش دست ترین گوشی های بازار به حساب می آید. درسته که جنس بدنه این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت ساخت خوب و مرغوبی دارد و اصلا حس یک پلاستیک بی کیفیت رو بهتون نمیده.
اندازه صفحه نمایش این گوشی6.6 اینچ هست. دوربین سلفی توی پانچ هول بالا و وسط صفحه نمایش قرار داره. اسپیکر مکالمه بالای صفحه نمایش دیده میشه.

در این گوشی ۴ لنز دوربین به همراه یک فلش LED قرار گرفته.
یک هایلایت جذاب هم پشت گوشی طراحی شده تا ظاهر گوشی را زیباتر کند.
پایین گوشی جک هدفون و درگاه شارژ Type C قرار داره.
حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور ادغام شده.

نکتهٔ آخر در مورد طراحی این گوشی وزن 182 گرمی گوشی ال جی K42 که وزن بسیار مناسبی به حساب میاد و قطعا از به دست گرفتنش اذیت نخواهید شد.


سخت افزار:


قطعا یکی از حساس‌ترین بخش های هر تلفن هوشمندی سخت افزار اون هست و از اهمیت زیادی هم برخورداره.
سخت افزار تأثیر زیادی روی اجرای نرم افزار ها و کار با رابط کاربری و اجرای بازی روی تلفن همراه داره.
ال جی K42 پردازنده 8 هسته ای مدیاتک Helio P22 با فناوری 12nm تو دل خودش داره که پردازندهٔ قدرتمندی برای این بازهٔ قیمتی حساب می‌شود. پردازنده های سری P از نسل جدید پردازنده‌های مدیاتک به حساب می‌آیند و مختص گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده هسنتد. این پردازنده میتونه کارهای روزمره شمارو به راحتی انجام بده و قطعا شما باهاش به مشکل نخواهید خورد.
کار با رابط کاربری بسیار ساده و روان انجام میشه. هیچ مشکلی در هنگام کار کردن با محیط نرم افزاری گوشی نخواهید داشت. حتی در بازیهای نیمه سنگین هم می تونید روی گوشی حساب کنید.
سوئیچ کردن بین برنامه ها به راحتی انجام می‌شود.
حافظه داخلی ال جی K42 مقدار 64 گیگابایت و مقدار رم ۳ گیگابایت هست که برای گوشی تو این بازهٔ قیمتی مشخصات خوبی به حساب میاد.
البته شما میتونید با رم Micro SD اون ارتقا بدید.

نرم افزار: قطعاً نرم‌افزار مهم‌ترین بخش مکمل سخت ‌افزار به حساب می آید. ال جی K42 از اندروید 10 سوار بر آخرین رابط کاربری ال جی ینی UX 9.0 بهره می‌برد. لگ و باگی هنگام کار با گوشی دیده نمی‌شود و هر عملی به روان ترین حالت ممکن اجرا می‌شود. ال جی بهترین بهینه‌سازی را در این رابط کاربری خود پیاده کرده و قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار زیادی به کاربر خود بخشیده. انیمیشن ها جذاب و پر رنگ و لعاب طراحی شده تا کاربر را خسته نکند.

دوربین:

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تلفن‌های همراه امروز دوربینه. خیلی از کاربران اهمیت زیادی براش قائل هستند.
ال جی K42 دارای ساختار دوربینی 5 گانه است.
4 دوربین در پشت و یک دوربین سلفی که در نوع خودش منحصر به فرده.
در قاب پشت 4 لنز وجود دارد، به همراه یک فلش LED دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و از نوع Wide با دریچه دیافراگم F2.0 با توجه به Wide بودنش زاویهٔ‌ دید خوبی به کاربر ارائه میده. کیفیت عکس در نور کافی، خوب و جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شود.
تشخیص سوژه از پس زمینه هم به خوبی انجام میشه و مشکلی بابت این قضیه وجود ندارد.
دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی و از نوع Ultra Wide هست. دیافراگم این لنز برابر با F2.2 هست.
کیفیت تصاویر در نور کافی، قابل قبول و مناسبه. زاویهٔ دید بسیار گسترده ای داره. جزئیات تصاویر قابل قبول و رضایت بخشه.
همون‌طور که می‌دونید چند سالی هست که لنز ماکرو به دوربین‌های تلفن همراه اضافه شده و توانسته خیلی ها را هم مجذوب خودش بکنه.
ال جی K42 یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو داره، با دیافراگم F2.4. کیفیت قابل قبول و مطلوبی داره و می‌تونید در نور کافی عکس های خلاقانه خوبی باهاش بگیرید.
گوشی یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم با دیافراگم F2.4 داره که به تشخیص سوژه کمک می‌کنه.

فیلم برداری:
ال جی K42 قابلیت فیلمبرداری با نرخ 30 فریم بر ثانیه در حالت Full HD را دارد که در نور کافی کیفیت فیلم برداری مطلوبی از خودش به جا می‌گذارد.
کیفیت عکس ها خوب، جزئیات خوب و میزان رنگشون کاملاً نزدیک به واقعیت هست. عملکرد لرزشگیر بسیار خوبه و لرزش کمی تو تصاویر دیده می‌شود.
دوربین سلفی:
دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسل و از نوع Wide هست و قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی با 30 فریم بر ثانیه را دارد.
کیفیت در نور کافی بسیار منظومه و جزئیات به خوبی ثبت می‌شود.

 


صفحه نمایش:


اندازه صفحه نمایش این گوشی همانطور که در بخش طراحی گفتیم، 6.6 اینچه و هم‌چنین نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود ۸۳ درصده که مقدار قابل قبولیه. پنل از نوع IPS و قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد. کیفیت این صفحه نمایش Full HD و رزولوشن 720×1600 را دارد که کیفیت بسیار مطلوبی دارد. با توجه به آی پی اس بودن پنل رنگ ها نزدیکترین رنگ به واقعیت هستند.
نسبت صفحه نمایش 20:9 و متراکم پیکسلی آن 266ppi است.
باتری:


بدون شک باتری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای انتخاب تلفن هوشمند است.
ال جی K42 با یک باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری می تواند شما را مدت زیادی همراهی کند و این میزان باتری با توجه به کم مصرف بودن پردازنده و صفحه نمایش آن می‌تواند میزان بسیار مناسبی باشد. لازم به ذکر است که باتری ال جی K42 از نوع لیتیوم پلیمر است.


برای جمع‌بندی می‌توان گفت ال جی K42، یک گوشی مقرون به صرفه، به شدت خوش ساخت، با طراحی شیک و مدرن امروزی و با دوربین های بسیار خوب، صفحه نمایش مناسب و اندازه بزرگ، پردازنده مناسب و قدرتمند، بهره‌مندی از جک 3.5 میلیمتری هدفون، باتری قدرتمند در کنار قیمت مناسب و البته برندی معتبر است.
این گوشی برای همراهی در کار‌های روزمره ساخته شده که با‌توجه به قیمت مناسب آن، می‌تواند نیازهای روزانه در یک دنیای مدرن رو رفع کنه.
همه ی این ها یک جا در ال جی K42 در کنار شماست.

نقاط قوت:

حسگر اثر انگشت در لبه کناری و ادغام شده با دکمه پاور و راحتی استفاده

دوربین های چهارگانه(2/2/5/13MP)

باتری مورد قبول و شارژدهی مناسب برای کارهای روزمره

نقاط ضعف:

عدم توانایی اجرای بازی های سنگین با توجه به رم ۳ گیگابایتی

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *