لوازم جانبی

بهترین محافظ صفحه نمایش و گلس های گوشی ال جی در ایران

موبایل‌های هوشمند امروز که در دست من و شماست، بی‌شک پرکاربردترین وسیلهٔ مورد استفاده ما در طول شبانه‌روز است .
در گذشته، تلفن‌های همراه فقط توانایی برقراری تمام صوتی و نهایتاً پیام متنی را داشتند و خب کسی هم جز این انتظار نداشت.
اما امروز تلفن‌های همراه هوشمند شده و نه تنها کیفیت برقراری تماس افزایش یافته بلکه محدوده آن نیز گسترده شده است.
اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این تلفن‌های امروزی در کنار تمام این ویژگی‌ها و امکانات، بسیار آسیب‌پذیرند و از آنجا که قیمت بالایی هم دارند، اکثر قریب به اتفاق کاربران، نگران آسیب دیدن تلفنشان هستند. قطعاً می‌دانید که گران‌ترین قطعه هر تلفن هوشمندی صفحهٔ نمایش آن است چراکه تمام عملیات‌های انجام شده در صفحهٔ نمایش قابل روئیت است.
امروز قصد داریم در این پست شما را با انواع محافظ صفحه نمایش (به اصطلاح گلس ها) آشنا کنیم تا با آگاهی کامل و انتخابی درست نسبت محافظت از صفحه نمایش موبایل خود اقدام کنید.

محافظ صفحه نمایش معمولی:

این نوع از محافظ‌ها همان‌طور که از اسمش نیز مشخص است، ساده‌ترین نوع محافظ و البته ارزان‌ترین نوع آن است. البته این دلیل نمی‌شود که از کیفیت پایینی برخوردار بوده و ارزش خرید ندارد.
این نوع محافظ‌ها از جنس پلاستیک سخت ساخته شده است و در برابر ضربه نیز مقاوم است و تا حدودی در برابر خط و خش نیز مقاومت دارد. معمولاً این نوع گلس‌ها به صورت کامل تمام صفحه نمایش موبایل شما را پوشش نمی‌دهد و از لبه‌ها فاصله دارد.

مزایا:
_ ارزان قیمت
_ جنس پلاستیک سخت
_ مقاوم در برابر ضربه
_ شفاف بودن و عدم افت کیفیت نمایشگر موبایل

معایب:
_ عدم پوشش کامل نمایشگر موبایل
_ شکننده بودن
_ به دلیل وجود فاصله در لبه ها از این قسمت آسیب پذیرند

محافظ صفحه نمایش سرامیکی:

این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش برخلاف نوع ساده به صورت کامل، تمام نمایشگر موبایل را پوشش می‌دهد و از طرفی مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خط و خش از خود نشان می‌دهد. محافظ سرامیکی نیز از نوع شفاف بوده و باعث افت کیفیت نمایشگر موبایل شما نخواهد شد. این نوع از محافظ صفحه نمایش هم از پلاستیک سخت ساخته شده و از این رو مقاومت خوبی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد و از آنجا که تمام نمایشگر موبایل را می‌پوشاند از لبه‌ها نیز مقاومت بیشتری دارد.

مزایا:
_ شفافیت و عدم افت کیفیت نمایشگر
_ پوشش کامل نمایشگر
_ جنس سخت و مقاوم در برابر ضربه و خط و خش

معایب:
_ شکنندگی

محافظ صفحه نمایش فول (Full):

این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش نیز مانند مدل قبلی از پلاستیک سخت طراحی شده و از نوع شفاف است و مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش از خود نشان می‌دهد. تفاوت عمده این محافظ‌های صفحه نمایش در این است که به صورت کامل با فریم جلوی گوشی شما طراحی شده، تا جایی که دوربین سلفی و سنسور های موبایل شما نیز محافظت می‌شود.
به این نوع محافظ‌های نمایشگر به اصطلاح (6H) هم گفته می‌شود.

مزایا:
_ پوشش کامل و هماهنگی 100% با طراحی پنل جلویی موبایل
_ قیمت مناسب
_ شفافیت و عدم افت کیفیت نمایشگر
_ مقاومت در برابر ضربه و خط و خش

معایب:
_ شکنندگی

محافظ صفحه نمایش نانو ( بوف):

این نوع از محافظ‌های نمایشگرها، بهترین و با کیفیت‌ترین نوع محافظ‌ها هستند، چراکه در آن‌ها از فناوری نانو برای افزایش مقاومت محافظ صفحه نمایش استفاده شده و به شدت کیفیت آن را بالا برده است. بر خلاف موارد قبل این نوع از محافظ صفحه نمایش از نوع کاملاً منعطف و نرم ساخته شده است و از این رو هرگز دچار شکستگی نخواهد شد.
این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارند و هم‌چنین در برابر اجسام تیز مانند کلید نیز به شدت مقاومت از خود نشان می‌دهند. این دسته از محافظ‌های صفحه نمایش هم مانند سایر موارد کاملا شفاف بوده و کوچک‌ترین افت کیفیتی در نمایشگر تلفن همراه شما ایجاد نخواهد کرد. به این محافظ صفحه نمایش ها (9H) نیز گفته می‌شود.

مزایا:
_ استفاده از فناوری نانو
_ مقاومت بالا در برابر ضربه و خط و خش
_ جنس نرم منعطف و عدم شکنندگی
_ شفافیت و عدم افت کیفیت نمایشگر

معایب:
_ قیمت بالا


گوریلا گلس‌ها روز به روز پیشرفت کرده و در مسیر تکامل خود هستند، اما تعویض گوریلا گلس میتواند در کنار قیمت بالا خطر آسیب دیدن نمایشگر موبایل را هم در پی داشته باشد؛ از این رو استفاده از محافظ نمایش با قیمتی کاملاً منطقی و معقول به نظر می‌رسد.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *