News

تحول بزرگ فناوری با ربات های ال جی

نگاهی به متخصصان تیم رباتیک ال‌جی خواهیم انداخت که مشغول کار بر یک ایده ای بزرگ و شگفت انگیز هستند تا زندگی و مشاغل ایمن‌تر و آسان‌تری را برای مردم فراهم کنند.


ویروس کرونا ضرورت های جدیدی را برای یافتن راه‌حل هایی برای انجام وظایفی که معمولاً نیاز به تماس انسان با انسان دارند به سرانجام رسانده است. در واقع، فدراسیون بین‌المللی رباتیک طی یک گزارشی فروش ربات‌های خدمات مستقل در بخش تدارکات و لجستیک از سال 2020 تا 2023 که سالانه افزایش 30 درصدی را در بی داشته منتشر نموده است. ال‌جی برای تسریع تحقیقات پیشرفته در زمینه ربات‌های خدماتی و افزایش رقابت ال جی در فناوری‌های مرتبط، آزمایشگاه رباتیک بوستون (LG Boston Robotics Lab ) در ایالات متحده را در سال گذشته تاسیس کرد.

خانواده ربات‌های خدماتی CLOi ال‌جی از جمله GuideBot ،ServeBot ،ChefBot و ربات UV برای ارائه محیطی ایمن‌تر از طریق خدمات فاقد تماس در فضاهای عمومی مثل مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌ها ایده‌آل هستند. کاربرانی که معمولاً در برقراری ارتباط با انسان دیگری تردید دارند، از دریافت رباتی که نفس نمی‌کشد راحت‌تر هستند.

یکی از اهداف کلیدی و مهم ال‌جی هنگام توسعه ربات‌ها، توسعه و هوشمند سازی محصولاتی است که می‌تواند زندگی را برای مصرف‌کنندگان آسان تر از گذشته کند. دکتر بائک سونگ مین، سرپرست آزمایشگاه رباتیک پیشرفته در ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «ربات‌های خدماتی می‌توانند به انسان‌ها در انجام کارهای دشوار و سخت کمک کنند و زمان مصرف‌کنندگان را برای تمرکز بر کارهای ارزشمندتر و مهم آزاد کرده و راحتی و آسایش بیشتری را در زندگی ما به ارمغان می آورد.»

ال‌جی برای پاسخگویی به رشد خرید داخلی در خانه، در هجدهمین کنفرانس بین المللی ربات‌های همه‌ جا حاضر که در کره جنوبی برگزار شد، یک ربات ارائه خدمات داخلی و خارجی را رونمایی و معرفی کرد. ربات تحویل چهار چرخ داخلی و خارجی ال‌جی تحرک و فعالیت بیشتری دارد و با انواع مختلف زمین با تنظیم خودکار فاصله بین چرخ‌های آن و حالت‌های رانندگی برای عملکرد مطلوب برای استفاده در محیط داخلی و خارجی ایده‌آل و مناسب است.

چالش‌های تولید ربات خدماتی برای تجاری‌سازی در محیط‌های مختلف فراتر از انتظار است. برای مثال، حرکت مطمئن با سرعت بالا در حالت واقعی در همه سطوح و اجتناب از موانع مختلف کار راحتی نیست. مثلا، موانع، زنجیرها و حائل‌ها ممکن است ناراحتی جزئی برای مردم ایجاد کند، اما غلبه بر آن برای یک ربات چرخ‌دار بسیار سخت است. مهندسان آزمایشات واقعی را با متغیرهای مختلف به خصوص تنظیم فشار باد لاستیک تا تغییر الگوی حرکت در چرخ‌های جلو و عقب انجام دادند. چرخ‌های همه‌سویه بهترین عملکرد را در هر دو سطح داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. و این ربات را قادر می‌سازد که هم به جلو و عقب و هم به هر سمتی حرکت کند.

دکتر بائک سئونگ مین در ادامه می‌گوید: «ما انتظار داریم تا پایان سال ربات تحویل سفارش را آزمایش کنیم. و زمانی که به مرحله تجاری‌سازی رسیدیم ، انتظار داریم که ربات فصل جدیدی از نوآوری‌های تدارکات و لجستیک را بازگشایی کند.»

ربات‌های خدماتی مانند نحوه استفاده از رایانه‌ها و خودروها در صنعت و تجارت قبل از ورود به مصرف کنندگان، مسیری مشابه را دنبال می‌کنند. روبات‌های خدماتی که قبلاً به طور گسترده در صنایع یافت شده‌اند، اکنون وارد مرحله تجاری می‌شوند. هنوز معلوم نیست که چه زمانی کاربران می‌توانند ربات تحویل خود را خریداری کنند، اما اگر ال‌جی در این مورد چیزی برای گفتن داشته باشد، چندان دور از دسترس نخواهد بود.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *