News, دسته‌بندی نشده

راه اندازی مرکز نوآوری ال جی

راه‌اندازی مرکز نوآوری ال‌جی برای تسریع در ایجاد مشاغل جدید

همکاری LG NOVA با استارتاپ‌ها و کارآفرینان برای نوآوری و بهبود کیفیت زندگی
ال جی یک مرکز نوآوری جدید در سیلیکون ولی با هدف ایجاد یک اکوسیستم مشارکتی برای رشد سریع تر ایده ها ایجاد و آن را LG NOVA نام گذاری کرد. این مرکز جدید با جوامع نوپا و کارآفرین همکاری میکند و از برند و منابع ال جی پشتیبانی میکند و ایده ها را برای ایجاد مشاغل جدید در سطح جدیدی از توسعه گسترش میدهد.

ال جی نوا با مبترکان آمریکای شمالی و سراسر جهان که راهکار های قابل دسترس و تاثیر گذار اجتماعی را ایجاد میکنند و به پوشش سبک زندگی پیشرفته تکنولوژیکی منجر می‌شود مشارکت می‌کند. مرکز نوآوری بر سرعت بخشیدن به راهکارهایی که دسترسی، حمل و نقل، قابلیت استفاده و ارتباط را برای خانه، محل کار، مدرسه و زندگی، و همچنین ایده‌ها و رویکرد هایی برای کاهش کربن و انرژی تجدید پذیر بهبود می‌بخشد، متمرکز شده است.

ویلیام چو، مدیر استراتژی جهانی ال‌جی الکترونیکس، افزود: «ال‌جی تعهد دیرینه‌ای در زمینه نوآوری برای زندگی بهتر داشته است و LG NOVA گواهی بر این است که چگونه ما به ترویج و توسعه ایده‌های جدید برای ساختن آینده بهتر و غایت آن، کیفیت زندگی بهتر برای همه، کمک خواهیم کرد.»

اکو سیستم LG NOVA به نوعی شبکه ای برای اتصال ایده های جدید از استارتاپ ها به مشاغل کوچک و متوسط است که تمرکز آن بر تقویت توزیع متقابل تفکرات و گفتگوهایی کمک می‌کند که می‌تواند منجر به همکاری شرکتی، سرمایه‌گذاری مشترک و ابتکارات تجاری بین مشاغل و بنگاه‌های کوچک و متوسط شود.

ال جی NOVA تیم قدرتمندی از رهبران مجرب، پیشکسوتان صنعت، همکاران سابق نوآوری ریاست جمهوری کاخ سفید، کارآفرینان مقیم و مدیران برجسته چالش و نوآوری است. این تیم به استارتاپ ها و ایده پردازان فرصت های راهنمایی و منابع مورد نیاز برای کمک به آن ها ارایه میدهد.
رویکرد این مرکز نوآوری جدید ، ترکیبی از مشارکت‌های استراتژیک، ترقی و پیشرفت، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های صنعتی برای ایجاد یک شبکه قوی برای حمایت از

بنیانگذاران، استارتاپ‌ها و کارآفرینان است.

ثبت رکورد باند 6G THz برای ال‌جی

انتقال موفقیت آمیز داده‌ها به مسافت بیش از 100 متر روی باند 6G THz، منجر به توسعه فناوری ارتباطات 6G خواهد شد.

ال جی الکترونیکس توانست با موفقیت انتقال و دریافت داده را روی شبکه ی 6G terahertz (THz) در مسافت 100 متر در محیط باز آزمایش کند. این پیشرفت در 13 آگوست با همکاری Fraunhofer-Gesellschaft ، بزرگترین آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی اروپا ، داده‌های بین موسسه Fraunhofer Heinrich Hertz (HHI) و موسسه فناوری برلین در آلمان به دست آمد.

یکی از چالش های مهم و بزرگ در این آزمایش ، کوتاه برد بودن موج 6G Thz بود چون در زمان انتقال دیتا ، توان خود را از دست میدهد. اما ال جی یا همکاری Fraunhofer HHI و Fraunhofer Institute for Applied Solid State Physics (IAF) موفق به ساخت یک تقویت کننده قدرت شدند تا نتیجه ی این آزمایش را با موفقیت همراه کنند.

این آمپلی فایر قادر به تولید خروجی سیگنال پایدار تا 15 دسی بل بر متر در محدوده فرکانس بین 155 تا 175 گیگاهرتز است. علاوه بر این، نشان دادن فناوری سازگار با پرتو که جهت سیگنال را مطابق با تغییرات کانال و موقعیت گیرنده تغییر می‌دهد و همچنین سوئیچینگ آنتن با سود بالا که سیگنال‌های خروجی تقویت کننده‌های قدرت متعدد را ترکیب کرده و آنها را به آنتن‌های خاص منتقل می‌کند، موفق دیگر ال‌جی در این زمینه محسوب می‌شود.

تکنولوژی 6G تا سال 2025 میتواند استاندارد سازی های جهانی را انجام دهد و مرحله ی تجاری سازی آن ظرف 4 سال انجام میشود. آورده ی این تکنولوژی سرعت انتقال بی سیم سریع تر ، تاخری کم و اطمینان بالاتر است. شبکه 6G جزء کلیدی اینترنت محیطی همه چیز یا Ambient Internet of Everything ، فناوری نوظهوری خواهد بود که هدف آن بهبود محیط زندگی و کسب و کار با حساسیت بالاتر ، سازگارتر ، خودمختارتر و شخصی‌تر شده با نیازهای مصرف کنندگان و تشخیص حضور و ترجیحات انسانی است.

ال‌جی الکترونیکس پیشرو در راه تأمین فناوری‌های اصلی 6G به واسطه چندین طرح اولیه است. در سال 2019 ، ال‌جی مرکز تحقیقاتی LG-KAIST 6G را با همکاری موسسه پیشرفته علم و فناوری کره ، برجسته‌ ترین دانشگاه تحقیقاتی این کشور ، تاسیس کرد. در اوایل سال جاری ، ال‌جی و KAIST شرکت Keysight Technologies Inc ، تولیدکننده جهانی تجهیزات آزمایش و اندازه‌گیری مخابرات بی‌سیم را به کار گرفتند تا همکاری را گسترش دهند. در ماه ژوئن ، ال‌جی به عنوان رییس گروه کاری و اجرایی Next G Alliance انتخاب شد که ابتکار صنعت Alliance برای راهکارهای صنعت مخابرات (ATIS) و پیشبرد فناوری تلفن همراه در شبکه 6G برای دهه آینده و فراتر از آن در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

دکتر آی.پی پارک ، رئیس و مدیر ارشد اجرایی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «موفقیت این آزمایش نشان می‌ دهد که ما به کاربرد موفقیت آمیز طیف ارتباطات رادیویی تراهرتز در دوران آینده 6G نزدیکتر هستیم. مشارکت‌های موفق ما با موسسات و سازمان‌های تحقیقاتی محلی و جهانی برای پیشبرد توسعه قابلیت‌های 6G بسیار سودآور بوده است.»

تکنولوژی Quantum Dot چیست و چرا تلویزیون‌های ال‌جی بهترین انتخاب هستند؟

در دنیای امروز نمایشگر ها پیشرفت های بزرگ و زیادی داشته اند و در حال حاضر انتخاب تلویزیون ها بدون مقایسه و اطلاعات از مشخصات فنی آن ها ، کار سختی است.

بهترین کار این است که قبل از خرید ، با تکنولوژی های تلویزیون ها کمی آشنا شده تا مسیر انتخاب ، راحت تر شود. در بین تلویزیون ها ، نمایشگر های OLED ال جی با قیمت بالا تر یکه تاز و پیشرو در وضوح تصویر و کیفیت تلویزیون ها به حساب میاید. اما محصولاتی هایی که قیمت مناسب تری دارند و تکنولوژی هایی قوی تر از رقبا در آن ها استفاده شده است هم در لیست شما میتواند قرار بگیرد.کوانتوم دات یکی از تکنولوژی‌های برتر بازار است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

صفحه‌نمایش کوانتوم دات (Quantum dot display) یک ابزار نمایشگر است که از نقاط کوانتومی (Quantum dot) که نوعی نانوکریستال (Nanocrystal) نیمه‌رسانا هستند ، برای تولید نورهای تک‌رنگ قرمز، سبز و آبی خالص استفاده می‌کند.

ذرات کوانتوم دات سازنده ی تصویر در یک لایه مورد استفاده قرار میگیرند و توسط نور آبی پس زمینه رنگ های اصلی خالص ساخته میشود و با کاهش تلفات نور و تداخل رنگ RGB ، روشنایی ، دقت و گستردگی رنگ بهبود بخشیده میشود و جایگزین فوتورزیست های رنگی مرسوم در فیلتر‌های رنگی RGB LCD می‌گردند.

این تکنولوژی اکثرا در LCD های دارای بک لایت LED بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین در سایر فناوری‌های نمایشگر (مثل Blue/UV OLED و MicroLED) که از فیلتر‌های رنگی استفاده می‌کنند هم قابل‌استفاده است. اما کاربرد اصلی کوانتوم دات در نمایشگرهای LCD با نور پس‌زمینه LED است که اکنون به‌عنوان گزینه‌ای در کنار نمایشگرهای OLED در بازار حضور دارند.

نمایشگرهای نانوکریستال تا ۳۰ درصد طیف رنگی قابل‌مشاهده را افزایش می‌دهند و همچنین در سایز های بزرگ ، ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر از LCD های مرسوم انرژی مصرف می کنند ، زیرا نمایشگرهای نانوکریستال نیازی به نور پس‌زمینه مجزا ندارند. نمایشگرهای LED کوانتوم دات ۵۰ تا ۱۰۰ برابر روشن‌ تر از نمایشگرهای CRT و LC (کریستال مایع) هستند و روشنایی بیش از ۴۰۰۰ نیت از خود ساطع می‌کنند. ذرات QD در حلال‌های آبی و غیر آبی پراکنده می‌شوند و اینچنین امکان تولید صفحات نمایشگر قابل‌ چاپ و انعطاف‌ پذیر در اندازه‌های گوناگون همچون تلویزیون‌های فوق بزرگ فضاهای عمومی را فراهم می‌آورند.

تکنولوژی رنگی Quantum Dot NanoCell تشکیل شده از ذرات کوانتومی ، رنگ های دقیق تر و غنی تر به ارمغان میاورد که توانایی نمایش 100% دامنه ی رنگی DCI-P3 را دارد و این موضوع توسط Intertek در تلویزیون های ال جی آزمایش شده است.

ال‌جی برای بهبود کیفیت و روشنایی تصویر تلویزیون‌های LCD LED خود، تکنولوژی Quantum dot و Nanocell را درهم‌آمیخته و آن را QNED نامیده است. تلویزیون‌های QNED ال‌جی گامی بزرگ در بهبود وضوح و شفافیت تصاویر تلویزیون‌های LCD به شمار می‌روند و درواقع معرف نسل جدید این تلویزیون‌ها هستند.

در تلویزیون های LG QNED نور پس زمینه ی LED ها تا تعداد 30.000 عدد و کاهش روشنایی 2500 منطقه ای باعث شده است تا روشنایی ، وضوح و کنتراست به سطح جدیدی از کیفیت برسند. البته باید گفت که QNED ازنظر کیفیت تصویر و کاهش ضخامت تلویزیون هنوز نتوانسته به‌پای تکنولوژی اختصاصی OLED ال‌جی برسد. اما از تمامی رقبا یک سروگردن بالاتر ایستاده است.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *