News

ارتقای پنل های IPS با Nano IPS ال جی

مانیتور یک ابزار بسیار پر اهمیت برای یک کامپیوتر به حساب می آید چرا که اگر شما قوی ترین کامپیوتر دنیا راحت داشته باشید برای به نمایش کشیدن آن قدرت نیاز به یک نمایشگر قدرتمند مانیتور ها علاوه بر نمایش تصویر به جز به وظایف اصلی آنهاست می تواند کاربردهای متفاوتی نیز داشته باشند آنها نیز همانند تمام گجت های امروز پیشرفت های بسیاری داشتند تحولات زیادی را تجربه کرد.

حتماً مانیتورهای لامپی به یاد دارید که علاوه بر مصرف زیاد انرژی عمر بسیار پایین و کیفیت تصویر ضعیفی داشتند اما به مرور زمان با آمدن نسل های جدید تر مثل LCD و LED علاوه بر افزایش کیفیت تصویر عمر آنها نیز به شدت افزایش یافت

فناوری IPS که به اصطلاح In-Plane Switching نیز نام برده می شود برای صحنه های LCD استفاده می شد که به آنها کریستال مایع نیز گفته می شود.

به طور خلاصه کریستال های مایع بین دو سطح از نمایشگر پوشیده می شود در این دو سطح مایع ها به صورت تراز شده قرار می گیرند.
از معایب بزرگ این نسل از پنل ها می توان به محدودیت زاویه دید و میزان روشنایی نه چندان زیاد و مصرف زیاد انرژی اشاره کرد

البته در سال 1980 باز تولید این پنل ها نحوه استفاده از میدان مغناطیسی ماتریسی TN تغییر جهت کریستال های مابین لایه های صفحه نمایش از حالت افقی و عمودی بسیاری از ایرادات این پنل برطرف شد.

به طور کلی پنل های LCD به سه دسته تقسیم می شود : TN و VN و IPS از میان این دسته ها آی پی اس بالاترین کیفیت را در میان پنل های LCD دارد و مصرف کمتری نسبت به سایر مدل ها دارد
پنل های LCD مصارف بسیار زیادی در صنایع پزشکی کارهای گرافیکی تلویزیون ها و نمایشگاه های بین المللی استفاده می شود

ال‌جی برای دستیابی به بهترین کیفیت ممکن دوره های طولانی مدت 4 ساله ای را برای تحقیق روی این پنل ها انجام داده سرمایه گذاری های بسیار بزرگی را روی این پروژه به ثمر رسانده ال جی در سال 2000 موفق به تولید انبوه این پنل ها شد
از آن پس بود که ال‌جی روی معایب بزرگ این پنل‌ها تمرکز کرد تا آن‌ها را برطرف کند از جمله کنتراست پایین مصرف انرژی بالا ضریب انتقال با سرعت پایین تمامیت ارضی موفق به دستیابی به بهترین کیفیت ممکن بدون سفیدی بیش از حد هنگام لمس تصویر رسید.


در آن زمان بود که این میزان کیفیت صفحه نمایش های LCD ال جی به نسبت به سایر LCD ها برای تمام دنیا آشکار شد و همه به تحسین این LCD های IPS پرداختند

پنل IPS زاویه دیدی مطابق با 178 درجه را برخوردار است و میزان رنگ و کنتراست در تمام زاویه ها یکسان است در کنار این می‌توان به باز تولید رنگ با کیفیت بسیار بالا همچنین دوام این پنل ها اشاره کرد جدید ال‌جی Nano IPS نام دارد به نسل نسل بعدی پنل های LCD نام برده میشود.
پایه گذار این فناوری ال‌جی بوده و سعی کرده با این تکنولوژی واکنش LCD نسبت به نمایش تصویر را تا میزان نانومتر کاهش دهد.
ذرات نانومتری بر روی پس زمینه LED اعمال میشود تا طول موج های غیر ضروری از آنها حذف شود

میزان روشنایی این پنل های ال جی VESA DisplayHDR 400 تا 600 نیت قابلیت سوئیچ کردن بین تاریکی و روشنایی را دارند.
این ارگانی نیست که اپلیکیشن های حرفه ای در زمینه های LCD از فناوری Nano IPS ال‌جی بهره نبرده باشند. چون متخصصان و محققان این فناوری را تحسین کردند.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *