News

قدم بزرگ ال جی برای تکامل شبکه 6G

شبکه 6G نسلی جدید از اینترنت تلفن همراه که به تازگی به سر زبان ها افتاده طبق نقل و قول های رسمی و غیررسمی این طور برآورد می‌شود که سرعت اینترنت 6G سرعتی 50 برابر سرعت نسل قبل خود یعنی 5G است.


هر چند که بسیاری معتقد بودند شبکه ۵g نتوانست از لحاظ گستردگی و پوشش جهانی انتظارات را برآورده کند و هنوز هم شب که فایل شبکه گسترده ای نیست پس نمی توان انتظار داشت که شبکه 6G نیز به این زودی ها به دست ما و شما برسد.
حالا نگاهی جامع به تمام اتفاقات واقع شده و درحال وقوع نسل جدید تلفن همراه یعنی 6G بیندازیم.

به تازگی ال جی آزمایشی را در محیطی با زن جان داده به طول 100 متر در یک محیط فرکانس 6G ht با موفقیت به نتیجه رسانده که موفقیت خوب برای تکنولوژی 6G به حساب می آید
همانطور که میدانید شبکه تراهرتز استفاده می‌کند که طیف بسیار گسترده تری نسبت به نسل های گذشته است.
این طیف بین 0.1 تا 300 موج مغناطیسی را پوشش میدهد.
طول موج آن نیز از 30 تا 3000 میکرومتر برآورد میشود طیف های تراهرتز نسبت سایه هایی که روی پوشش قرار می گیرند بسیار حساس است. همچنین طایفه‌ای پایینتر از این امواج محسوب شده و در محیط‌های بزرگتر پراکنده می‌شود
می توان این دستاورد ال‌جی را بزرگترین قدم برای تکامل شبکه 6G نامید.

مهندس اصلی شبکه ال جی الکترونیکس لی ‏کی دانگ می‌گوید شبکه سیکسی می‌تواند آینده روشن برای مشاغل و صنایع کلیدی آینده ایفا کند. تکنولوژی واقعیت مجازی نیز از این شبکه می‌تواند بهترین بهره را ببرد.

در کنار همه اینها از این شبکه می توان در خودروهای خودران نیز اشاره کرد. در اوایل سال جاری بود که دکتر لی به عنوان رییس گروه اجرایی Next G Alliance از سوی اتحادیه راهکارهای صنعت مخابرات موسوم به ATIS انتخاب شد.

شرکت ثبت اختراع آلمانی به نام IPlytics بهترین جی بهترین موقعیت برای انقلاب و رهبری در شبکه 6G دارد. به گفته این شرکت ال‌جی با ثبت اختراع ۴0۰۰ اختراع در نوآوری های شبکه 5G رتبه دوم را به خود اختصاص داد که بسیار حائز اهمیت است.

گفته های دکتر لی می توان در این دوره به گسترش ماشین های نقلیه هوایی وزن امینیان هم به صورت کاملا مستقل در آینده‌ای نزدیک تحولات بزرگی را در دنیا رقم زد همچنین با گسترده کردن سرویس هوش مصنوعی در سرتاسر دنیا استفاده از ربات های انسان نما با هوش مصنوعی قدرتمند به عنوان راهکاری بزرگ برای عدم توازن منابع اشاره کرد ناگفته نماند که انتظار می‌رود میزان تقاضا از عرضه بسیار بیشتر باشد همچنین این شبکه می تواند به بهبود شبکه های درمانی کمک کند تا بتواند جان انسان‌ها را نجات دهد با توجه به اینکه میزان افزایش جمعیت در دنیا و بسیاری از کشورها کاملا ملموس است انتظار می رود میزان جمعیت سالخورده در تمام دنیا روز به روز افزایش یابد از این رو نسبت وابستگی به سالمندی (OADR) در سه دهه ی آینده بسیار افزایش خواهد یافت.

گزارش تصویری سازمان ملل در آمریکای شمالی و اروپا 30 نفر از 100 نفر دارای سن بالای 65 سال میباشند که این نشان دهنده آن است که جمعیت سالمند رو به افزایش است پیش بینی می شود در سال 2050 به ازای هر 49 نفر از 100 نفر بالای 65 سال سن داشته باشند

آقای لی به این موضوع نیز اشاره کرد که انتظار می‌رود خودروهای خودران جراحی های از راه دور نقطه مشترکی داشته باشند که بتوانند به یکدیگر کمک کنند

‏اما شبکه 5G قادر به اتصال این دو به هم دیگر نیست اما شبکه 6G می تواند با تاخیر بسیار کمتری که نسبت به شبکه 5G دارد این مهم را تحقق بخشد که از این رو مشارکت شرکت ال‌جی با Next G Alliance اهمیت بسیار بالایی دارد.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *