News, دسته‌بندی نشده

گزارش مالی ال جی منتشر شد

طبق اعلام رسمی کمپانی ال جی کره در 7 مرداد ماه 1400 این کمپانی کره ای توانسته بیشترین سود سه ماهه خود را بدست آورد که این خبر خوبی برای این شرکت محسوب میشود. ال جی بدست آوردن این میزان درآمد را مدیون گسترش لوازم خانگی و البته لوازم الکترونیکی مصرفی آن هم تولید شده در خارج از مرز های کره جنوبی میداند مجموع درآمد های ال جی از این دو بخش مورد اشاره در سرتاسر دنیا مبلغی بالغ بر 15.26 میلیارد دلار به نسبت سه ماهه دوم سال گذشته 48.4 درصد ارتقاع درآمدی تجربه کرده که خبر خوبی برای ال جی و کاربران و علاقه مندان این برند محبوب است. و اما در سال 2021 سود عملیاتی سه ماهه دوم این شرکت 65.5 درصد افزایش داشته است.

و به مبلغ قابل ملاحظه ی 992.08 میلیون دلار رسیده است.لازم به توضیح است که با توجه به خروج ال جی از بازار تولیدات تلفن همراه سود این بخش یعنی بخش ارتباطات موبایلی ال جی اعلام نشده است.

بخش لوازم خانگی ال جی توانسته در سه ماهه دوم به درآمد 6.08 میلیارد دلار برسد که در این بخش نیز عملکرد به شدت مطلوبی از خود نشان داده است که اگر بخواهیم درصد افزایش درآمد را به نسبت زمان مشابه سال قبل مقایسه کنیم افزایش 32.1 درصد را نشان میدهد که عملکرد ال جی در این بخش نیز بسیار مطلوب گزارش شده است. سود عملیاتی ال جی کره نیز 6.8 درصد افزایش را نشان میدهد و به رقم 582.75 میلیون دلار رسیده است.


این عمل نشان از عملکرد مطلوب فروش ال جی در بیرون از کره جنوبی بوده که با مدیریت صحیح منابع توانسته به این مهم دست یابد. گرچه با ادامه همه گیری ویروس کرونا در ادامه باعث کاهش و کمبود مواد اولیه خواهد شد. با این وجود ال جی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فروش دستگاه های اصلی را در بازار حفظ کند.

بخش لوازم خانگی ال جی درآمد خود را در سه ماهه دوم به 3.6 میلیارد دلار رسانده که 79.1 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد و سود عملیاتی این شرکت به 297.35 میلیون دلار رسیده است و به سود سالانه 216.4 درصد رانشان میدهد که همه این ها در کنار محبوبیت فوق العاده تلویزیون ها و پنل های OLED این شرکت نقش بسزایی در به ثمر رسیدن این موفقیت عظیم داشته است. همانطور که میدانید ال جی سال هاست که در بخش لوازم خانگی به ویژه تلویزیون در دنیا صدرنشین است.

ال جی در بخش قطعات خودرو نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشته و توانسته با 1.68 میلیارد دلار فروش در سه ماهه دوم به افزایش سودی بالغ بر 106.5 درصد برسد که این افزایش نسبت به 2020 است عملکرد ال جی تحسین برانگیز است. ال جی با توجه به افزایش افسار گسیخته ی نیمه هادی ها در سه ماهه گذشته 92.01 میلیون دلار ضرر عملیاتی داشت. ال جی به تازگی همکاری خود را با شرکت Magna InterNational آغاز کرده است و یک بخش جدید به نام LG Magna_e Powertrain را راه اندازی کرد که بخش خودروهای برقی خود را بیش از پیش ارتقاع دهد.

درآمد سه ماهه دوم راهکار بیزینسی ال جی 1.50 میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به سال گذشته 28.9 درصد رشد را تجربه کرده که عملکرد رو به جلوی این بخش نیز قابل ملاحظه بوده است که درصد بالایی از این موفقیت مرهون تقاضای شدید لپتاپ ها مانیتور ها و VideoWall ها بودهاست. با این وجود درآمد عملیاتی این بخش 55.1 میلیون دلار کاهش داشته است و این موضوع بیشتر بخاطر افزایش قیمت قطعات اصلی مانند پنل های LCD و ویفرها بوده است

نتایج سه ماهه بررسی نشده ال جی بر اساس استاندارد بین المللی IFRS برای سه ماهه انتهای 30 ژوئن در سال 2021 است. مبالغ به ارزش وون کره و دلار ایالات متحده با نرخ متوسط سه ماهه 1,121.58 کرون به ازای هر دلار آمریکا است.

تهیه شده توسط تیم LGWORLD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *