دسته‌بندی نشده

ترفندهای ساده و کاربردی ال جی G8s ThinQ

Time of Flight یا ToF یکی از حسگرهای منحصر‌به‌فرد و کاربردی جی ۸ اس تینکیو است که تنها در تعداد معدودی از گوشی‌های رده‌بالا وجود دارد.

در گوشی ال‌جی این حسگر قابلیت‌هایی مانند بازکردن قفل گوشی با کف دست یا برخی ژست‌های حرکتی را به ارمغان می‌آورد. برای فعال‌کردن ویژگی بازکردن قفل گوشی با کف دست، باید پس از دنبال‌‌کردن مسیر Settings > General > Lock screen & security، با‌ استفاده‌ از گزینه‌ی Hand ID این ویژگی را فعال کنید.

ژست‌های حرکتی هوایی یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی است که به‌لطف وجود حسگر ToF در پرچم‌دار ۲۰۱۹ ال‌جی ایجاد شده است. برای استفاده از این قابلیت‌ها پس از دنبال‌کردن مسیر settings > General > Air Motion ابتدا گزینه‌ی Shortcut and capture را فعال کنید و پس از آن دست‌تان را در فاصله‌ی ۱۵ تا ۱۸ سانتی‌متری از حسگر در بالای گوشی نگه دارید. با انجام این کار نشانگری با رنگ سبز و بنفش نمایش داده می‌شود که پس از مشاهده‌ی آن باید انگشت‌‌‌های دست‌تان را شبیه پنجه‌ ببندید و تا زمانی‌که منوی ایرموشن (Air Motion) نمایش داده نشده است، دست‌تان را در همین حالت نگه دارید. پس از مشاهده‌ی منو، مچ دست‌تان را به سمت چپ یا راست حرکت دهید تا میانبر موردنظرتان باز شود. برای مشخص‌کردن میانبرهایی که می‌خواهید با حرکت مچ به سمت چپ یا راست باز شوند، پس از دنبال‌کردن مسیر Settings > General > Air Motion > Shortcut and capture، با اسکرول‌کردن به سمت پایین گزینه‌ی Swipe left and Swipe right را انتخاب کنید.

caf6845c-d8b9-4586-8bfb-9c601ff88eb5-700x1517-138x300
141e9215-11e7-44fe-ab2c-39c14b2f2820-700x1517-138x300
7d5e44f7-b680-4aab-9ad4-5573b138913b-700x1517-138x300

بازکردن تمام اپلیکیشن‌ها با استفاده از ژست حرکت هوایی امکان‌پذیر است؛ اما دو پیشنهاد خاص برای شما داریم؛ اولین مورد، اپلیکیشن موسیقی بوده که کنترل پخش موسیقی و افزایش یا کاهش صدا نیز با این ژست‌های حرکتی وجود دارد (البته این ویژگی برای اپلیکیشن اپل موزیک وجود ندارد و تنها می‌توان آن را با ژست حرکتی هوایی باز کرد)؛ البته پس از باز‌شدن اپلیکیشن موسیقی با ژست حرکتی، برای انتخاب آهنگ یا آلبوم باید صفحه را لمس کنید و انجام این کار با ژست‌های حرکتی امکان‌پذیر نیست؛ اما پس از انتخاب آهنگ، چنانچه دست‌تان خیس یا کثیف باشد، می‌توانید با استفاده از ژست‌های حرکتی بدون برداشتن گوشی، آهنگ را پخش یا متوقف کنید، یا حجم صدای آن را افزایش و کاهش دهید؛ البته قبل از کنترل اپلیکیشن‌های موسیقی با ژست‌های حرکتی هوایی باید گزینه‌ی Control music and video را در همان منویی که توضیح دادیم، فعال کنید.

دومین پیشنهاد ما اپلیکیشن دوربین است؛ مخصوصا اگر به ثبت تصاویر سلفی علاقه دارید. در‌صورتی‌که اپلیکیشن را با ژست حرکتی هوایی باز کنید، دوربین سلفی به‌صورت خودکار فعال خواهد شد و با ژست حرکتی دست‌تان می‌توانید عکس سلفی بگیرید. برای گرفتن عکس سلفی با استفاده از ژست حرکتی تنها کافی است کف دست‌تان را جلوی دوربین نگه دارید و آن را مشت کنید. با این روش می‌توانید سریع و راحت و بدون نیاز به زدن دکمه‌ی شاتر، در عرض چند ثانیه عکس سلفی خوبی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *