معرفی انواع اسپیکر و بلندگوهای بلوتوثی ال جی

بلندگوهای بلوتوثی ال جی

پیشتر در وبلاگ ال جی بطور تخصصی به بررسی بلندگوهای بلوتوثی ال جی (اسپیکر) پرداختیم و مقایسه‌هایی هم در میان برخی از مدل‌ها صورت دادیم که در صورتی که قصد خرید داشته باشید، می‌توانید بسته به نیاز و بودجه، مطالب مرتبط با هر یک را در وبلاگ بررسی کنید و مشاهده نمایید.

در این نوشته اما تصمیم بر آن است تا دسته‌بندی کلی‌ای از بلندگوهای بلوتوثی ال جی داشته باشیم و نگاهی هر چند گذرا و مختصر بر آنها بکنیم تا شما با کلیت آنها آشنا شوید و در صورتی که قصد خرید داشتید با دیدی بازتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

اسپیکرها بطور کلی در تمام ابعاد زندگی ما می‌توانند کاربرد داشته باشند و در زندگی روزمره برای ما بسیار کاربردی می‌باشند. از جمله کاربردهای بلندگوهای بلوتوثی ال جی می‌توان به مواردی مثل گوش دادن به موسیقی در میان دوستان، شنیدن پادکست، مدیتیشن، استفاده بعنوان کانال صوتی و لذت بردن از موسیقی با صدایی بلند در یک مهمانی شلوغ اشاره کرد.

به همین سبب شما طیف‌های مختلفی را شاهد خواهید بود؛ از اسپیکرهای کوچک و قابل حمل ال جی که هم‌اندازه یک نوشابه قوطی متوسط می‌باشند تا آنهایی که بسیار غول‌پیکرند و بر اندام شما لرزه می‌اندازند!

تمامی اسپیکرهایی که در فروشگاه ال جی ورلد به فروش می‌رسند، در ادامه معرفی خواهند شد تا بتوانید بسته به کاربری‌تان هر یک را که خواستید انتخاب کنید.

معرفی بلندگوهای بلوتوثی ال جی موجود در فروشگاه مای ال جی ورلد:

بطور کلی بلندگوهای بلوتوثی ال جی را به لحاظ ابعاد می‌توان به دو نوع کوچک و بزرگ تقسیم‌بندی نمود. در ابعاد کوچک نیز اندازه‌ها متغیر می‌باشند اما آنچه در اینجا مدنظر ماست ابعاد این اسپیکرها نسبت به مدل‌های بزرگ‌تری مثل ON5 است که همگی در برابر آنها کوچک به شمار می‌روند:

بلندگو بلوتوثی ال جی مدل PL5
نمایی از اسپیکر PL5

اسپیکرهای بلوتوثی کوچک ال جی:

اگر هدف شما از خرید بلندگوهای بلوتوثی ال جی لذت بردن از یک مهمانی دوستانه، ابزاری برای شنیدن موسیقی یا پادکست در تنهایی، داشتن یک نورپردازی جذاب در مهمانی و قابلیت حمل راحت بسیار مناسب است، این دست اسپیکر ها درست چیزی‌اند که شما به آنها نیاز دارید!

بطور کلی مدل‌هایی از این بلندگوهای بلوتوثی ال جی که در سایت ما موجود می‌باشند شامل خانواده LG XBOOM Go می‌باشد که از دو زیرشاخه PL و XG تشکیل شده‌است و هر یک از این زیرشاخه‌ها، باز شامل 3 فرزند دیگر نیز می‌شوند.

در حال حاضر نیز جدیدترین اسپیکر ال جی که خانواده LG XBOOM 360 می‌باشد در فروشگاه موجود نمی‌باشد و به محض ورود، این محصول در سایت ال جی ورلد به فروش خواهد رسید.

  • بلندگوهای بلوتوثی ال جی سری PL:

این خانواده که اعضای آن در سال 2020 معرفی شدند شامل سه عضو PL2، PL5 و PL7 می‌باشند. ساختار کلی این بلندگوهای ال جی، استوانه‌ای شکل بوده و در دو طرف آن رادیاتورهای پسیو متحرک همراه با سیستم نورپردازی قرار گرفته‌اند (البته این طرح در اسپیکر PL2 وجود نداشته و رادیاتور پسیو آن تنها یک عدد و غیر متحرک می‌باشد).

بلندگو بلوتوثی ال جی مدل PL2
تنوع رنگ گسترده در مدل PL2
  1. XBOOM GO PL2: این اسپیکر کوچکترین عضو خانواده PL است که به راحتی می‌توانید آن را در کف دست جای دهید؛ همچنین حجم صدای تولیدی این اسپیکر کوچک ال جی نسبت به ابعادش واقعاً شگفت انگیز می‌باشد و شما می‌توانید با فعال کردن قابلیت Sound Boost صدایی گسترده و خیره‌کننده را داشته باشید.
  2. XBOOM GO PL5: عضو میانی خانواده PL نیز ابعادی مناسب داشته که شما می‌توانید آن را به راحتی در دست قرار دهید و با وزن سبک آن را حمل کنید. شما می‌توانید در این اسپیکر باس‌ها را مشاهده کنید و نورپردازی جذابی را تجربه کنید. به لحاظ کیفیت صدا نیز ال جی نسبت به رقبایش دست بالا را دارد که می‌توانید درباره آن در این وبلاگ بخوانید.
  3. XBOOM GO PL7: فرزند ارشد خانواده PL با بهره‌گیری از توان 30 واتی خود می‌تواند یک مهمانی دوستانه و خانوادگی را بطور کامل پوشش دهد! شما این اسپیکر را می‌توانید با خودتان به هرکجا که می‌خواهید ببرید، حتی اگر خیلی از شهر دور شده باشید، چون عمر باتری این اسپیکر قدرتمند تا 18 ساعت نیز می‌رسد.
  • بلندگوهای بلوتوثی ال جی سری XG:

این بلندگوهای بلوتوثی ال جی که در سال 2022 معرفی شدند بطور کامل با خانواده قبلی در ساختار و طراحی متفاوت شدند، شکل این اعضا ذوزنقه‌ای بوده و سه عضو دارند؛ البته این بار کوچکترین عضو به اندازه PL2 نیست و بزرگترین عضو نیز از PL7، به مراتب بزرگتر و قوی‌تر است!

بلندگو بلوتوثی ال جی مدل XG5
نمایی از پشت اسپیکر XG5 که در آن پورت های شارژ قرار گرفته‌اند

 

  1. XBOOM GO XG5: این اسپیکر 20 واتی با بهره‌گیری از نورپردازی منحصربه‌فردی که دارد و همچنین رادیاتورهای پسیو ویبراتور، می‌تواند حس و اتمسفری تازه را به مهمانی و دورهمی شما ببخشد و سبب لذت دوچندان شما از موسیقی شود. اگر به لحاظ کیفیت صدا بخواهیم بررسی کنیم به نوعی می‌توان گفت که مزیت رقابتی این اسپیکر صدای خروجی شفاف و قدرتمند آن می‌باشد!
  2. XBOOM GO XG7: فرزند میانی خانواده XG که به لحاظ ابعاد شباهت بسیاری به PL7 دارد، با بهره‌گیری از استاندارد مراقبتی IPX67 در برابر آب و خاک مقاوم بوده، بنابراین شما می‌توانید آن را با خودتان به هرجایی ببرید؛ نگران اتمام باتری نباشید چراکه این اسپیکر تا یک روز کامل همراه شما خواهد بود! این اسپیکر در کنار ووفر قدرتمند خود از یک توییتر نیز بهره‌ می‌گیرد تا شما صداهای بازه‌های میانی و بالایی را بهتر و دقیق‌تر احساس کنید.
  3. XBOOM GO XG9: یک مهمانی درست و حسابی را با این عضو قدرتمند تجربه کنید! به لطف توان خروجی 80 واتی و قابلیت نورپردازی منحصر به فرد (Spotlighting) سبب می‌شود تا موسیقی را با تمام وجود حس کنید و در مرکز تمامی توجهات قرار گیرید!
بزرگترین بلندگوهای بلوتوثی ال جی
نمایی از اسپیکر غول‌پیکر ON9

اسپیکرهای بلوتوثی بزرگ ال جی:

بلندگوهای بلوتوثی ال جی هرچند با بهره‌گیری از اتصال بلوتوث کار می‌کنند اما این موضوع دلیل بر آن نمی‌شود که همگی کوچک باشند و به عبارتی بتوان آنها را در جیب جای داد! این اسپیکرها با برق کار می‌کنند و حمل و جابه‌جایی آنها چندان کار ساده‌ای بنظر نمی‌رسد چراکه ابعاد بزرگی دارند و وزن زیادی دارند!

این دست اسپیکرها برای جاهای بسیار بزرگ مثل تالارها، باشگاه‌ها، مهمانی‌های بسیار بزرگ و خلاصه هر کجا که به انرژی بالا و صدای بلند نیاز باشد مناسب‌اند! از سری بلندگوهای بلوتوثی ال جی بزرگ، تنها خانواده قدرتمند ON در سایت ال جی ورلد وجود دارد که در توضیحی مختصر درباره اعضای آن می‌دهیم:

  • بلندگوهای بلوتوثی ال جی سری ON:

بلندگو بلوتوثی ال جی مدل ON5
نمایی از اسپیکر ON5
  1. XBOOM ON5: این محصول با بهره‌گیری از یک ووفر 8 اینچی صدایی بسیار قدرتمند بویژه در بازه‌های بم را به شما ارائه می‌دهد تا مهمانی بیش از هر زمانی برای شما جذاب باشد. این اسپیکر از قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل کارائوکه، Party Strobe و Bass Boost برخوردار می‌باشد که اگر می‌خواهید درباره آنها بیشتر بدانید، حتماً نگاهی به نوشته مرتبط با این محصول در وبلاگ ال جی بیندازید.
  2. XBOOM ON7: فرزند میانی خانواده ON با بهره‌گیری از یک ووفر 8 اینچی، دو توییتر و دو کانال صوتی Mid-Range صدایی شفاف و در عین حال قدرتمند را ارائه می‌دهد که برای کسانی که موسیقی را با دقت و جزئیات دنبال می‌کنند، یک گزینه مناسب است!
  3. XBOOM ON9: فرزند ارشد خانواده ON با داشتن دو ووفر 8 اینچی یک باس بسیار سخت را تولید خواهد نمود که می‌تواند همه را به وجد آورد و در عین حال صدایی دقیق و با جزئیات را به شما ارائه خواهد داد! اینکه ON9 بهتر است یا ON7 یک مسئله کاملاً وابسته به سلیقه و نیاز شماست.

برای اینکه بتوانید دیدی بازتری داشته باشید و بتوانید نتیجه‌گیری بهتری صورت دهید، پیشنهاد می‌کنیم مطلبی که در آن این دو اسپیکر را مقایسه کرده‌ایم، حتماً مطالعه بفرمایید!

سعی شد تا اشاره‌ای هر چند گذرا به تمامی بلندگوهای بلوتوثی ال جی که در سایت موجود است داشته باشیم تا دید کلی درباره آنها داشته باشید. برای خرید این دست محصولات بایستی بسیار محتطاط باشید چراکه ممکن است از همان ابتدای کار و قبل از کار کردن، آنها بر اثر مواردی مثل جابه‌جایی نادرست آسیب دیده باشند!

پس جایی که شما از آن خرید این دست محصولات را انجام می‌دهید بایستی علاوه بر دادن ضمانت اصالت کالا، ضمانت و گارانتی سلامت کالا را بدهد تا در صورت بروز مشکل بتوانید محصول را به راحتی مرجوع کنید. بلندگوهای بلوتوثی ال جی همگی با گارانتی شرکتی به شما عرضه می‌شود تا شما از بابت بروز مشکلاتی از این دست آسوده خاطر باشید!

برای اطلاع از آخرین اخبار و همچنین دنبال کردن جشنواره های فروش ویژه مجموعه ما، حتماً پیج اینستاگرامی ما به نشانی MYLGWORLD را فالو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

اینجا مجله خبری رسمی وبلاگ LG WORLD است .
در این صفحه شما می توانید از جدیدترین اخبار ، دستاورد ها و جشنواره های ال جی مطلع شوید.

 

این وبلاگ رسمی است و  مالیکت آن متعلق به شرکت LG WORLD ، مجموعه رسمی تبلیغاتی ، معرفی ، اطلاع رسانی و فروشگاهی ال جی الکترونیکس در ایران می باشد.

 

جدیدترین جشنواره ها و فروش ویژه های ما

شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید.